Branding ○ webprojecten ○ Content Marketing
Mikerf, van weiland tot webverhaal
Een project voor Mikerf door
Een eigen gezicht voor Mikerf kinderboerderij
Een warme boerderij. Een sterk merk. En wij die alles op stelten zetten. (Enfin, op laarzen, welteverstaan).
Van ondergeschikt naar eigenwijs merk
Mikerf maakte jarenlang deel uit van Aralea. Maar het werd al snel duidelijk: dit is meer dan een subproject. Mikerf heeft z’n eigen verhaal, z’n eigen sfeer, z’n eigen publiek en verdient dus ook een eigen merk.
Een volwaardige identiteit met een eigen tone of voice, website, drukwerk en communicatielijn. Helemaal Mikerf. We doken met Aralea en Mikerf in workshops vol SWOT’s, persona’s en positionering. Droog? Vooral richtinggevend. En nodig om te bouwen aan iets wat stevig staat.
We voelden het stro tussen onze tenen
Voor we iets schrijven of tekenen, gaan we steeds met het hele team op bedrijfsbezoek. Dat was ook nu niet anders. We trokken we naar Brasschaat voor de geur van verse koeienmest én... verse rijstpap.
Teambezoek bij Mikerf
Brandbook: geen bijbel, wel heilig
Een sterk merk valt of staat met consistentie. Dus bundelden we álles in een brandbook: van kleurwaarden en lettertypes tot tone of voice en kernboodschappen.
Een praktisch huisstijlgids waar ze mee aan de slag kunnen. Wie aan Mikerf als merk komt, weet voortaan waar de lat ligt. En waar het groen precies groen genoeg is.
Website
De nieuwe site is een beestje op zich.
Vol leven, liefde en laagdrempeligheid.
We bouwden een plek waar gezinnen, vrijwilligers, scholen én sponsors zich thuis voelen. En waar alles klopt: tone of voice, fotografie, structuur, sfeer.
Geen dertien-in-een-dozijn boerderijsite. Wél een verhaal dat je bijblijft.
Activiteiten met karakter
Appelflappen bakken, schapen scheren, paaseitjes rapen: Mikerf leeft het hele jaar.
Die drukke agenda gaven we een podium.
Veelgestelde vragen verstopten we trouwens niet in een hoekje. We verwerkten ze slim doorheen de site. Zodat niemand zich afvraagt of je de geit mag aaien of het hoevekaffee vandaag open is.
Plattegrondje erbij?
We hadden een idee. Geen wereldschokkend concept. Gewoon iets dat werkt: een duidelijke, speelse plattegrond van het domein.
Eentje waarmee je in één oogopslag ziet waar de kippen scharrelen, waar het ijs verstopt zit, en waar je vooral niét tussen de geiten moet parkeren.
Toegankelijk, handig en vooral; helemaal Mikerf.
Sfeer in beeld
Alle fotografie die je op de website tegenkomt is écht. Ofwel zelf geschoten, ofwel met trots aangeleverd door Mikerf. Echte mensen, echte dieren, echte momenten.
Later dit jaar plannen we nog een uitgebreide fotoshoot. Kleine teaser: tijdens de vorige kregen we een rondleiding in het hoeve-ijslabo én een versgedraaid ijsje. Beleving tot in de puntjes, ook achter de schermen.
Regels? Graag. Maar dan leuk.
We maakten ook affiches met behulp van ai om bezoekers op een vriendelijke manier duidelijk te maken wat wel en niet kan op de boerderij. Niet betuttelend, wel uitnodigend. Want duidelijke regels hoeven geen saaie regels te zijn.
Zin om te scharrelen aan je merk?
Wij leggen wel een ei. Of twee. Laat iets horen. We staan al in onze laarzen.