Soubry als sterke werkgever gepositioneerd
Soubry
Een project voor Kaliber door
webdevelopment
website
brand awareness
marketing
campagne
e-mailmarketing
social media
Google Advertising
webdevelopment
website
brand awareness
marketing
campagne
e-mailmarketing
social media
Google Advertising
Kaliber wilde af van het meelijwekkend imago dat ze als logistiek maatwerkbedrijf met zich meedragen. Onze mening? Ze hadden geen nood aan een rebranding. Wel aan een nieuwe manier van communiceren. Daar zouden wij hen bij helpen.
Wat doen wij
Hoe start je een imagoswitch
Van A4 tot een nieuwe website
360° marketing uitvoering
Het Kaliber handelsmerk is kwalitatief handwerk. Dat gaat van verpakken en herverpakken tot de montage van producten en uitgebreid logistiek werk. Het unieke aan hun verhaal? Ze proberen hiermee ook de kwetsbare groepen in de samenleving tewerk te stellen. Met 265 werknemers is Kaliber ondertussen gegroeid tot één van de grotere werkgevers van de stad Herentals. Een ware referentie in de Kempen.
Marketingadvies
Storytelling & copywriting
Contencreatie
E-mailmarketing
Social media handling
Campagne voeren
Advertising
We goten hun unieke verhaal in een corporate story van één A4. Dat was de basis van alle communicatie en onze houvast gedurende het project. Hun missie en visie werden heruitgevonden en kregen een extra dimensie.
Met de corporate story als basis zorgden we voor volledig nieuwe webteksten die Kalibers visie, missie en het dienstenaanbod helder in beeld brengen. Kaliber kreeg een eenduidige tone of voice en de teksten werden geschreven met de bezoeker in het achterhoofd, in plaats van met Kaliber zelf in het achterhoofd.
We gaven eigenheid aan de website door te werken met eigen beeldmateriaal. Een ervaren bedrijfsfotograaf uit ons netwerk maakte dit mogelijk. Dankzij de foto's van Kaliber achter de schermen, komen de teksten tot leven en wordt het verhaal van deze prachtige vzw pas écht uitgedragen.
De website van Kaliber gebouwd in Wordpress, verouderd en niet meer up-to-date. Wij zorgden voor een gloednieuwe, in Chief beheerbare, website met hedendaagse look.
We speelden doordacht met de bestaande huisstijl elementen en werkten een uitgebreide navigatiestroom uit. Zo werd er goed nagedacht over de juiste knoppen per pagina en een gebruiksvriendelijke flow doorheen de website.
Daarnaast werden er ook door ons team interviews afgenomen met tevreden klanten om een eerste reeks cases en reviews te publiceren op de nieuwe website.
Nu de basis gelegd is, hebben we oneindig veel mogelijkheden om aan marketing en communicatie te doen. We schreven een e-mailplan om bestaande en nieuwe klanten te informeren over de dienstverlening en om upselling waar te maken.
We maakten accounts aan op relevante social media platformen en werkten een contentplan uit dat past binnen het communicatieschema. Dat betreft zowel betalende content als organische.
We creëren volgens ons strategisch communicatieplan relevante nieuwsberichten over Kaliber en delen die met de pers. Ook op de website zelf krijgt elk belangrijk nieuwsitem een eigen plek.
We zetten in op betalende zoekresultaten voor de logistieke sector. We willen met Kaliber overal aanwezig zijn om de brand awareness te verhogen.
We bedenken kleine en grote marketingcampagnes om Kaliber onder de aandacht te brengen. Van simpele winacties op social media, tot de jaarlijkse eindejaarsactie rond de geschenkdozen en in 2023 werken we zelfs een grootschalige employer branding campagne uit. Ook hiervoor werkt ons contentteam samen om te zorgen voor professionele foto's en teksten.
Is Kaliber onzeker over een bepaalde beslissing? Dan kunnen ze altijd bij ons terecht. Of het nu gaat om het redesign van hun bestelwagens, indrukwekkende kerstkaarten of zelfs een nieuwe e-mailhandtekening, wij staan voor hen klaar. Nu en altijd.
e-mailmarketing
Google Advertising
webdevelopment
webmaster
campagne
social media
e-mailmarketing
Google Advertising
webdevelopment
webmaster
campagne
social media