Wij trekken vanaf woensdag 12 mei heel eventjes de officedeuren toe! ⛱
Woensdag zitten we op teambuilding 💪 en daarna komt er een verlengd Hemelvaart weekend. See ya next week! 👋

Wereldwijde online campagne, Soudal VIP.


Soudal is naast één van onze trouwe klanten ook een hoofdsponsor van de Belgische wielerploeg Lotto Soudal. Naar aanleiding van de Tour de France 2020 werd er aan Think Tomorrow gevraagd een wereldwijde online campagne, Soudal VIP uit te werken ter ondersteuning van hun bestaande offline campagne. Prijs: een waar VIP-weekend in Parijs.

Een VIP-weekend naar Parijs geef je niet zomaar weg. Soudal wil via deze campagne hun branding versterken en hun merk stevig op de kaart zetten. Zelf streven ze om ploegleider te zijn als fabrikant van siliconen, stopverf, polyurethaan-schuim, lijmen en vochtweringsproducten in de bouwsector. Door de campagne Paris-VIP willen ze een grotere reach en meer naamsbekendheid.

Wil jij jouw merk ook op de digitale kaart zetten?

De eerste etappe: het ontwerp

Als eerste etappe besloten we de flow, look & feel van de website te herdenken. Want het oorspronkelijke ontwerp van de campagne website was niet bepaald een koptrekker. 🥁

Door te werken met grote witruimtes, sterke afbeeldingen, subtiele animaties en full-screens krijgt de website een rustige en moderne uitstraling.

Natuurlijk is de campagnewebsite ook ultra-responsief, want een website zonder responsiviteit is als een wielrenner zonder spandex. Kan jouw campagne ook wel een nieuwe look gebruiken? 

Parlez-vous roumain? Voor Chief zijn 20 talen geen barrière!

Als eerste pagina kom je terecht op een landkeuze. Dit zal bepalen in welke taal de website getoond wordt. Pas na de landkeuze, kom je terecht op de werkelijke campagne website. De landkeuze bepaalt ook of je een Youtube filmpje te zien krijgt bij aanvang van de vragenronde.

De volgende etappe: advertising

Nu de campagne website gereed is, moeten we natuurlijk ook de juiste mensen bereiken. Hiervoor bedachten we een online advertising strategie met vooropgestelde targets. De voornaamste demografische doelgroepen: Frankrijk en Duitsland.

Door gebruik te maken van doelgerichte Facebook advertising, banners en Youtube advertising, bereikten we driemaal meer mensen dan onze vooropgestelde targets.

De finish: toegankelijkheid


Door het uitdenken van een nieuwe online strategie en gebruik te maken van een doordacht design, heeft de campagne Soudal Paris VIP meer belangstelling gekregen dan de klant zelf voor ogen had. De focus van dit project lag op een goede flow in het deelname-proces en de toegankelijkheid via eender welk device. Meer weten over onze in-house kennis over development? Contacteer ons.

Stijging van 33% in aantal unieke bezoekers!

Er was een bestaande online campagne, maar deze stak in een onaantrekkelijk jasje en had een bereik tussen de 30 en 40 bezoekers per dag. Na een compleet redesign en de uitwerking van een advertentiestrategie steeg het bezoekersaantal naar 1.000 - 4.100 bezoekers per dag.

Met een bounce-rate van slechts 36,04% en een totaal van 17.587 unieke bezoekers, kunnen we zeggen dat de campagne een groot succes was.

De vooropgestelde doelen hebben we dan ook ruimschoots overtroffen

Schrijven wij binnenkort ook een case over jouw project?

Bij Think Tomorrow houden we van uitdagingen. Vertel ons over jou, je bedrijf en waarmee we je kunnen helpen. Wie weet komt jouw project binnenkort dan wel tussen onze casestudies te staan. Go for it! 👉

Zin om samen digitaal te gaan?

Wij kunnen alvast niet wachten om jou te ontmoeten. Klik even door naar onze contactpagina of kom eens af! Wij nemen je graag mee in de digitale wereld.

© 2021 Gemaakt met ♡ in Herentals. Samen met jou creëren we digitale ervaringen.