
Digitale luxe met beheerbaarheid voor Hanolux
Hanolux
webprojecten ○ Digital marketing ○ Branding
Een project door
Met een missie die de HR-wereld op zijn kop zet, springen ze er echt tussenuit. Een persoonlijke aanpak die je nergens anders krijgt en een totaalpakket aan HR-diensten dat je volledig ontzorgt. Dat is waar het team van YouCap dagelijks voor gaat. Het Mechelse uitzendteam is anders, zoveel is duidelijk.
TLDR: Het Mechelse uitzendkantoor YouCap wil de HR-wereld op haar kop zetten en heeft daar een beresterke bedrijfsvisie voor opgebouwd. Die willen ze nu graag online uitdragen.
YouCap wil af van het administratieve imago dat rond uitzendbureaus hangt. Weg met die rompslomp. Focussen op de zaken die er écht toe doen: de klik tussen een kandidaat werknemer en werkgever en het geluk op de werkvloer. Bam, dat slaat binnen als een bom!
En wanneer een bedrijf als YouCap bij ons komt met een straf verhaal, dan kriebelt het bij ons om dat verhaal naar buiten te brengen. Thank You Marlo en Kevin, om ons deze uitdaging voor te schotelen! Ons team had meteen wat ideeën klaar om hun website, logo en huisstijl de professionele uitstraling te geven die ze nog misten.
Wanneer we een rebranding op de agenda hebben staan, gaan we daar altijd zeer gestructureerd mee aan de slag. We bekijken eerst de customer journey en doen een keywordanalyse. Zo leggen we meteen de focus op de bezoekers van de website.
We stellen onszelf o.a. deze vragen:
Van zodra we daar een antwoord op hebben, gaan onze designers aan de slag met het logo en een eerste ontwerp van de homepagina.
Het was duidelijk dat YouCap nood had aan kracht, passie, vuur. Het is een jong bedrijf van gedreven werknemers dat leeft voor hun job. We hadden dus contrasterende kleuren nodig die deze kracht weerspiegelden.
Waarom YouCap een steenbok als logo heeft? Simpel, het is een verwijzing naar de horoscoop die wilskracht, gedrevenheid en vertrouwen voorstelt. Leuk gevonden, toch?
Bij een nieuwe visie hoort hun nieuwe huisstijl en logo wel te matchen. De steenbok krijgt een prominentere plaats in het logo en we kozen voor een strakker lettertype. Het bestaande rood kreeg dankzij de magische vingers van Johnny een zachtere, maar sprekendere invulling en werd gecombineerd met karaktervol marineblauw en wit.
Die combinatie straalt niet alleen die kracht uit, maar ook vertrouwen en rust. Het zijn net die drie kernwaarden waarmee YouCap naar buiten wilt treden.
Een goede rebranding staat niet zonder de juiste teksten. Onze copywriter dompelde zich dan ook volledig onder in het verhaal van YouCap en ging aan de slag. Met een jonge, frisse tone of voice die een voorsmaakje geeft van de de persoonlijke no-nonsense aanpak slaagde Sarah erin om YouCap precies zo voor te stellen zoals ze zijn.
Er werd bewust gekozen om het kort, bondig en strak te houden. Met een regelmatige oproep om contact op te nemen. Want dat is uiteindelijk het doel van de website.
Het allerleukste aan projecten zoals YouCap, is wanneer het geheel samenkomt. Daar schitteren onze developers Ben en Tijs in.
Zij maakten de vertaalslag van een krachtig design met sterke teksten tot een weldraaiende, gebruiksvriendelijke website die handig te beheren is door het team van YouCap zelf. Want zoals in elk bedrijf, moet de website voortdurend kunnen evolueren. Samen stemden we de nieuwe customer journey af en bouwden iedere pagina op met één duidelijke call to value.
Met plannen voor professionele teamfoto’s en een eigen copywriter in huis, kunnen ze dat nu perfect zelf verzorgen. Of wij stand-by blijven voor vragen? Ofcourse!
Wij maken graag tijd voor een uitgebreid gesprek bij een gezellige lunch, stomende espresso of frisse pint. Call us!
Psst… De Marlo loooves bellen. Doe ons een plezier en maak zijn dag goed!