Hoe maak je van Black Friday een succes?

Digitale strategie

Heb jij jouw kerstboom al van de zolder gehaald? Awel, laat hem nog even in de verpakking zitten. Want eerst moeten Black Friday en Cyber Monday nog de revue passeren. Op deze twee dagen lopen dé populairste promocampagnes van het jaar. Het is de ideale aanloop naar Kerstmis en jouw doelgroep wil dan niets liever dan de beste promo’s in huis halen. Heb jij je Black Friday strategie al op orde? 

Johnny
6 min. leestijd
Hoe maak je van Black Friday een succes?

Je ultieme doelen zijn natuurlijk meer verkoop genereren, meer tevreden klanten en minder kopzorgen. Maar hoe boek je nu succes of behaal je resultaat? Met de volgende 3 stappen zorg je ervoor dat je alles op orde hebt zodat jouw Black Friday en Cyber Weekend vlot en succesvol verloopt.

TLDR; Met de volgende 3 stappen is jouw webshop klaar voor Black Friday.
1. Wees voorbereid en stel een communicatieplan op.
2. Schrijf boodschappen op maat van je verschillende doelgroepen of segmenten.
3. Stel een retargeting campagne op voor extra verkoop.

Stap 1: Bereid je voor met een uitgedokterd communicatieplan 📢

Er komt veel kijken bij het voorbereiden van de grootste digitale solden van het jaar. Zorg er dus voor dat je weet welke promo’s of deals je communiceert en wanneer. 

Stap 2: Communiceer duidelijk en vaak genoeg 📆

Heb je een webshop, maar ben je nog niet bezig met advertenties of e-mails. Tijd om in actie te schieten. Want als je anno 2020 nog niet bezig bent met digitaal adverteren of communiceren via verschillende kanalen, wordt het heel lastig om te verkopen.

Stap 3: Volg je campagne op en speel zo in op alle soorten klanten 🧐

Black Friday is géén one trick pony, het is hard werken. Tijdens de periode rond Black Friday en Blue Monday stromen de inboxen van je klanten vol met reclamemateriaal. Zorg ervoor dat je hen niet verliest aan je conculega’s. Dat doe je zo.👇

Tellen we samen af naar Black Friday? ✨

Een overzichtelijke planning, nauwkeurige voorbereiding en sterke communicatie is waar het om draait bij een succesvolle Black Friday. Bovenstaande stappen helpen je alvast op weg om een succes te maken van de grootste digitale shoppingevents van het jaar. 💪

mailtimers.com

Blogberichten

Sharen is caren

Schrijf je in voor de TT-specials

Blijf jij graag op de hoogte van alles wat wij doen bij TT? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief!

© 2020 Gemaakt met ♡ in Herentals. Samen met jou creëren we digitale ervaringen