3 min. leestijd
Wat als… Facebook & Instagram betalend worden?
Wat betekent het voor jouw merk en welke stappen onderneem je dan best? Als creative agency delen we graag onze visie hi...
nieuwsgierigheid
moed
kwetsbaarheid
verbeelding
nieuwsgierigheid
moed
kwetsbaarheid
verbeelding
In 2024 is creative bravery de overkoepelende trend. Het publiek verwacht volgens TikTok dit jaar het volgende te ontdekken :
Nieuwe dingen
Meeslepende verhalen
Merken die transparant zijn en maatschappelijk verantwoord werken.
Wil jij als merk mee zijn met de tijd en inspelen op deze trend? Dan is het vooral je mindset die moet veranderen. Wees dus niet verlegen om naar buiten te komen met dat wat je als bedrijf speciaal maakt. Speel hier als merk op in en gebruik de trends om je contentstrategie van 2024 vorm te geven.
Zowel TikTok als wij bij Think Tomorrow analyseren het gedrag van onze bezoekers. Zo ontdek je makkelijk trendsignalen. Dat zijn contentpatronen die opduiken en laten zien wat mensen bezighoudt en interesseert.
De trendsignalen bij TikTok zijn onderverdeeld in drie soorten:
Door hyperrelevante, boeiende en nuttige content te maken die elke vorm van nieuwsgierigheid aanspreekt, gelooft TikTok dat het publiek geboeid zal blijven kijken.
Het komt er dus op aan om helemaal in de huid van je doelpubliek te kruipen en te ontdekken wat zij precies boeiend en nuttig vinden.
#tiktokmademebuyit #amazonfinds #gifttok #musthaves #bolmusthaves
Een tweede TikTok trend verzamelt video’s met boeiende verhaallijnen. Dat zijn video’s waarbij de kijker langer dan een paar seconden blijft kijken. Op deze manier wil je publiek dieper in het verhaal worden getrokken. Bol.com kan er wat van. 👇
Wat dit zoal inhoudt? Video’s die inspelen op emoties, die spanning opbouwen of video’s die een absurde actie tonen. Volgens het TikTok rapport worden advertenties die gemaakt zijn om nieuwsgierigheid op te wekken, 1,4 keer langer bekeken!
De bezorgdheid om onze maatschappij blijft een actueel onderwerp. Kijkers willen dan ook gerustgesteld en geïnspireerd worden door bedrijven die verandering teweeg brengen.
Door je als bedrijf van je kwetsbaarste kant te tonen en op alle mogelijke manieren transparant te zijn, krijg je kijkers sneller overtuigd. Be bold, be brave. Kijk maar eens hoe Upfront dat doet! 👇
@tatjanafransen Wat is jullie MUSTHAVE van Kruidvat? 🙏🏼🦋 #kruidvat #kruidvatbeauty #kruidvatbelgie #kruidvatmakeup #belgischetiktokker #belgischetiktokkers #belgischetiktok #vlaamsetiktok #vlaamsetiktokker #vlaamsetiktokkers #belgianmua #belgischemakeupartiest #kruidvatmusthaves #maybellineliftergloss #voedselbanken ♬ origineel geluid - Tatjana Fransen
@bol Ik krijg spontaan zin in kerstkransjes, glühwein en een strak getrimde baard 🪒🎅
♬ origineel geluid - bol
@upfront PEPERNOTEN EIWITREEP?! 😍🤤🎄
♬ origineel geluid - UPFRONT 🇳🇱
"Wist je dat wij voor elk merk een TikTok-analyse maken? Zo weten wij perfect met welke content we kunnen inspelen op de interesses van jouw publiek!"
Caro Herbots
TikTok enthousiasteling
Wij geloven rotsvast in de meerwaarde van TikTok. Waarom? We laten deze cijfers uit het TikTok-rapport voor zich spreken. Na het bekijken van een TikTok-advertentie:
stijgt het vertrouwen in het merk met 41%.
neemt de kans op merkloyaliteit toe met 31%.
geven kijkers 33% vaker aan dat het gepromote merk goed bij hen past als persoon.
Over het algemeen tonen de resultaten aan dat TikTok-advertenties een aanzienlijke invloed hebben op het merkimago en de consumentengedragingen.
Be bold
be brave!
Het is van groot belang niet alleen je creative bravery te tonen, maar het ook te laten terugkomen in je gedrag en strategieën. Precies iets waarmee wij jou kunnen helpen.