innekegebruers-bedrijfsfotografie-thinktomorrow-reclamebureau-hetlevenopdewerkvloer-28.jpg

Community Management

Jouw social media is een extra aanspreekpunt voor je merk of bedrijf. Verlies het niet uit het oog, want de kans is groot dat jouw consument via deze weg vragen aan jou gaat stellen. Hoe je dat goed aanpakt? Dat weten wij!

Wat je van ons mag verwachten?

Onze community managers regelen verschillende zaken voor jou:

✅  Opvolgen van reacties en klachten op je social media posts.
✅  Opvolgen van privéberichten op de social media kanalen waarop je actief bent.
✅  In gesprek gaan met je doelpubliek, ook wanneer er geen klacht is.
✅  Conversation monitoring: opvolgen wat er gezegd wordt over je merk of bedrijf.
✅  Doen groeien van de community.

1-klein.png

ONZE 7 REGELS VOOR GOED COMMUNITY MANAGEMENT

1. Vriendelijk zijn.
Hoe je reageert op berichten van je klanten bepaalt voor een stuk je imago. Ook als je tone of voice is om iets gewaagder te reageren, blijven we vriendelijk en beleefd. Dat is een evidentie.

2. Doelpubliek heeft altijd gelijk.
Wanneer een consument zijn mening publiekelijk deelt, gaan we daar niet tegen in. Dat brengt vaak alleen maar negatieve reacties teweeg. We proberen via een persoonlijk bericht een opbouwend gesprek aan te gaan.

3. Reageren op negatieve comments.
Wanneer er een klacht binnenkomt, reageren we hier altijd op. We helpen je consument verder. Vaak zorgt het ervoor dat consumenten die een slechte ervaring hadden, alsnog positief zullen eindigen. Op haatdragende boodschappen of boodschappen die volledig naast de kwestie zijn, reageren we niet. En als het echt te ver gaat, verwijderen we deze zelfs.

4. Reageren op positieve comments.
Hoe belangrijk het is om de negatieve comments te reageren, zo belangrijk is het om ook op de positieve comments te reageren. We tonen je consument hoe zeer we het appreciëren als ze je merk een compliment geven. ❤️

5. Gebruikmaken van GIFs.
GIFs zijn een snelle, makkelijke en leuke manier om te reageren op je doelpubliek. En stiekem zijn het die dingen die community management zo leuk maken. GIF's zetten we dus zeker in. Wil je jouw eigen GIF's laten maken? Ook dat kan ons team! Hoevaak en welke GIFS we wanneer inzetten? Dat hangt af van je strategie.

6. Grapjes maken mag.
Of je nu een serieuze tone of voice hebt, of een losse, grapjes kan iedereen appreciëren. We volgen de strategie die we voorop stelden en kiezen zorgvuldig uit wanneer en wat voor soort mopje toepasselijk is.

7. FAQ bijhouden.
Hoe langer je op social media actief bent, hoe meer voeling je krijgt met je community van volgers en likers. We merken al snel welke vragen hen bezig houden. Om te vermijden dat we dit telkens moeten opzoeken of navragen, houden we een FAQ-document bij met de antwoorden op vaakgestelde vragen in. Zo verhogen we de efficiëntie.

thinktomorrow-teamvibe.jpg

Jouw brand in onze zorgende handen? 

Een creatief & ervaren team zorgt voor jouw merk. Vrijblijvend praten we graag over mogelijkheden en uitdagingen.