innekegebruers-bedrijfsfotografie-thinktomorrow-reclamebureau-hetlevenopdewerkvloer-16.jpg

Content Marketing

Content creëren en aan storytelling doen, het zijn marketingmusts. En dat zal je geweten hebben.

Digitale marketing draait om één ding: content, content en nog eens content. ☝️Relevante, oprechte content, dat wel, natuurlijk. En het liefst op al de kanalen die bij je doelgroep passen. Of inbound marketing daar ook bijhoort? Reken maar van yes!

Wat mag je van ons verwachten?

Contentmarketing is super veelzijdig. Ons team is een creatieve hub van content creators. Wat we doen voor jou:

 👉 Bedenken van een sterke content- en inboundstrategie

👉 Websites opbouwen

👉 E-mailmarketing via krachtige nieuwsbrieven

👉 Schrijven en ontwerpen van e-books en whitepapers

👉 Copywriting en contentcreatie. Voor je website, blogposts en social media posts.

👉 SEO-teksten en verbeteringen aanreiken. Via keyword- en doelgroepanalyses en desk research.

👉 Design. Van animerende beelden tot motion design en het ontwerpen van webpagina’s.

👉 Video’s. Animerend of interactief.

👉 En zo veel meer.

innekegebruers-bedrijfsfotografie-thinktomorrow-herentals-hetlevenopdewerkvloer-186.jpg

Content marketing, wat is dat eigenlijk?

Contentmarketing is een marketingtechniek waarbij je focust op het ontwikkelen van relaties met je volgers via relevante content. Als jij interessante inhoud deelt via blogs, podcasts of berichten op sociale media, zijn je volgers meer geneigd om ook bij jou te kopen.

DE 5 GRONDBEGINSELEN VAN CONTENT MARKETING

Denk jij meteen aan teksten als je contentmarketing hoort? Ook videofragmenten en podcasts horen daarbij. Hoe meer relevante content je hebt, hoe betrouwbaarder je overkomt. Bovendien heb je dan ook heel wat middelen om mee te gaan adverteren, waardoor je naamsbekendheid, leads en sales de hoogte in gaan.

De contentmarketing filosofie is gebaseerd op 5 grondbeginselen:

  1. Het gaat niet over jou. Het gaat over jouw doelgroep.
  2. Het is niet one-size-fits-all. Het is maatwerk.
  3. Het is geen reclame. Het is redactioneel.
  4. Het is niet storend. De klant komt naar jou toe.
  5. Het is geen one shot-campagne. Het is niet voor even, maar voor altijd.

WAT IS HET VERSCHIL MET INBOUND MARKETING?

Bij inbound marketing ga je eigenlijk naar de volgende fase. Hierin begeleid je je doelgroep doorheen de verschillende fases van de customer journey. Het draait hier niet om wat, maar wel om de manier waarop je die content aanbiedt en op welke moment. De context. Denk aan glasheldere landingspagina’s of aantrekkelijke e-mails.

Gedaan dus met koude telefoontjes en agressieve strategieën. Welkom in de wereld van inbound marketing, waar de focus ligt op een win-win situatie voor beide partijen! Bekijk inbound marketing dus gerust als ‘the bigger picture’ waar je focust op conversies.

Vertel me meer over inbound marketing

WAAROM ZIJN CONTENT- EN INBOUNDMARKETING ZO BELANGRIJK?

Content- en inboundmarketing brengen voor jouw bedrijf verschillende voordelen met zich mee.

  • Je bouwt er je imago mee op en doet aan branding. Je bent iemand die tijd investeert en informatie gratis weggeeft, dat hebben mensen graag.
  • Je creëert een vertrouwensband met je lezers. Ze weten dat jij hen iets kunt bijleren, dat ze bij jou sowieso rijker worden. Je biedt waarde.
  • Je communicatiekanalen worden plots een stuk interessanter voor klanten en prospecten.
  • Je toont je expertise op een aangename manier. Je laat zien dat jij weet waarover je het hebt en dat je gepassioneerd bent.
  • Google vindt het zalig en beloont je er dan ook graag mee. Contentmarketing is dan ook een investering op lange termijn. Jouw inhoud zal nog jaren meegaan en je blijvend leads opleveren. Het effect is groter en waardevoller op lange termijn, maar dat vraagt natuurlijk nu even tijd.

Aan het schrijven en creëren gaan, is dus een absolute aanrader. Maar we begrijpen dat dat een enorme klus is als het niet in je bloed zit. Gelukkig hebben wij wel wat woordgoochelaars en creatieve designers in huis die jouw verhaal vormgeven.

thinktomorrow-pressroom.jpg
blog-1200x627.png

Contente klanten creëren?