5 redenen om in te zetten op een sterke website voor jouw merk

Wat doe jij momenteel met die overvloed aan tijd? Blijf je bij de pakken zitten, maak je een zoveelste fietstocht of denk je na over waarom je nog een website nodig hebt. Dat laatste heb ik alvast voor jou even gedaan. 😉
Geschreven door Johnny Berkmans

Is een Facebookpagina niet voldoende?

Soms krijgen we de vraag: Waarom een website, is een Facebookpagina niet voldoende? Ons antwoord is altijd resoluut “nee”. 

  • Een website is geen vervanging van jouw Facebookpagina. Jouw website is de ‘wikipedia’ van je bedrijf, je Facebookpagina is het massamedium waar je die inhoud op deelt. 
  • Mensen gaan ook anders om met een website dan met je Facebookpagina. Op een website hebben ze een doel voor ogen, informatie vinden, terwijl een Facebookpagina als doel heeft om in interactie te gaan met je doelpubliek. Soms verliezen we dat uit het oog. 

5 redenen voor het belang van een website

  • Het dient om de ‘customer’ journey bij te sturen.
    Het is belangrijk om te weten om de digitale reis van je doelgroep te kennen voor ze een beslissing nemen. Zo pas je jouw bedrijfsstrategie ook aan de doelgoep aan.
  • Het vervolledigt de geloofwaardigheid van je bedrijf.
    Als er geen website over je bedrijf te vinden is - al is het maar één simpele pagina - dan ebt het vertrouwen snel weg bij de gebruiker.
    Zoekmachines indexeren op de eerste plaats voornamelijk webpagina’s. Als je geen website hebt of online vindbaar bent, dan besta je niet. Een gouden regel.
  • Je producten/diensten weergeven en verkopen gaat gemakkelijker als je een website hebt.
  • Het is een platform om allerlei soorten content op kwijt te kunnen. Denk aan blogartikelen, whitepapers, cases, evenementen, wiki’s, veelgestelde vragen, en zoveel meer.
    Of je een website nodig hebt anno 2020, moet je dus niet langer in vraag stellen. Het is een cruciaal onderdeel voor je bedrijf. Jouw online aanwezigheid is het centrale punt van je communicatie.


Tip: Nog niet helemaal overtuigd? Of nog geen tijd gehad voor een website? Reserveer dan alvast de domeinnaam van je bedrijf. Een goed voorbeeld is allumeur.be, die momenteel de domeinnaam linkt naar zijn Facebookpagina.

En vergeet niet, een website bouw je niet voor jezelf, maar voor je gebruiker.