Casestudie - Optiphar

Een webshop die meegroeit

De sky is not the limit

Sinds de oprichting van Optiphar in 2012, is deze digitale apotheek sterk bezig om de grootste van België te worden. Met meer dan 20.000 producten en 600 merken onderscheidt Optiphar zich op de Europese markt door extra voordelige prijzen, scherpe kortingen én uiteraard een bliksemsnelle webshop. En bij zulke toekomstplannen hoort een sterke digitale partner. Samen met ons is er nagedacht waar Optiphar zal staan binnen een jaar en wat de toekomstvisie is voor de jaren die daarop volgen.

Een paar van die elementen die de toekomstvisie bepaalden, was het automatiseren van bestellingen, het eenvoudig beheren van de producten en andere inhoud én integraties met externe partners voor zowel stock als facturatie. Hier werd het al snel duidelijk dat een kant-en-klaar pakket nooit zou kunnen voldoen aan deze visie, dus alles werd op maat gemaakt om ervoor te zorgen dat de webshop kan meegroeien met Optiphar.

Ook een webshop voor jouw bedrijf? Laat van je horen!

Van zoekresultaat tot bestelling

Met behulp van Google Webmastertools is er een constante opvolging van de resultaten van een organische search als het gaat over producten die in het gamma zitten van Optiphar. Dit continue proces zorgt voor een nauwe samenwerking tussen ons en de klant. Hiervoor geven wij steeds ons professioneel advies en indien het nodig is, gaan we aan de slag om van Optiphar een nog aangenamere ervaring te maken.

Van zoekresultaat tot bestelling

Altijd en overal

Dat de snelheid van een webshop enorm belangrijk is, hoeven we je niet te vertellen. Samen met de 'UX' en 'content' vormen ze al snel de pijlers van een goede webshop. Maar wat we zeker niet uit het oog verloren zijn, is dat een slechte ervaring op 'mobile' de doodssteek kan zijn,. Maar liefst 17% van de gebruikers op Optiphar surfen via hun smartphone.

Hier hebben we gekozen om de website vanuit een andere invalshoek te bekijken. De meeste websites zijn responsief naargelang het apparaat waarin de website getoond word, maar bij Optiphar zijn we een stap verder gegaan.

De gebruikservaring op mobile leunt aan bij die van een echte app op je smartphone. Met een menu dat snel accessible is, door een mooie opsplitsing van catagoriën en je accountgegevens, heb je in een oogwenk door waar je naartoe kan gaan.

Benieuwd of jouw website gebruiksvriendelijk is? Wij doen de test en adviseren je graag. Contacteer ons.

24/7 up-to-date

Omdat Optiphar méér dan 20.000 producten heeft, is het onmogelijk om deze allemaal manueel up-to-date te houden. Dankzij de op maat gemaakte integraties zijn alle producten van Optiphar steeds verbonden met medische platformen als Febelco, Medipim, Belmedis en Sabco.

Een onmiskenbare troef die in het voordeel speelt van Optiphar, omdat ze ze zich zo kunnen focussen op wat echt van belang is bij een webshop en dat is de gebruiker.

24/7 up-to-date

Van advertentie tot product

Een gestroomlijnd proces

Door heel gericht te adverteren, meten we de impact van de advertentiebudgetten die we op verschillende kanalen inzetten. Dat doen we met als doel zo efficiënt mogelijk sales te genereren.

En van product tot betaling

Met een nieuwe klant als resultaat

Door onze gerichte advertenties brengen we klanten sneller bij het product waar ze naar op zoek zijn. Hierdoor verliest de klant geen tijd en zal er sneller een conversie plaatsvinden.

Van multisafepay tot ogone

Meer betaalmethodes

Voortdurend wordt er aan aan de website gesleuteld en verbeterd, steeds om de gebruikers meer mogelijkheden aan te bieden en ze tevreden te stellen.

Andere uitgelichte cases

Projecten waar we trots op zijn

Zin om samen digitaal te gaan?

Wij kunnen alvast niet wachten om jou te ontmoeten. Klik even door naar onze contactpagina of kom eens af! Wij nemen je graag mee in de digitale wereld.

Samen met jou creëren we digitale ervaringen

Schrijf je in voor de TT-specials

Think Tomorrow
Lierseweg 81
2200 Herentals

+32 14 84 91 00
info@thinktomorrow.be

Think Tomorrow. Digital Marketing Agency © 2019 Gemaakt met ♡ in Herentals.