Oh God, not another blogpost!

Een stage lopen bij Think Tomorrow is niet alleen leerrijk, maar ook heel inspirerend en verfrissend. Je voelt meteen de groepssfeer die hier hangt en dat heeft alles te maken met de leuke mensen die hier werken! 🙌
“Stap uit de wereld van mediagebruiker en in de wereld van mediamaker.”

Hey! Ik ben Stijn, of ook wel Stieno (zoals de meesten mij kennen bij TT). In december 2019 ben ik begonnen aan een stage van 8 weken als Digital Marketeer bij het leukste agency van Herentals. 🤘

Digital what?

Als Digital Marketeer werd ik meteen ingeschakeld voor meerdere projecten van verschillende bestaande klanten. Wat was eigenlijk mijn taak en wat heb ik allemaal geleerd? In deze podcast vertel ik het je allemaal! 👇

Het transcript van de video ✍️

Hey, hallo!

Ik ben Stijn Van den Kieboom en ik heb stage gedaan op het leukste digital agency in Herentals, genaamd Think Tomorrow!

Ik zal mezelf kort eventjes voorstellen…

Ik ben 22 jaar en studeer op dit moment media & entertainment business op de Thomas More Hogeschool in Mechelen. Tijdens mijn studies is de goesting en passie voor marketing - en dan voornamelijk ook online marketing - heel sterk gegroeid.

Vandaar dat ik eigenlijk ook op zoek was naar een stageplaats die ook echt actief was in dit verhaal. Vandaar dat ik dus gekozen heb voor Think Tomorrow.

Mijn stage is gestart op 16 december 2019 en de meeste vraag die ik toch wel kreeg was: “Wat moet jij daar nu eigenlijk doen?”.

Meestal antwoordde ik dan: “Op Think Tomorrow doe ik eigenlijk aan digital marketing. Dus online strategieën bedenken, merken op de digitale markt zetten etc.”. Maar meestal wekte dit alleen maar meer vragen op zoals: “Ja maar, wat moet je dan precies doen? Hoe ziet jouw dag eruit?”.

Wel in deze podcast - in deze korte podcast - geef ik een antwoord op deze vragen en vertel ik jullie hoe een dag op Think Tomorrow eruit ziet.

Think Tomorrow is een digital marketing agency en digital marketing is in 2020 toch wel een meer en meer gekend en belangrijk begrip.

Marketing kent iedereen natuurlijk. Dat gaat over: hoe positioneer ik een bedrijf of een merk op een bepaalde manier in de markt, hoe communiceer ik met mijn klanten, welke diensten bied ik aan …

Digital is het online aspect. We werken dus eigenlijk online strategieën uit en campagnes uit om het merk of product digitaal sterk te maken. Zo doen wij bv.: social media campagnes, de juiste websites maken, e-mailmarketing, search engine optimalisation (SEO zoals we dat ook noemen) en nog veel meer …

Hoe verloopt een stage bij Think tomorrow dan?

Als je toekomt op dit bedrijf voel je meteen de warme sfeer die hier hangt. Think Tomorrow is écht een team vol met gepassioneerde mensen die elks expert zijn in hun vakgebied.

Een website nodig? Dan schiet team dev in actie!

Een social media campagne op poten zetten? Dan moet je bij team social zijn!

Op zoek naar een top design voor je merk? Team design all the way!

Hulp nodig bij je digitale marketingplan? De collega’s van markegie staan voor je klaar!

Sorry, even een intermezzo…

Stijn hier vanuit de postproductie: Markegie is een term die we op Think Tomorrow hebben ‘uitgevonden’ zal ik maar zeggen en die we graag gebruiken als samensmelting van marketing en strategie, omdat dit toch twee zaken zijn die nauw bij elkaar gaan. Vandaar dat we deze twee termen hebben samengevoegd onder de naam ‘Markegie’. Hieruit is dan ook het team Markegie gegroeid.

Verder terug naar de podcast.

Afgelopen twee maanden heb ik mogen meewerken aan 2 grote projecten voor echte klanten.

Het eerste project waar ik aan kon werken was voor de klant Drisag.

Ik heb de opdracht gekregen om een analyse te maken van alle mediakanalen die Drisag nu gebruikt. Op deze manier leerde ik echt goed werken met Google Analytics, Facebook Business en LinkedIn Business. Iets wat je natuurlijk niet kan leren achter de schoolbanken.

Daarbovenop heb ik ook de kans gekregen om een brainstorm te leiden op het bedrijf zelf. Tijdens deze brainstorm zijn we op zoek gegaan naar innovatieve ideeën/campagnes om effectief mee aan de slag te gaan voor Drisag.

Dit was een heel leerrijke ervaring omdat ik wel een beetje met vallen en opstaan deze brainstorm heb ervaren. Ik voelde van mezelf dat ik niet genoeg actieve vragen had voorbereid om alle deelnemers goed mee te laten nadenken, waardoor dat de brainstorm op veel momenten stilviel.

Natuurlijk is dit proces heel leerrijk, omdat je dan pas beseft hoe belangrijk een goede voorbereiding is.

Als vervolg op deze opdracht heb ik veel markt- en trendonderzoek gedaan. Hierdoor heb ik samen met team markegie een volwaardig ‘marketing plan van aanpak’ geschreven, vol met tips & tricks over hoe je aan sterke digitale marketing moet doen in 2020.

Mijn tweede grote project tijdens mijn stageperiode was werken voor de klant CompanyWise.

Team Dev heeft een nieuwe website gemaakt voor Companywise en ik mocht de content van de oude website implementeren in de nieuwe website. Dit was mogelijk via het eigen ontworpen Site Management System (SMS) genaamd Chief.

Think Tomorrow heeft dat platform zelf gemaakt en dat kan je eigenlijk een beetje vergelijken met een Wordpress of een Wix. Het is een programma waarmee je jouw website kan beheren. Je kan via dit systeem de inhoud van je website aanpassen, afbeeldingen toevoegen of verwijderen. Op die manier kan de klant zelf zijn website aanpassen of beheren zonder de tussenkomst van Think Tomorrow.

Samen met Sofie en Sarah heb ik ook nagedacht over hoe we de e-mailmarketing van CompanyWise onder handen kunnen nemen. Dankzij nieuwe funnels, een nieuw design en overtuigende copy hebben we sterke e-mails gemaakt die werken.

Daarnaast heb ik ook LinkedIn advertenties geschreven die we gericht gaan uitsturen naar de juiste doelgroepen.

Kortom de kansen die je hier krijgt en de dingen die je hier realiseert zijn veel meer waard dan eender welke les die je krijgt tijdens je opleiding!

Het is heel fijn om te kunnen meewerken aan échte projecten voor échte klanten, want dan voel je je echt deel van het team. Zo kan je ook echt een meerwaarde bieden voor elk project.

Heb ik je getriggerd voor een stage op Think Tomorrow? Aarzel dan niet en geef je gewoon op als stagiair in het leukste digital agency! Let’s go!