Social Media Advertising

Volgens UBA Belgium gebruikt zo’n 70% van de Belgische bevolking social media. En we spenderen gemiddeld zo’n anderhalf uur per dag op social media. Dat is niet niks! Het valt dus niet te ontkennen dat je als merk exact op die plaatsen je doelgroep kunt bereiken. Hoe je dat doet? Door te adverteren, tiens! 😉

Maar psst… Vergeet eerst je social media strategie niet! 

Organisch bereik is dood

Hoe dramatisch het ook mag klinken, de waarheid moet gezegd worden.

Als je als merk heel wat inspanningen doet op social media, ligt je organisch bereik waarschijnlijk een pak lager dan je had gehoopt. Dit is vooral te wijten aan de veranderingen in het algoritme van social media kanalen als Facebook. HubSpot legt het je graag uit in deze blogpost. Wil je je doelgroep daadwerkelijk bereiken op social media? Dan zit er niets anders op dan te adverteren.

Kost dit je stukken van mensen? Gelukkig niet! 👇

Organisch bereik is dood

Adverteren kost toch een hoop geld?

Eén van de grote voordelen van adverteren op social media is dat het je geen handen vol geld moet kosten. Je bepaalt namelijk zelf hoeveel budget je inzet. 🤑 Het spreekt uiteraard voor zich dat hoe meer budget je inzet, hoe meer mensen uit je doelgroep je kunt bereiken.

Aan de hand van bepaalde benchmarks kun je op voorhand ook al inschatten hoeveel mensen je gaat bereiken, hoeveel conversies je gaat behalen of hoeveel websitebezoekers je zal genereren met je budget. Handig, toch? Let op: soms heb je deze mogelijkheid jammer genoeg niet. Hiervoor heb je namelijk historische gegevens nodig van je eigen merk of een gelijkaardig merk.

Hoe bereik ik mijn doelpubliek?

Een ander enorm voordeel van social media advertising? De uitgebreide targetingopties. Vrouwen tussen de 25 en 30 jaar oud, woonachtig in Gent, vrijgezel, jarig in maart en geïnteresseerd in chocolade? Geen probleem!

Hoe eng het voor sommige mensen ook lijkt, door te targeten zorg je er wel voor dat jouw advertenties bij de juiste doelgroep terecht komen. Want wat heeft een vrijgezel eraan dat jij hem of haar een advertentie toont voor een romantisch weekendje weg? Of wat heeft een man eraan dat je hem een advertentie toont over tampons? Correct, niets. 🤷

Met targeting kun je heel ver gaan. Van remarketing van websitebezoekers tot dynamische advertenties met producten die een bezoeker op jouw website heeft bekeken en meer.

Uiteraard verschillen de targetingopties ook per social media kanaal. Zo vallen de targetingopties op Facebook, zoals hierboven omschreven, niet te vergelijken met die op LinkedIn.

Op welke platformen kan ik dan allemaal adverteren?

Vandaag de dag worden we overspoeld door social media kanalen. Op elk van deze kanalen kun je dan ook aan de slag met advertenties. Dat is handig, maar overal aanwezig zijn? Dat is hoogstwaarschijnlijk niet nodig.

Welke kanalen jij gaat gebruiken, bepaal je in je social media strategie. 😉 Wil je graag een oplijsting van op welke social media kanalen je kunt adverteren? Dat zijn Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, TikTok, YouTube, Pinterest, Twitter, ...

Op welke platformen kan ik dan allemaal adverteren?

Wil jij ook adverteren op social media? Onze specialisten doen het werk graag voor jou!

Ja, ik wil adverteren op social media

Waarom je voor Think Tomorrow kiest

Wij zijn het digital marketing agency dat digitaal denkt, marketing ademt en om jouw business geeft. We willen niet alleen de uitvoerder zijn, maar ook de kritische noot en pingponger die jou uitdaagt!

We zeggen niet dat digitale marketing onze passie is. Dat voel je. We zeggen niet dat we om je merk of bedrijf geven. Dat merk je.

Digitale ervaringen creëren, samen met jou. Dat is onze missie.

Voel zelf het verschil in aanpak. Don’t be shy, praat met ons!

📞 +32 14 84 91 00

Waarom je voor Think Tomorrow kiest
© 2020 Gemaakt met ♡ in Herentals. Samen met jou creëren we digitale ervaringen