thinktomorrow-sarah-en-johnny.jpg

Digitale Strategie

Een sterke digitale strategie is véél meer dan een snel in elkaar gebokste website en enkele sporadisch onderhouden social media-accounts. Het is een onderbouwde, 360º-aanpak die consistent uitgedragen wordt op alle niveaus. Dus op elk ingezet kanaal en binnen ieder team: van sales en marketing tot customer service.

Wat mag je van ons verwachten?

Een sterke digitale strategie ondersteunt  alle mogelijke digitale contactpunten die consumenten met je bedrijf kunnen hebben en hoe deze meebouwen naar jouw beoogde doelstellingen. 

We stellen de digitale strategie voor jouw merk samen met jou op. 

👉 We vertrekken hierbij nooit zomaar uit één creatief idee, maar steeds vanuit het hart van jouw business. Dat is wat jouw bedrijf zo sterk maakt.

👉 De manier waarop jij je bedrijf wilt runnen en welke doelstellingen je voor ogen hebt, vertalen wij naar een holistische, digitale aanpak.

Wil jij hulp bij het bepalen van een sterke digitale strategie voor jouw bedrijf? 

Give us a call! +32 14 84 91 00

innekegebruers-bedrijfsfotografie-thinktomorrow-herentals-hetlevenopdewerkvloer-107.jpg

Het stappenplan voor jouw digitale strategie

Stap 1: Diepgaande analyse

Met de allereerste stap zoomen we in op je organisatie
👉 De drijfveren achter het bestaan van je bedrijf.
👉 Hoe jouw business in elkaar zit.

Daarna bekijken we gedetailleerd:
👉 Jouw relevante doelgroep(en) en bijhorende persona(‘s).
👉 Hoe je sector in mekaar zit.
👉 De customer journey van je (potentiële) klanten.
👉 De doelstelling(en) en focuspunten die jouw bedrijf najaagt.

Stap 2: Choose your battles

Op basis van de voorgaande analyse is het nu tijd om onderbouwde keuzes te maken. We stellen de nodige SMART-doelen op. Daarna bekijken we per doelstelling, doelgroep, fase in de customer journey en kanaal welke keuzes het meeste impact hebben op het behalen van je doelstellingen.

We stellen de nodige kritische vragen aan onszelf én aan jou. Wat doen we wel, wat doen we niet? Welke kanalen en tools passen naadloos bij je business en doelen? Welke soort content en welke acties zijn het effectiefst in welke fase van het koopproces?

Stap 3: Practice what you preach

Tijd om je opgestelde digitale strategie toe te passen op alle contactpunten met je doelgroep(en) en in alle lagen binnen je bedrijf. Om het met één woord te zeggen: eenduidigheid. Over alle kanalen heen en gedragen door alle leden van je team. Dat maakt de effecten van je strategie des te sterker.

Dus vergeet niet: sometimes less is more. Focus je kostbare energie en manskracht op de acties die de grootste impact hebben. 💪

Stap 4: Go with the flow

Hét moment om de return on investment (ROI) van je inspanningen te meten op basis van de vooropgestelde SMART-doelstellingen en naargelang de bevindingen je strategie aan te passen.

Deze optimalisatie is een herhalend proces. Je digitale strategie evolueert dan ook mee met de behaalde resultaten, de markt en de wereld. Maar bovenal met je eigen bedrijf. 

drisag-logo-horizontal.png

""Dankzij de workshop van Think Tomorrow hebben we onze richting terug gevonden. Een richting waarbij we dagelijks hard werken aan onze content en voortdurend bezig zijn met onze marketing. We kunnen ook altijd terecht bij Think Tomorrow om perspectief te bieden op onze doelstellingen""

Britt Muyldermans

Marketing- en communicatieverantwoordelijke bij Drisag

thinktomorrow-ontwikkelt-eigen-platform.jpg

Strategisch inzicht nodig van onze marketeers?