Social media impact, van volgers naar fans
Croky
Een project voor Old El Paso door
Al sinds 1917 brengt Old El Paso de Mexicaanse keuken tot op jouw bord. Populaire producten zijn onder andere hun tortilla’s, tortilla chips en dinner kits. En moest je het je afvragen: ja, die hebben wij allemaal al geproefd! 😉 Als onderdeel van food producent General Mills is Old El Paso te vinden over de hele wereld.
Met Think Tomorrow nemen we al sinds 2015 de social media van Old El Paso België onder handen. Maar als globaal merk was het niet uniform over de verschillende landen heen. Er was dus nood aan één tone of voice, één stijl, één Old El Paso. Om Old El Paso internationaal op de digitale kaart te zetten én te houden, vlogen wij dus met veel plezier naar Zwitserland. Et voilà, een nieuwe internationale samenwerking was geboren!
Of wij ook jouw project onder handen kunnen nemen? Met veel plezier! Contacteer ons.
Met een think global, act local strategie bekijken we land per land de gewoontes, gedragingen en tradities. We zorgen ervoor dat Old El Paso als één merk over de verschillende landen heen verschijnt, maar telkens met een lokale twist.
Bij Think Tomorrow hebben we al heel wat ervaring met internationale merken. Een duidelijk plan van aanpak was noodzakelijk. Think global, act local brengen we in de praktijk door de doelgroep per markt op een andere manier aan te pakken. Social media content en advertentiestrategie is afhankelijk van de maturiteit van de markt. Maar het merk blijft het merk en dit brengen we steeds als één sterke branding naar buiten.
Advertentiestrategie? Hoe werkt dat precies?
Met Think Tomorrow managen we dan ook niet slechts één global pagina, maar wel 13 verschillende Facebookpagina’s en 11 Instagram-accounts voor 12 verschillende landen: België, Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Finland... Bij het managen van deze Facebook pagina’s en Instagram accounts komt heel wat kijken. Wat wij allemaal doen voor Old El Paso? ⬇️
Benieuwd naar wat we nog te bieden hebben op vlak van social media?
Omdat we voor zoveel verschillende landen werken, is een platform waarop het overzicht kan bewaard worden cruciaal. Om die reden werken we met Kontentino, een social media management tool die ons toelaat op een duidelijke manier de content aan te leveren aan de klant én feedback te ontvangen en te verwerken.
Bij Think Tomorrow werken we dan ook zoveel mogelijk online: Kontentino, Google Drive en Dropbox zijn onze beste vrienden. En die van onze klanten!
Onze social media strategie vormt de basis van onze aanpak per markt. Samen met General Mills hebben we een analyse gemaakt van hun merk, de resultaten uit het verleden, onze bevindingen bij concurrenten en onze ervaring in FMCG. De eerste resultaten liegen er niet om:
branding
marketing
creatieve campagnes
branding
content creation
social media
branding
marketing
creatieve campagnes
branding
content creation
social media
Bij Think Tomorrow gaan we hard of gaan we niet. Vertel ons over jou, je merk en je bedrijf. Dan maken wij het graag nóg beter. 👇