Blogpost
Share'n care

“Een stage bij TT” is niet de titel van mijn blogpost

Goedemiddag, met Brian Cautaerts. Drie maanden geleden ben ik hier van start gegaan als digital marketing stagiair. Werken voor grote klanten was een intensieve, leuke en uiteraard leerrijke ervaring. Hoe ik het allemaal heb beleefd? Dat lees je hier! 👇

5 min. leestijd
“Een stage bij TT” is niet de titel van mijn blogpost

Hoe verloopt zo’n stage nu?

Je maakt hier effectief deel uit van het team. En het werk dat je realiseert wordt ook echt getoond aan de opdrachtgevers. Als je denkt dat je hier gewoon kunt zitten niksen, think again! Zoals ik in mijn eerste LinkedIn post vertelde, hier word je gekneed tot een échte digital marketeer. 🤗

Maar wat heb ik nu eigenlijk allemaal geleerd? Gho, dat is een moeilijke vraag. Als digital marketing stagiair krijg je hier de mogelijkheid om van alles te proeven.

Werken aan cases voor klanten, let's go!

Maar ik heb ook heel wat gerealiseerd. Starten deed ik door enkele concurrentieanalyses te maken van een aantal klanten, waaronder Optiphar. Een leuke en interessante manier om hen te leren kennen.

Verder ben ik aan boord gestapt van de zoektocht naar influencers voor Bicky. Van het zoeken naar geschikte personen tot het uitschrijven van de aanspreking, bedankbrief en uiteraard de opvolging ervan. Helemaal top als je jouw copywriting skills wilt bijsturen, want je mag best wel crazy gaan met deze opdrachtgever. 😄

Mijn analytische inzichten heb ik gefinetuned door analyses te maken van de La Bise campagne voor Croky en de Soubry op Kamp campagne. Daar leerde ik eveneens werken met Google Analytics, Google Ads en Facebook Business Manager. Tools die als muziek in de oren klinken bij een digital marketeer als ik! 🎶

Ook mijn presentatieskills werden op de proef gesteld. Ik heb namelijk een SEO-analyse gemaakt voor Think Tomorrow en die heb ik gepresenteerd aan het hele team! Een beetje nerve wracking, maar opnieuw, erg leerzaam!

Naar aanleiding van het redesign voor deze website heb ik leren werken met een zelf ontwikkeld Site Management System (SMS) genaamd Chief. Props to team dev daarvoor! 

Strategieën uitwerken en campagnes bedenken, heb ik hier ook geleerd. Samen met Sofie stuurde ik een voorstel naar Crius Group om hun nieuw product te promoten op een evenement. Een grote uitdaging! En als je het niet weet, dan vraag je het gewoon. Elke TT’er staat paraat om je te helpen en al jouw vragen te beantwoorden. Much love aan iedereen binnen het team! ❤

Groeien als persoon

Wat mij altijd zal bijblijven, is de visie van Think Tomorrow, en die deelt Kevin maar al te graag! "Waarom doe je wat je doet? En wat heb je eigenlijk écht nodig?" Cruciale vragen die het team altijd stelt aan zijn opdrachtgevers. Het resultaat? Een doelgerichte oplossing die perfect is afgestemd op de noden van de klant. Yup! Dit is de visie die ik in mijn toekomstige carrière als digital marketeer zal meedragen! 💪

Het verdict...

Heb jij deze blog gelezen omdat je wilt weten hoe een stage bij Think Tomorrow in elkaar zit? Short answer: dat is echt top! Je leert super veel bij in een toffe omgeving. Kom vraag je stage nu maar gewoon aan! 🚀

Inzichten

Die we met jou willen delen

Schrijf je in voor de TT-specials

Blijf jij graag op de hoogte van alles wat wij doen bij TT? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief!

Samen met jou creëren we digitale ervaringen

Zin om samen digitaal te gaan?

contacteer ons

Think Tomorrow
Lierseweg 81
2200 Herentals

+32 14 84 91 00
info@thinktomorrow.be

Think Tomorrow. Digital Marketing Agency © 2019 Gemaakt met ♡ in Herentals.