Casestudie - Ik blijf erbij

Online verkeerscampagne - Ik blijf erbij!

Wat zou jij doen als je een verkeersslachtoffer maakt? Vluchten of blijf jij erbij? Voor Rondpunt vzw hebben wij een online campagne opgezet met een boodschap die binnenkomt. Gesteund door pakkende verklaringen van familieleden en veroorzakers, wensen wij dat iedereen bewust wordt van de volgende problematiek.

Vluchtmisdrijf voorkomen is nodig, want in één op 25 dodelijke ongevallen is er sprake van vluchtmisdrijf! Rondpunt vzw wil aan iedereen de volgende boodschap uitdragen: Je stopt na een verkeersongeval, want een slachtoffer heeft je nodig! Voor deze campagne was het de uitdaging om mensen aan te zetten om openlijk dié belofte te doen. De belofte dat je stopt na een verkeersongeval en dat je bij je slachtoffer blijft!

ikblijferbij-campagne.png

Voor ieder doelpubliek een advertentie.

Voor deze campagne was het belangrijk dat het verhaal juist zat. We hebben hebben verschillende persona’s bedacht waar we een marketing funnel op hebben ingesteld. Dan hebben we verschillende advertenties gemaakt voor verschillende doelgroepen op basis van die persona’s. Zo kon iedereen zich identificeren met de visual en probeerden we ze via Facebook advertenties naar het petitieplatform te leiden. De insteek was om mensen nieuwsgierig te maken naar de campagne en dat ze samen met ons de petitie ondertekenen.

In slechts twee stappen kon je je belofte doen. De eerste was om je naam en e-mailadres op te geven. Als tweede stap moet je jouw e-mailadres valideren. That’s it. Een kleine moeite voor een mooie belofte! Om deze campagne extra kracht bij te zetten, werden er ook stickers gemaakt die de mensen konden bestellen na ze een belofte hebben gedaan. 

Voor ieder doelpubliek een advertentie.

Awareness creëren.

Gedurende één maand hebben we deze advertenties geboost met een beperkt advertentiebudget. 291.136 personen hebben één van de advertenties gezien. Slechts één op de 100 voelde zich aangesproken en klikte door naar de campagnesite. De impressies waren dus méér dan voldoende en dat was waar deze campagne voor opgezet was, mensen bewust maken van deze problematiek. Mission accomplished!


Heb jij de belofte al gedaan?

Zin om samen digitaal te gaan?

Wij kunnen alvast niet wachten om jou te ontmoeten. Klik even door naar onze contactpagina of kom eens af! Wij nemen je graag mee in de digitale wereld.

Samen met jou creëren we digitale ervaringen

Schrijf je in voor de TT-specials

Think Tomorrow
Lierseweg 81
2200 Herentals

+32 14 84 91 00
info@thinktomorrow.be

Think Tomorrow. Digital Marketing Agency © 2019 Gemaakt met ♡ in Herentals.