Heropstarten in een nieuwe realiteit

Terwijl elk nieuwsmedium het heeft over de exit-strategie, denken wij liever na over een sterke introstrategie in een nieuwe realiteit, in plaats van een post-coronatijdperk. Wat zijn de veranderingen in onze economie? Wat zijn de evoluties in marketing voor bedrijven? Hoe communiceer je na een zware periode als deze? Een antwoord op de toekomst heeft niemand. Maar wij delen graag onze visie.
Geschreven door Kevin Heylen

TL;DR

Wij geloven in ondernemerschap en sterke communicatie in de nieuwe realiteit. Is dit correct? Misschien. Misschien niet. 😉 Dit is onze visie:

  1. Strip je business, je verhaal en je product of dienst tot een absoluut puur verhaal.
  2. Creëer een doordachte communicatie met de focus op output, niet input.
  3. Snelheid is je beste vriend om te leren en bij te sturen.
  4. Vertel je verhaal concreet, expliciet en helder. Vergeet de blabla. Focus op dat wat ertoe doet.

Wil jij graag pingpongen over jouw visie?


“An entrepreneur isn’t someone who owns a business. An entrepreneur is someone who makes things happen.”


Strip je verhaal en maak het puur

Omvangrijke teksten, mooie verhalen en geweldige campagnes. Het is verleden tijd voor velen.

Veel bedrijven en merken zullen terug moeten keren naar hun originele verhaal, de kern van hun product en de pure waarheid van hun communicatie. Authentiek zoals velen het noemen. Maar daar zal in de toekomst met een zeer kritische blik naar gekeken worden.

De essentie van je verhaal uitdragen in zijn puurste vorm. Daar draait het om. Alleen bedrijven met een sterk verhaal, nu en in het verleden, kunnen in de toekomst rekenen op sympathie. En vooral op het vertrouwen van de consument. Tijd voor een volledige striptease van je merk. Laat je maskers afvallen, ga helemaal naakt en toon je ware gelaat.

Net dat is waar wij van houden. We willen graag samen met jou graven naar de echte ik. De pure definitie van je merk of bedrijf. Ook je klanten houden daarvan en daarom houden ze van jou.


Doordachte marketingacties

Gewaagde communicatie of super creatieve acties zonder doel, ik denk dat we ze nog even moeten missen. Tenzij van de grote merken die risico’s willen en kunnen nemen, natuurlijk. Een doordachte strategie met het oog op een bepaalde output wordt voor vele bedrijven en merken een belangrijke oefening.

Budgetten zullen strategisch en vooral kritisch ingezet worden. Marketingacties zullen voor een lancering een stevig onderbouwde strategie nodig hebben. Dat is niet alleen wat bedrijven en merken van marketing agencies vragen. Ook de consument verwacht dit.

De focus op de goedheid voor de mensheid, een bijdrage aan het grotere geheel of een impact op de maatschappij zullen een onderdeel moeten vormen van je strategie. Daarmee zal je het verschil maken in deze nieuwe introstrategie op korte en lange termijn.

Onthoud: beperk je boodschap tot de pure essentie van jouw merk. Maar wel met een stevige fundering.


Launch, learn, adapt

Een doordacht plan is voor ons steeds het uitgangspunt geweest. Maar ook onze maatschappij en onze blik op communicatie is sneller en vergankelijker. Snelheid wordt volgens ons één van de absolute prio-competenties op het gebied van communicatie.

Is je verhaal authentiek? Heb je een doordachte strategie voor je output? Heb je de juiste vragen voor een evaluatie? Niets mag je tegenhouden om te lanceren. Voldoende lef om te starten, snel evalueren en leren. Dan bijsturen.

Ondernemen is een verandering teweeg brengen en impact creëren. Eén doel, één doelgroep, één doordachte test met impact! Veel learnings en snel schakelen. We geloven in bedrijven en merken die samen met ons willen ondernemen. We geloven in een snelle maar sobere manier van marketing in een veranderende economische wereld. Dat is een competentie waar we veel waarde aan hechten.

Ook wij geloven in snelheid. Niet om bang te zijn om ingehaald te worden. Wel omdat dat écht ondernemen is.


Content for context

Als je deze subtitel leest, zullen velen denken aan seo. Maar daar draait het absoluut niet om in de nieuwe realiteit. Natuurlijk blijft seo een belangrijk onderdeel om je business uit te dragen. Maar in de eerste plaats gaat het om jouw verhaal.

De nieuwe realiteit gaat ons als bedrijf of merk uitdagen. Eens te meer gaan bezoekers van je website en volgers van je social mediakanalen allergisch worden voor blabla. Wij geloven in content voor context.

Content geeft context in je webteksten en andere communicatiekanalen. Onze nieuwe realiteit van zaken doen, gaat over hoe we ondernemen en hoe we een impact creëren. Geen holle woorden of loze beloften.

Wij hebben altijd geloofd in kennis delen. Intern is dit één van de steunpilaren van een sterk team. Maar ook voor externen zijn we er klaar voor. We delen graag onze kennis, onze manier van werken en onze visie op marketing en communicatie.

4 tips waarin wij geloven

  1. Strip je business, je verhaal en je product of dienst tot een absoluut puur verhaal.
  2. Creëer een doordachte communicatie met de focus op output, niet input.
  3. Snelheid is je beste vriend om te leren en bij te sturen.
  4. Vertel je verhaal concreet, expliciet en helder. Vergeet de blabla. Focus op dat wat ertoe doet.

We zijn er klaar voor! We breiden onze website uit met content om meer context te geven voor onze opdrachtgevers. We lanceren e-books en whitepapers. Niet om je contactgegevens te verzamelen. Wel om kennis te delen en deze open te stellen voor iedereen.

Een nieuwe realiteit en een nieuwe manier van marketing staat voor de deur. Wij weten het antwoord niet, maar geloven in onze visie. We geloven in de bedrijven en merken die samen met ons écht willen ondernemen.

Wil jij graag pingpongen over jouw visie?