360° Marketing traject

Een project voor Kaliber door

thinktomorrow-team-0007-ben.jpg
thinktomorrow-team-0004-johnny.jpg
thinktomorrow-team-0006-caro.jpg
thinktomorrow-team-0000-tijs.jpg
thinktomorrow-team-0001-sofie.jpg
thinktomorrow-team-0002-sarah.jpg

webdevelopment

website

brand awareness

marketing

campagne

e-mailmarketing

social media

Google Advertising

webdevelopment

website

brand awareness

marketing

campagne

e-mailmarketing

social media

Google Advertising

Explosief voorstel

Imagoswitch na meer dan 50 jaar

Kaliber wilde af van het meelijwekkend imago dat ze als logistiek maatwerkbedrijf met zich meedragen. Onze mening? Ze hadden geen nood aan een rebranding. Wel aan een nieuwe manier van communiceren. Daar zouden wij hen bij helpen.

Wat doen wij
Hoe start je een imagoswitch

Van A4 tot een nieuwe website
360° marketing uitvoering

kaliber-eersteklas-maatwerk-dsf1238-large.jpeg

Kaliber, mooie mensen met een missie

Het Kaliber handelsmerk is kwalitatief handwerk. Dat gaat van verpakken en herverpakken tot de montage van producten en uitgebreid logistiek werk. Het unieke aan hun verhaal? Ze proberen hiermee ook de kwetsbare groepen in de samenleving tewerk te stellen. Met 265 werknemers is Kaliber ondertussen gegroeid tot één van de grotere werkgevers van de stad Herentals. Een ware referentie in de Kempen.

kaliber-eersteklas-maatwerk-dsf0900-small.jpeg
kaliber-eersteklas-maatwerk-dsf1317-large.jpeg
kaliber-eersteklas-maatwerk-dsf0949-large.jpeg
kaliber-eersteklas-maatwerkb0014816-small.jpeg
kaliber-eersteklas-maatwerk-dsf0958-large.jpeg

Wat wij doen

Marketingadvies

Storytelling & copywriting

Contencreatie

E-mailmarketing

Social media handling

Campagne voeren

Advertising

Think first, write later

Maar hoe start je een imagoswitch?

Schrijf je corporate story op één A4

We goten hun unieke verhaal in een corporate story van één A4. Dat was de basis van alle communicatie en onze houvast gedurende het project. Hun missie en visie werden heruitgevonden en kregen een extra dimensie.

Zorg voor vlot te lezen webteksten

Met de corporate story als basis zorgden we voor volledig nieuwe webteksten die Kalibers visie, missie en het dienstenaanbod helder in beeld brengen. Kaliber kreeg een eenduidige tone of voice en de teksten werden geschreven met de bezoeker in het achterhoofd, in plaats van met Kaliber zelf in het achterhoofd. 

Zet mensen voor de lens

We gaven eigenheid aan de website door te werken met eigen beeldmateriaal. Een ervaren bedrijfsfotograaf uit ons netwerk maakte dit mogelijk. Dankzij de foto's van Kaliber achter de schermen, komen de teksten tot leven en wordt het verhaal van deze prachtige vzw pas écht uitgedragen.

De volgende stap

Van A4 tot overzichtelijke website

De website van Kaliber gebouwd in Wordpress, verouderd en niet meer up-to-date. Wij zorgden voor een gloednieuwe, in Chief beheerbare, website met hedendaagse look.

We speelden doordacht met de bestaande huisstijl elementen en werkten een uitgebreide navigatiestroom uit. Zo werd er goed nagedacht over de juiste knoppen per pagina en een gebruiksvriendelijke flow doorheen de website.

kaliber-website.jpg

Ook de klanten van Kaliber krijgen een prominente plaats

Daarnaast werden er ook door ons team interviews afgenomen met tevreden klanten om een eerste reeks cases en reviews te publiceren op de nieuwe website.

thinktomorrow-kaliber-testimonials.png

Next level

360° marketing uitvoering

fotostudio-thinktomorrow.jpg
fotoshoot-kaliber.png
geschenkdozen-kaliber-medium.png
kaliber-mockup.jpg
kaliber-xmascard.jpg
kaliber-voka-ad.png
kaliber-mailsignature.jpg

1. E-mailmarketing

Nu de basis gelegd is, hebben we oneindig veel mogelijkheden om aan marketing en communicatie te doen. We schreven een e-mailplan om bestaande en nieuwe klanten te informeren over de dienstverlening en om upselling waar te maken. 

2. Social media

We maakten accounts aan op relevante social media platformen en werkten een contentplan uit dat past binnen het communicatieschema. Dat betreft zowel betalende content als organische.

3. Persartikels

We creëren volgens ons strategisch communicatieplan relevante nieuwsberichten over Kaliber en delen die met de pers. Ook op de website zelf krijgt elk belangrijk nieuwsitem een eigen plek.

4. Google Advertising

We zetten in op betalende zoekresultaten voor de logistieke sector. We willen met Kaliber overal aanwezig zijn om de brand awareness te verhogen.

5. Strategische campagnes

We bedenken kleine en grote marketingcampagnes om Kaliber onder de aandacht te brengen. Van simpele winacties op social media, tot de jaarlijkse eindejaarsactie rond de geschenkdozen en in 2023 werken we zelfs een grootschalige employer branding campagne uit. Ook hiervoor werkt ons contentteam samen om te zorgen voor professionele foto's en teksten.

6. Klankbord

Is Kaliber onzeker over een bepaalde beslissing? Dan kunnen ze altijd bij ons terecht. Of het nu gaat om het redesign van hun bestelwagens, indrukwekkende kerstkaarten of zelfs een nieuwe e-mailhandtekening, wij staan voor hen klaar. Nu en altijd.

e-mailmarketing

Google Advertising

webdevelopment

webmaster

campagne

social media

e-mailmarketing

Google Advertising

webdevelopment

webmaster

campagne

social media

thinktomorrow-digitalmarketingagency.jpg

Nood aan een ervaren marketingteam

  • dat altijd voor je klaarstaat en met jouw bedrijf meedenkt
  • dat jouw kanalen op elkaar afstemt
  • dat steeds met verrassende content op de proppen komt

Eerst zien, dan geloven?