Webshop voor design douchegoten

Carrodrain is Belgische marktleider in douchegoten voor inloopdouches. Internationaal steekt hun gamma erbovenuit door het strakke ontwerp en de high-end afwerking. Hun twee paradepaardjes, Twiggi en Cayman, zijn dan ook een uniek aanbod op de markt.

De visie van de creatieve CEO, Peter Steylaerts is duidelijk.

“We verkopen geen douchegoten, maar gebruiksgemak en esthetiek. Want dat is wat de eindklant het meest interesseert.”

Om die visie digitaal vorm te geven schakelde Carrodrain ons in. Want een luxe aanbod komt pas tot zijn recht in een evenwaardig gebruiksvriendelijke en esthetische webshop.

Keuze van e-commerce platform

Het bedrijf zette met deze vernieuwde aanpak de eerste stappen in de e-commerce wereld met een relatief beperkt productgamma. De lat werd meteen hoog gelegd. Carrodrain droomde van een webshop die de volledige Europese B2B-markt aanspreekt én tegelijkertijd ook particulieren aantrekt. Daarnaast was er expliciet de wens voor eenvoud en inspiratie.

Met die motieven in het achterhoofd werd het al snel duidelijk dat we buiten onze comfortzone van Laravel moesten treden. We gingen voor Carrodrain daarom verder met Shopify, een e-commerceplatform voor online winkels en verkooppuntsystemen.

Een voorgemaakte template van Shopify zelf? Dat is niet aan ons creatief team besteed. We gingen voor een op maat gemaakt design. Het ontwerp van de site in a nutshell? Een breed scala aan visuele elementen zonder tekstuele overdaad. Die combinatie was ook voor ons een uitdaging. 

Shopify als nieuwe uitdaging 🛒

Bij een webshop komt er niet alleen functioneel maar ook operationeel heel wat kijken. Shopify zorgt voor een stevige basis, gaande van productbeheer tot de opvolging en verzending van de bestellingen.

Het platform biedt alle mogelijkheden aan die nodig zijn om een webshop tot een internationaal succes uit te bouwen en laat dat nu ook de doelstelling zijn voor Carrodrain. Samen met hen gaven we carrodrain.com vorm en configureerden we alles via het adminpaneel van Shopify.

Internationalisering met een standaard platform 🇪🇺

Wie websites maakt in België, weet dat meertaligheid altijd een kleine doorn in het oog is. En met het Europese doelpubliek voor ogen, zou de webshop over het algemeen makkelijk begrijpbaar moeten zijn voor anderstaligen.

Shopify is jammer genoeg niet voorzien op een meertalige shopervaring. De webshop met behulp van dit platform toepassen op de Europese diverse markt, vraagt dan ook om de nodige aanpassingen. Met een aantal plugins, aanpassingen en workarounds (lees: Shopify hacks) hebben we meertaligheid op een volwaardige manier kunnen voorzien.

Het resultaat 🚩

We werken graag nauw samen met onze klanten en met Carrodrain was dit zeker het geval. De wens voor een inspirerende bezoekerservaring hebben we samen met de klant kunnen vertalen naar een webshop die eenvoud en klasse uitstraalt. Wat vind jij ervan?

Zin om samen digitaal te gaan?

Wij kunnen alvast niet wachten om jou te ontmoeten. Klik even door naar onze contactpagina of kom eens af! Wij nemen je graag mee in de digitale wereld.

© 2021 Gemaakt met ♡ in Herentals. Samen met jou creëren we digitale ervaringen.