Casestudy - Bicky

Van pitch tot Bicky switch. Een online campagne met een hoekske af

En ‘t was voor écht!

Yes! Eens een campagne met een hoekske af voor een opdrachtgever met een hoekske af. Dat vraagt om een TT-team met … inderdaad, een hoekske af! Caro, Tijs en Steffanie gingen aan de slag met straffe copy, nog straffere video’s, de juiste advertising strategie en een knaller van een website. Een campagne die hen op het lijf (lees: vleeseke) was geschreven. Maar wat wilde Bicky hiermee precies bereiken?

Pitch perfect

First things first. We zijn gestart met een explosieve sales pitch. Hoe je die bekomt? Door helemaal in het hoofd van de klant te kruipen. Wij zijn daarin anders dan andere agencies. Bij Think Tomorrow doen we niet zomaar wat de klant vraagt. Wij gaan verder dan dat. Wij denken mee en beschouwen onszelf als medewerkers van het merk waarvoor we werken.

Meer weten over ons team? Klikken dan.

F*ck Fake, Go for Real!

Goed. Even terug naar de essentie. De vraag was dus: Waarom wil Bicky een social media campagne? Om meer sales te bekomen? Nee. Om af te geraken van die fake burgers die zich uitgeven voor echte Bicky’s? Awel, ja. Fakers gonna fake, maar Bicky niet!

Starten aan een campagne doen we traditiegetrouw met een brainstorm. Dat die apart zou zijn, hadden we zien aankomen. Dat we uiteindelijk zouden eindigen met een campagne die plastiche chirurgie bevat, niet. Maar we hadden er zin in!

Centraal in de campagne staat een persoon die steeds de verkeerde keuzes maakte wat plastische chirurgie betreft. Door middel van tientallen plastische ingrepen is de persoon nog maar een fractie van wat hij/zij vroeger was. Fake, fake, superfake. Dus… in tijden waar oprechtheid soms ver zoek is en fake het nieuwe authentiek is geworden, is er nood aan echtheid. En wie draagt die echtheid uit? Bicky, natuurlijk! Bicky biedt steun en helpt hem of haar om terug op het juiste spoor te geraken, het échte spoor.

Het idee was geboren… klaar om de strijd met fake aan te gaan.

Meme.png

Straffe copy

Bicky Burger of vleeseke? Bickygonist of fan? De juiste woordkeuze maakt of kraakt een campagne. We haalden met het hele social team dan ook alles uit de kast om de juiste copy te schrijven. Dat was uiteraard ook hier weer… met een hoekske af.

Wil jij ook een straffe copy? Kan geregeld worden! Contacteer ons.

Nog straffere video’s

De copy was geschreven, nu nog snel dat videootje opnemen. Nee hoor, zo gemakkelijk ging het niet. Gelukkig maar, anders hadden Steffanie en Caro zich nooit gewaand tot dé regisseurs van Bickywood! We werkten samen met onze partners van The Black Box en na heel wat bewerking kwamen we uiteindelijk tot dit resultaat. Pas op! Niet voor gevoelige kijkers.

En dan nu... een allesomvattende campagnewebsite

De campagne zou leiden tot een groter doel. Bezoekers moesten en zouden actie ondernemen. Kijkers konden zo bijvoorbeeld het pact ‘weg met fake Bicky’s’ ondertekenen om aan te geven dat zij deel uitmaken van de Bicky Community.

En nu vragen wij ons af: heb jij ‘t pact al ondertekend? Ja? Goe bezig, nen echte Bickygonist, jij! Nee? Wil jij eens maken dat je dat pact gaat ondertekenen! Want échte fans, échte Bickygonisten blijven niet bij de pakken zitten.

En dan nu... een allesomvattende campagnewebsite

I will find you and I will show you a Bicky AD!

Na het definiëren van de échte vleesekes en het ombouwen van de dozen, was het tijd om de juiste doelgroep van de juiste doelen te voorzien. Social advertising: check! Want dat is eigenlijk écht wel onmisbaar bij een online campagne. Met een doordachte strategie gingen wij aan de slag. Of we ons doel hebben bereikt via Facebook en YouTube Advertising? Oordeel zelf!

I will find you and I will show you a Bicky AD!

Ready. Set. Influence.

Je merkt het. Deze campagnewebsite werd tot in de puntjes verzorgd. Grappige copy, kwalitatief beeld- en websitemateriaal en de juiste advertising. Wij zijn trots op dit team.

Zo, ons werk zit erop, tijd om de influencers hun werk te laten doen!

Ready. Set. Influence.

A casestudy of your project here?

Let us know if you're interested in our services and we will contact you as soon as possible. Maybe one day your project can be found here!

Let's get digital!

Contact us for an appointment. We want to help you and show you the endless possibilities that this world has to offer.

Together we create digital experiences

Subscribe to our newsletter

Think Tomorrow
Lierseweg 81
2200 Herentals

+32 14 84 91 00
info@thinktomorrow.be

Think Tomorrow. Digital Marketing Agency © 2019 Made with ♡ at Herentals.