Midsummer Madness
Wij kijken uit naar de langste dag van het jaar
Tijdens ons jaarlijks evenement Midsummer Madness steken we de handen uit de mouwen en wordt er de klok rond gewerkt om creatieve vraagstukken van enkele vzw’s op te lossen.
Al onze edities vind je hier 👇
- Pleegzorg Vlaanderen
- Epilepsie Liga
- Belgisch Centrum voor Blindegeleidenhonden
- Blijdorp en Feestvarken
- Rondpunt en Stuivenberg
Iedere vzw die zich inzet voor het goede doel komt in aanmerking voor Midsummer Madness. We helpen ze graag met concrete of minder concrete ideeën en geven hen de kans om hun interne en externe communicatie tot een hoger niveau te tillen en visibiliteit te verhogen.
Uit alle jaarlijkse inzendingen kiezen we één goed doel waarvoor we die dag zullen werken. Deze keuze is gebaseerd op de organisaties die ons het nauwst aan het hart liggen en ons daarnaast uitdagen om buiten onze comfortzone te treden.
Midsommar
Goede doelen
VZW
Sprinten
teambuilding
Midsommar
Goede doelen
VZW
Sprinten
teambuilding
VORIGE EDITIES
editie 2021
OVOK VZW
Gedurende een hele dag hebben we ons ontfermd over de marketingbezorgdheden van vzw Ouders van een Overleden Kind. We werkten verschillende digitale concepten uit om hun naamsbekendheid en visibiliteit te verhogen. Trots op ons resultaat. 💪
Editie 2020
VZW pleegzorg Vlaanderen
Vzw Pleegzorg Vlaanderen wilde haar merkbekendheid versterken en misvattingen de wereld uit helpen. Daarom bedachten we maar liefst 3 campagneconcepten die de boodschap op een duidelijke en ludieke manier overbrengt! Mission accomplished 🚀
Editie 2019
Epilepsie LigA
Epilepsie. Het is een aandoening die weinig in het licht wordt gezet, maar jammer genoeg vaak voorkomt. Think Tomorrow zou dat met een creatieve campagne aanpakken. Dit jaar bedacht ons team dan ook een campagneconcept dat de do’s en don’ts bij een epilepsieaanval in het licht zet én vermeldt hoe je zo’n aanval herkent.
Na een enthousiaste brainstorm gingen we aan de slag. Het zou een
campagne worden die jongeren aanspreekt, duidelijk en simpel is en
eentje die viraal zou gaan. Er werden scripts uitgewerkt, beelden bedacht en advertentiestrategieën geschreven.
Beleidsmedewerkster Emma Staut was aanwezig tijdens de brainstorm en zag dat het goed was. Met dit draaiboek kan de Eilepsie Liga aan de slag gaan. Ons team leerde met elf creatieve zielen samen te werken aan één opdracht. Zo bouwden we aan de sterktes van elk lid, is het team beter op elkaar ingespeeld en komen er nieuwe inzichten aan het licht. We are stronger than ever!
Editie 2018
Belgisch Centrum voor Blindegeleidehonden
Voor deze Midsummer zijn we vertrokken vanuit een specifieke
probleemstelling waar het centrum mee te maken heeft. "Wij zoeken
pleeggezinnen die puppy’s willen opvoeden van 2 maanden tot 14 maanden
zodat ze daarna in het centrum opgeleid kunnen worden".
Tijdens de langste dag van ’t jaar hebben we voor BCG de campagne "Kijk voorbij die puppy ogen" bedacht. Hiermee zetten we een duidelijke boodschap neer: een puppy in huis halen is 'serious business'. Met deze campagne willen we de focus leggen op de nood aan pleeggezinnen voor puppies. Die zijn nodig om puppies gedurende één jaar in huis te nemen. Hierbij leren de puppies gehoorzaamheid, zindelijkheid en krijgen een basis opvoeding voordat ze starten met hun leerschool om blindegeleidehond te worden.
Voor deze campagne hebben we een volledige strategie uitgewerkt waar het BCG enthousiast op reageerde.
Editie 2017
Blijdorp vzw + Feestvarken vzw
Blijdorp vroeg ons om een rebranding van hun logo en een voorstel voor hun nieuwe website. Hun team was zeer positief verrast en is er meteen mee aan de slag gegaan. Ondertussen staat hun website met trots online.
Voor Feestvarken maakten we een websitevoorstel met online donatie-optie, aangevuld met een sterke social media strategie. Die tips namen ze meteen ter harte.
Editie 2016
Vzw Rondpunt + Vzw Stuivenberg
Voor Rondpunt vzw bedachten we een sensibiliseringscampagne rond vluchtmisdrijven. We ontwierpen een straf campagnevoorstel en
stelden een waterdichte advertentiestrategie op. In het najaar van 2019
kregen we de kans onze initiële ideeën verder uit te werken tot een
vervolgcampagne, dit onder de campagnewebsite ikblijferbij.be.
Bij Stuivenberg vzw was de uitdaging om de interne organisatie en communicatie rond hun activiteiten aan te pakken. Ons conceptvoorstel was een online kalender die door iedereen kon worden geraadpleegd.
Onder de indruk?
Ook advies nodig?
Zit je met een vraag?
Benieuwd wat wij kunnen?
Onder de indruk?
Ook advies nodig?
Zit je met een vraag?
Benieuwd wat wij kunnen?