innekegebruers-bedrijfsfotografie-thinktomorrow-herentals-hetlevenopdewerkvloer-101.jpg

Social Media Advertising

Meer dan 70%* van de Belgische bevolking gebruikt social media. En we spenderen gemiddeld zo’n anderhalf uur per dag op social media. Als merk kun je dus exact op die plaatsen je doelgroep bereiken. Hoe je dat doet? Door te adverteren, tiens. 😉 Maar vergeet je social media strategie niet!

* Volgens UBA Belgium

Wat mag je van ons verwachten?

Als je als merk heel wat inspanningen doet op social media, ligt je organisch bereik waarschijnlijk een pak lager dan je had gehoopt. Dat is normaal. Wil je je doelgroep daadwerkelijk bereiken op social media? Adverteer dan! Wij helpen je zo:

✓ We zoeken uit wie jouw doelgroep is en wat je verwachtingen zijn 

✓ We bepalen welk budget hiervoor nodig is. 

✓ We bepalen de social media strategie om deze doelen te bereiken. 

✓ We creëren overtuigende social content.

✓ We plaatsen de advertenties en volgen op.

✓ We sturen bij en rapporteren regelmatig aan jou.

Kost dit je stukken van mensen? Gelukkig niet! 👇

socialmediaadvertising.jpg

ADVERTEREN KOST TOCH EEN HOOP GELD?

Eén van de grote voordelen van adverteren op social media is dat het je geen handen vol geld moet kosten. Je bepaalt zelf hoeveel budget je inzet. Hoe meer budget je inzet, hoe meer mensen uit je doelgroep je kunt bereiken.

Aan de hand van bepaalde benchmarks kun je op voorhand ook al inschatten:

  • hoeveel mensen je gaat bereiken met je advertenties
  • hoeveel conversies je gaat behalen 
  • hoeveel websitebezoekers je zal genereren met je budget. 

Handig, toch? Let op: soms heb je deze mogelijkheid jammer genoeg niet. Hiervoor heb je namelijk historische gegevens nodig van je eigen merk of een gelijkaardig merk.

HOE BEREIK IK MIJN DOELPUBLIEK?

Een enorm voordeel van social media advertising? De uitgebreide targetingopties. Vrouwen tussen de 25 en 30 jaar oud, woonachtig in Gent, vrijgezel, jarig in maart en geïnteresseerd in chocolade? We got it!

Door te targeten zorg je er wel voor dat jouw advertenties bij de juiste doelgroep terecht komen. Uiteraard verschillen de targetingopties per social media kanaal. Adverteren is op elk platform anders maar don't worry, wij helpen je er doorheen.

CREATE IT

Op basis van je social media strategie creëren we advertenties die passen volgens jouw doelstellingen, tone of voice en huisstijl. 

  • We zetten campagnes op, 
  • We selecteren social media kanalen en doelgroepen.

Adverteren doe je niet zomaar. Wel met een doordacht en duidelijk doel.

TEST IT

Je kan denken en blijven denken. Maar de beste manier om te weten of je advertenties werken, is ze te lanceren. Wij zorgen voor een constante opvolging van je advertenties en sturen ze bij waar nodig.

Adverteren is vandaag de dag veel wetenschap, kennis van algoritmes, maar ook de reacties van je doelgroep. Doelstellingen bereiken! Daar gaat het om.

IMPROVE IT

Social media advertenties zijn geen heiligmakend middel om je doelstellingen te bereiken. Wij geloven niet in éénmalige initiatieven, want zo bouw je geen merk op.

Adverteren is een constante van testen en verbeteren. Wij sturen bij waar mogelijk maar geven ook voldoende tijd en budget om goed en uitgebreid je advertenties en de strategie te testen.

thinktomorrow-digitalmarketingagency.jpg

Adverteren op social media? Been there, done that