caro-tiktok-1200x627.png

Wij maken géén video's. Maar TikToks. 🤫

 TikTok heeft zichzelf snel geëvolueerd als een waardig alternatief voor je Facebook pagina of Instagram account en vertoont geen tekenen van vertraging. Is jouw merk er al klaar voor?

Wat is tiktok?

Wat deel je op TikTok?

TikTok was in het begin het land van de dansende Generation Z. Die fase zijn we ondertussen voorbij. Nu is TikTok een heel universum vol unieke contentniches, communities en doelgroepen. Noem maar op, er is wel ergens iemand die ermee aan de slag is.

De consument van vandaag gebruikt TikTok om kennis, entertainment, kunst, recepten, DIY, dierenfeiten en alles wat je maar kunt bedenken te consumeren. Thuisblijvende moeders, fitnessgoeroes, gezondheidscoaches, beauty-influencers en meer verschuiven allemaal van Instagram naar TikTok. Ongeacht de duidelijke invloed van het platform, mag je het bereik van TikTok niet onderschatten.

Video als entertainment

Als een hapklare versie van YouTube variëren de korte video's op TikTok van vijf tot zestig seconden. Ze zitten vol humor, creativiteit en voldoende ruimte voor productplaatsing en merkuitingen. Maar opgelet: reclame wordt afgestraft door de gebruikers. Subtiel of minder subtiel, de consument van vandaag wil geëntertaind worden. Dat mag ook commercieel zijn op TikTok.

Het is het favoriete social media platform geworden voor volwassenen van alle leeftijden (ja, er zijn zelfs senioren).

content-studio-think-tomorrow.jpg

Artificiële video-aanbevelingen

TikTok heeft meer dan twee miljard downloads in de app store. Het meest kritieke mechanisme voor dit overweldigende succes is het algoritme.

Het TikTok-algoritme gebruikt artificial intelligence om video-aanbevelingen te doen die zijn afgestemd op de interesses en zelfs persoonlijkheidskenmerken van de gebruiker. Deze gepersonaliseerde videofeed begint zodra de app wordt geopend en noemen ze de 'for you page'. Hierdoor blijven gebruikers voor een absurde hoeveelheid tijd op de app.

tiktok-algoritme-thinktomorrow.jpg

Onze content-creators zijn al een tijdje aan de slag met TikTok 👇

Maak platformonafhankelijke content.

Denk eraan, elke video die je maakt is platformonafhankelijk. Gebruik die video dan ook op meerdere social media kanalen!

Niet alleen voor TikTok zijn bepaalde video’s interessant. Plaats ze ook op Reels van Instagram of Youtube. Ook daar zit een doelgroep die je kan bereiken met dezelfde content.
Met crossposting bereik je immers een groter publiek. 🧠