Casestudie - Don't Hide Inside vzw

Een website die taboes doorbreekt

TL;DR: Taboes doorbreken, dat doe je simpelweg niet met verouderde content. Hoe raakte de inhoud van deze website verouderd? Simpel: ze konden hun teksten niet aanpassen. Wij zorgden dus voor een eenvoudig beheerbare website, gaven hun logo een upgrade en herschreven de copy in een nieuwe tone of voice. 

Een website die taboes doorbreekt? Is dat mogelijk? 

Niet op zichzelf, uiteraard, maar dat was wél de insteek toen Don’t Hide Inside hun verhaal deelde met ons. Deze vzw doorbreekt actief het taboe rond zelfmoord bij jongeren met behulp van voorstellingen op scholen in Vlaanderen. De inhoud van hun vorige website paste gewoonweg niet meer in de moderne tijdsgeest. Maar ze konden er zelf niets aan veranderen, tenzij ze zelf in de technische code zouden duiken. Wie vindt dat nu leuk? Juist, ja.

Don't Hide Inside
Homepage Don't Hide Inside

Wat wij hebben gedaan voor deze vzw:

We schreven hun verhaal uit met een passende tone of voice. Ge weet! Eentje die iedere swa wél begrijpt. Kifesh.
👉Er kwam een kleine upgrade van hun logo aan te pas. Het was sterker dan onszelf.
👉Een frisser ontwerp voor hun website die de donkere taboesfeer doorbreekt. Want blauw is het nieuwe zwart!
👉Een gebruiksvriendelijk admin-paneel voor hun website waarmee zodat ze zélf aan de slag kunnen gaan. #nowp

Vind jij dat we geslaagd zijn in onze opzet?

Don't Hide Inside
Upgrade van het logo

De website van DHI is een zeer belangrijke tool in hun communicatie. 

Ze gebruiken dit om: 

👉hun interactieve theatervoorstelling toe te lichten, 
👉hun verhaal te delen 
👉én uiteindelijk scholen kunnen overtuigen om mee te werken het taboe te doorbreken

De initiële doelgroep die zij voor ogen hadden, dat waren scholen en de DMU die daarachter zitten. De scholenraad, de directieleden … Na een zoekwoordanalyse was het echter al snel duidelijk dat er twee grotere doelgroepen belangrijker waren: jongeren die met deze problematiek te kampen hebben én ouders van deze kinderen. Ons advies was dan ook om de inhoud op deze doelgroepen op af te stemmen. Zo gezegd, zo geschreven. Wat vind jij van de teksten?

Zin om over jouw webproject te babbelen?

Bij Think Tomorrow houden we van uitdagingen. Vertel ons over jou, je bedrijf en waarom je een nieuwe website wilt laten maken. Wie weet komt jouw project binnenkort dan wel tussen onze casestudies te staan. Go for it! 👉

Zin om samen digitaal te gaan?

Wij kunnen alvast niet wachten om jou te ontmoeten. Klik even door naar onze contactpagina of kom eens af! Wij nemen je graag mee in de digitale wereld.

Samen met jou creëren we digitale ervaringen

Schrijf je in voor de TT-specials

Think Tomorrow
Lierseweg 81
2200 Herentals

+32 14 84 91 00
info@thinktomorrow.be

Think Tomorrow. Digital Marketing Agency © 2020 Gemaakt met ♡ in Herentals.