5 voordelen aan werken met Kontentino

Sinds maart 2021 gaan Think Tomorrow en Kontentino hand in hand. Konte-watte?! Kontentino is een social media tool voor agencies en merken. Meer nog, naar eigen zeggen is Kontentino ‘the most human-friendly social media tool, tailored for effective agency - client collaboration.’ Dat testte TT graag uit, en met succes!
Geschreven door Margit Wuyts

Sinds maart 2021 gaan Think Tomorrow en Kontentino hand in hand. 🤝 En we gaan er niet om liegen, onze efficiëntie is sindsdien exponentieel gestegen. Maar wat maakt Kontentino nu zo interessant? Wij zetten de 5 handigste voordelen even voor je op een rij. 

Duik je samen met ons in het platform? 🤿

1. SUPERSNEL IDEEËN DELEN

Ons social media team is sinds het gebruik van Kontentino nog meer een geöliede machine. Bij ieder geniaal content idee maken we een 'post concept' aan op het merkprofiel naar keuze. Het idee wordt meestal kort beschreven in de notities. 

En dit doen we niet alleen intern, ook extern is er een optie om inspiratie te delen. De klant maakt dan  zelf een draft aan op de gewenste datum en doet hierin een voorstel qua onderwerp.

Vervolgens kan ons team aan de slag, omdat iedereen gelijke bewerkingsrechten heeft. De designer kan een visual plaatsen, waarna de copywriter een gepast bijschrift kan toevoegen. In het chatvenster kan er intern overlegd worden. De bewerkingsgeschiedenis wordt ook steeds opgeslagen, dus er gaat niets verloren. 💾 

Binnen de kortste keren staat er een nieuwe post klaar om met de wereld te delen. Weg met kladdocumenten en links naar visuals in een Dropbox-map, we 💙de Kontentino workflow!

2. POOL VAN NIEUWE IDEEËN BEHEREN

Nog meer goed nieuws: je kunt oneindig veel nieuwe ideeën uploaden. 💡Deze ideeën komen allemaal terecht in één grote map.

Omdat alle ideeën meteen in een eerste aanzet gegoten worden, werken we de ideeën samen sneller af. Hierdoor hebben we doorgaans meer posts klaar dan nodig. We nemen zelfs graag het woord ‘voorsprong’ in de mond. Contentkalenders van augustus die al in juni af zijn, dat is een stoute droom die uitkomt! 🤩

3. GEMAKKELIJK AFSTEMMEN MET DE KLANT

Sommige opdrachtgevers geven ons als Direct Marketing Agency een enorme vrijheid in contentcreatie. In dat geval mogen we met ons social media team helemaal kiezen waarmee we de contentkalender opvullen, en wordt dit blindelings goedgekeurd. 

Maar wat als je samenwerkt met een merk dat graag een blik werpt op de gecreëerde content? In Kontentino kan je de stand van zaken heel goed opvolgen binnen één centraal platform. 👀 

Elke draft wordt pas zichtbaar voor de klant wanneer deze naar hen verzonden wordt. Deze posts krijgen dan het label ‘pending for client approval’. De klant kan zelf geen wijzigingen uitvoeren, dus duidelijke communicatie en overleg is key.

Is de klant nog niet tevreden? Dan kan hij simpelweg de ‘rework’-knop aanklikken en feedback geven in het chatvenster. In deze situatie kan je intern taakjes aan elkaar toewijzen. Zo is iedereen meteen op de hoogte wanneer er nog aanpassingen van de klant verwacht worden.

Vindt de klant de post wel meteen goed? Dan krijgt die de status ‘approved’. Klaar om in te plannen. En dat brengt ons meteen bij het vierde voordeel aan Kontentino. 😉

4. AUTOMATISCH INPLANNEN VAN POSTS

De template die we in tip 1 aanhaalden, geeft meteen ook de mogelijkheid om te posten. Kontentino is namelijk gelinkt aan de social mediaprofielen waarvoor we drafts creëerden. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn? Voor (bijna) elk platform bestaat er een aparte kalender, want er zijn plannen om ook TikTok te integreren. 🔗 

Als agency kiezen we zelf de datum en tijdstip waarop de post geplaatst wordt, Kontentino doet de rest. Dankzij deze feature heb je de mogelijkheid om alle posts voor de komende maand en langer in te plannen, en dat zelfs zonder Facebook en Instagram te moeten openen!

Kleine side note

Instagram Stories en TikToks kunnen (nog) niet automatisch geplaatst worden. Gelukkig heeft Kontentino een praktische mobile app die op het gepaste tijdstip een push notificatie verzendt naar de gewenste collega. 🛎️ 

Via de app kan je de visual(s en copy) in hoge kwaliteit downloaden op je smartphone en de post handmatig uploaden op een Instagram- of TikTok-profiel naar keuze. Dat werkt ook!

Daarnaast laat Instagram API sinds kort ook toe om rechtstreeks carousels in te plannen en te posten via social media tools. Kontentino is mee met zijn tijd, en integreerde die functie meteen in het platform. Halleluja!

5. DE KALENDER

Het planningsoverzicht wordt weergeven in de vorm van een kalender. Deze is erg overzichtelijk. Je kan gemakkelijk bekijken hoeveel posts er online zullen verschijnen, op welke kanalen, en of er posts zijn die nog niet helemaal klaar zijn. 👀

Je kan klaargestoomde posts ook gemakkelijk naar een andere dag verplaatsen in deze kalender. Heb je een post geprept over het zonnig weertje en blijkt het vandaag de hele dag te regenen? Geen probleem. Just drag ‘n drop, baby! 

Een derde voordeel zijn de time savers. Deze geven je de kans om in bulk acties uit te voeren bij verschillende posts tegelijkertijd. Zo kan je bijvoorbeeld een volledige contentkalender in enkele klikken dupliceren, inplannen en/of doorsturen naar je klant. De tool bespaart je dus letterlijk tijd.

Let wel: vanaf een Facebook post de status ‘scheduled’ heeft, is die geëxporteerd naar Facebook Studio Creator. Dit betekent dat aanpassingen aan het bericht in Kontentino (zoals het wijzigen van een tijdstip of datum) bij de status ‘Scheduled’ niet meer worden doorgevoerd

Je kan het bericht enkel nog wijzigen of verwijderen in Facebook Studio Creator om te voorkomen dat het (foutief) gepost wordt. 

WE KEUREN HET GOED!

That’s all folks! Dankzij deze 5 voordelen groeit onze efficiëntie en stijgt de kwaliteit van de samenwerking met onze klanten. Think Tomorrow definitely approves. ✅