Bedrijfsvoering in tijden van crisis

Corona treft ons allemaal. Hoewel we je normaal met open armen en deuren ontvangen, sluiten we die nu eventjes. 😷 Het is ook voor ons aanpassen, maar als we onze samenleving kunnen helpen, doen we dat uiteraard met veel plezier!
Geschreven door Kevin Heylen

Vanaf vandaag verloopt al onze communicatie en samenwerking zo veel mogelijk online. Ons team werkt van thuis uit, gebruikt videochats om met elkaar te overleggen en belt of mailt ook graag met opdrachtgevers. Dat is nog eens een digitale ervaring! 😉

Een ding is zeker: wij blijven werken, als één team! We maken het even gezellig, maar dan op een virtuele manier.

Hieronder willen we je graag duidelijk maken hoe we dit de komende weken gaan aanpakken. En vooral hoe we jou hier willen helpen in onze lopende projecten.

Hoe wij dit aanpakken

👉 We hebben al heel wat ervaring met thuiswerk opgebouwd in de voorbije jaren. Gelukkig! 🤩 Deze ervaring zorgt ervoor dat er zowel voor ons als voor jou weinig verandert op vlak van samenwerking. Korte communicatielijnen blijven prioritair en we blijven beschikbaar.

👉 Indien jullie even willen bellen met onze thuiswerkers, stuur hen dan eerst een mail. Ze bellen je graag op van thuis uit.

👉 Meetings laten we bij voorkeur doorgaan via Skype of Zoom. Een meeting in persoon kan op kleine schaal en met de nodige hygiënische afspraken.

👉 Onze projecten en agenda’s blijven zoals we ze vooropgesteld hebben. Je project komt niet in het gedrang omwille van deze maatregelen.

👉 Heb je dringende hulp nodig? Wil je graag aanpassingen doen aan jouw digitale communicatie om je klanten op de hoogte te brengen? Aarzel dan niet ons in te schakelen. We blijven zeer snel inspelen om jullie business zo goed mogelijk verder te helpen en zo min mogelijk schade op te lopen omwille van de maatregelen.

Ons kantoor blijft steeds bereikbaar via alle traditionele kanalen: telefoon, e-mail en onze social media kanalen. Wij staan voor je klaar. 💪

Jouw bedrijf doorheen de coronacrisis: 5 tips

  1. Bied je diensten en producten digitaal aan. Zoals altijd - maar eens zo belangrijk in deze tijden - is duidelijkheid voor je bezoeker. Geef maximale informatie via je website en maak de drempel zo laag mogelijk via handige call-to-values en formulieren.
  2. Zet een pop-up of banner op je website omtrent de maatregelen die je als bedrijf neemt. Het schept niet alleen duidelijkheid voor je huidige en potentiële klanten, maar toont ook de innovatieve manier waarop je omgaat met onvoorziene situaties. Zorg voor vertrouwen.
  3. E-mailmarketing is een handige manier om je klanten op de hoogte te stellen. Maar een e-mail moet ook meerwaarde bieden. Mits een goede strategie is het nog steeds één van de meest kwalitatieve kanalen.
  4. Schakel social media in! Deze kanalen zijn snel om in contact te komen met je klanten, maar pas op voor overcommunicatie. Gebruik je kanalen om je klanten te helpen, niet om hen te overspoelen met berichten.
  5. Maak tijd voor lange-termijn-denken. Deze woelige tijden zijn moeilijk en we zitten nog maar aan het begin van de strijd. Naast onze gezondheid zal ook onze economie eronder lijden, misschien wel veel langer dan dat Covid-19 stand houdt. Maak daarom nu tijd voor een stevige strategie en krachtige concepten die binnenkort een boost kunnen geven aan je business.