Jongeren campagne met gamification voor Soubry
Een project voor Soubry door
Bruut! Bruter! Bruutst!
Jongvolwassenen zijn niet de hoofddoelgroep van Soubry, maar wél de kopers van morgen!
Met deze belangrijke generatie voor ogen stelden we de volledige campagnestrategie achter Soubry op Kamp scherp.
Jongeren en jongvolwassenen aanspreken doe je tegenwoordig met:
- Een opvallende campagnestijl
- Gamification technieken
- Een uitgebreide prijzenpot waar veel mee te winnen valt
Allemaal goed en wel, maar, wat is Soubry op Kamp? 🙈
Soubry op Kamp 2024, da's
Alle badges verdienen
Dashboard met spaarprestaties
Meer barcodes sparen dan je buurdorpen
Plezant campagne voeren!
SOUBRY OP KAMP
- Een jaarlijkse spaaractie van Soubry.
- Aansporen van Belgische jeugdverenigingen om zo veel mogelijk Soubry pasta te eten.
- Gespaarde barcodes van op de verpakkingen inruilen voor gratis pasta.
- Van zomerkampen een smaakvol succes maken dankzij de hulp van familie en vrienden.
- Kans maken op een superdeluxe pastabar op kamp en andere leuke prijzen.
Doordachte beslissingen dankzij uitgebreid onderzoek
Het bekendste pastamerk van België voert al 6 jaar de Soubry op Kamp actie. En wij mogen die al 6 jaar lang vormgeven. Lucky us. 🤩
Op basis van de uitgebreide rapportages over wat wel én niet werkt bij de Soubry op Kamp fans, maakten we doordachte keuzes omtrent communicatiestijlen en vormgeving.
Hoe neo-bruter, hoe liever ...
En vooral, des te harder onze campagne opvalt bij de doelgroep
- Binnen de advertentiestrategie werkten we met 6 doelgroepen, met voor iedere doelgroep relevante visuals die in 't oog springen en uitdagen.
- Via de advertentieplatformen van Meta en TikTok grepen we de aandacht en probeerden we zoveel mogelijk bezoekers naar de campagnesite te lokken.
- Met activatiemails spoorden we deelnemers van vorige edities aan om terug mee te doen.
- Met geautomatiseerde workflows doorheen de campagneperiode hielden we ingeschreven verenigingen gemotiveerd om te sparen.
- Een social post als reminder dat de campagne grootster zou terugkomen, lokte veel nieuwsgierige - en vooral ongeduldige - Soubry-fans. 😉
- Intensief aanwezig zijn, communiceren, liken, sharen en opvolgen was de sleutel van deze succesvolle campagne. 🔑
Gamification voor 'desire'
Van zodra je de aandacht en interesse van de doelgroep hebt, komt het eropaan die vast te houden en de groep naar het volgende level van de marketingstrategie te brengen, de fase van 'desire'.
Wat betekent dat, 'desire'?
We willen bij ingeschreven verenigingen verlangen opwekken om gedurende een lange periode Soubry pastapakjes te verzamelen en zo barcodes te blijven sparen. De ideale strategie? Met allerhande gamification technieken de verenigingen aansporen om te sparen.
Hoe uitte zich dat?
- Een gepersonaliseerd dashboard om spaarprestaties op te volgen
- Met een digitale barcodeteller
- En met een pakjespuntenteller, want hoeveel borden pasta zijn er al verdiend? 🍝
- Het ontgrendelen van badges na laagdrempelige opdrachten
Deelnemen is plezant.
Winnen net iets plezanter
Om de doelgroep nog actiever te laten deelnemen aan deze campagne, breidden we ook de prijzenpot uit.
- 3 MOBIELE PASTABARS WEGGEVEN
Pasta à volonté op kamp, wie wil dat nu niet? De beste spaarder wint traditiegetrouw het bezoek van een mobiele pastabar op kamp. Dit jaar kregen ook de 'verliezers' een tweede kans. Want we verlootten er een onder de rest van de spaarders en ook met een social media giveaway kon je er eentje winnen. - MIKADO XL VOOR DE SNELSTE SPAARDERS
Daarnaast kregen de eerste 200 deelnemers met alle badges (urgentie) ook een reuzeleuk Mikado XL-spel, goed voor uren spelplezier. Makkelijk gewonnen door kleine opdrachten die het engagement aan de spaaractie en het delen op social media vergrootten.
Zo zorgt Soubry ook dit jaar weer mee voor een extra smakelijk zomerkamp. 🍝