Succesvolle omnichannel wedstrijd

Een project voor De'Longhi door

johnny-2.png
Tijs_2.png
Sarah_1.png
2-2.jpg
la-specialista-giveaway-web-02.png

Campagne

Omni Channel

Advertising

Webdevelopment

Strategie

Brand Awareness

Community

Campagne

Omni Channel

Advertising

Webdevelopment

Strategie

Brand Awareness

Community

Van giveaway naar omnichannel voorstel

De’Longhi riep onze expertise in omtrent het opzetten van een digitale media campagne en winactie. Wel, dat is nu precies ‘our cup of coffee’. We stelden een concept voor dat perfect voldeed aan de doelstelling om zoveel mogelijk koffieliefhebbers te bereiken en te laten deelnemen.

En De’Longhi? Die was meteen gewonnen voor ons idee.

Sterk concept voor de trouwste doelgroep

Wie voor De’Longhi kiest, doet dat niet zomaar. Hun trouwe fanbasis is er één uit de duizend en verdient wat extra aandacht, vonden wij. Dus zetten wij hen eens in de boontjes. 😉

We zetten bij Think Tomorrow een grootschalige winactie op met een high-end prijs: een La Specialista Arte. Want iedereen die wat van koffie kent, weet dat de La Specialista Arte niet zomaar een espressomachine is. Het is een beleving. Uitgerust met een technologische klasse om keer op keer van te genieten.

De vooropgestelde KPI's*

> 4.000.000 impressies

> 2% Click Ratio

> 20.000 clicks

> 400 deelnames

*maar de campagne had nóg meer succes

Digitale crossmedia campagne

Veel mensen bereiken, dat is crossplatform adverteren en communiceren.

Voor deze campagne trokken we het breder dan enkel een boosted post op hun social media kanalen.
We voorzagen een omnichannel campagneplan:

  • Strategisch social media plan
  • Skills testen op basis van een eenvoudige quiz
  • Nieuwsbrieven en follow-up mails
  • Advertising en remarketing ads
  • Content voor op de voorziene landingspagina.

Het doel was duidelijk: zoveel mogelijk koffieliefhebbers bereiken en laten deelnemen.

thinktomorrow-omnichannel-winactie.jpg

Wat is omnichannel communicatie?

Dat zijn aantrekkelijke en triggerende advertenties, een landingspagina met slechts één doel, doelgroepgerichte mailings en een organische post in de community. Alles gestroomlijnd en afgestemd op elkaar. 🎯

Meer dan een simpele giveaway

Merkwaardige communicatiedoelen

Campagne voeren is een stevige investering in je merk. Het budget optimaal benutten is dan ook een vereiste voor ons team. Daarom zetten we met deze winactie naast brand awareness ook in op het meegeven van productinformatie en het uitbouwen van de De'Longhi community.

Optimaal inzetten van bestaande kanalen

Met een quiz schiet je nooit mis

Koffieliefhebbers werden via de Coffee Lounge, het online platform van De’Longhi voor en door echte koffiekenners, uitgenodigd om hun kennis te testen met een leuke koffiequiz.

De deelnemer met de beste resultaten op basis van correctheid en snelheid werd als winnaar bekroond. We stelden na de conceptbepaling, een adviserend ontwerp op en een concreet plan van aanpak om het uitvoerende webteam bij De’Longhi op weg te helpen.

thinktomorrow-omnichannel-winactie-mockup.jpg

Vlekkeloos parcours met meesterlijke resultaten

Opvallende communicatie

Met smaakvolle teksten en aantrekkelijke beelden, passend binnen de tone of voice en huisstijl van De’Longhi, zorgden we ervoor dat mensen snel overtuigd waren om deel te nemen. Want je wil liever kiezen uit 2.000 mensen dan uit 20, toch? 

Danzkij onze omnichannel strategie overschreden we onze KPI's met +210%. Maar daar doen we het niet voor, wél voor onze klanttevredenheid. En of dat gewerkt heeft?

thinktomorrow-delonghi-ads.png

"We hebben de eindresultaten. Onze KPI's zijn met 2500% overstegen. 🤩 Iets om héél fier op te zijn. 🍾🤝 En dus ook voor herhaling vatbaar."

Birgit Verheyen

Trade Marketeer bij De'Longhi Group

la-specialista-giveaway-web-02.png

Marketeers van kop tot koffie

Vraag jij je nu af: Where have you bean all my life?

Kom een keer op de koffie. Onze De’Longhi staat alvast klaar om jou warm te maken voor een eigen social media campagne. 😉