Lead generation

“Aandacht, aandacht! Wij hebben wat te vertellen.” Dagelijks vecht een hele roedel honden (lees: bedrijven) om hetzelfde been: aandacht van de consument. En die kostbare aandacht is steeds moeilijker te winnen. Je moet tegenwoordig aandacht verdienen
Het draait allemaal rond vertrouwen creëren. Tweerichtingsverkeer met respectvolle benaderingen. Dat soort customer relationship management start met doordachte lead generation strategieën. En daar zijn wij nu toevallig heel goed in opgeleid. Meer weten over de ins en outs van lead generation? Laten we bij de basis beginnen.👇

Wat is een lead?

Een lead is een persoon die op een bepaalde manier interesse toont in jouw bedrijf en product of dienst. Een mogelijke klant dus eigenlijk. Waardevol? Wij dachten van wel! Want door in te spelen op hun interesses krijg je een soort garantie dat ze ook positief op jouw ‘op maat gemaakte’ content zullen reageren.

Wat is een lead?

Lead generation is zoals vissen

Je hangt wat lokaas aan je vishengel en gooit deze in een oneindig grote plas water. Wanneer je lokaas (content) onweerstaanbaar genoeg is voor die vis (lead) die jij wilt vangen, en je vishengel van degelijke kwaliteit (tools en team) is, hangt er binnen de kortste keren zo’n droomvis aan je haak. Wanneer de vis aan de haak hangt, is het aan jou om deze succesvol binnen te halen en houden (nurturing).


Voorbeelden van klassieke lead generators zijn kortingsbonnen, formulieren en e-books.

Leads genereer je door meerwaarde te bieden aan je doelgroep.

Maar dat gebeurt niet in 1-2-3. Het is een opbouw van kleine stapjes om steeds meer vertrouwen te winnen. Met de juiste CRM of Customer Relationship Management bied je de meerwaarde om je leads kwalitatief op te volgen. 
Sommigen noemen het Big Brother, wij spreken liever over een op maat gemaakte aanpak van je doelgroep. Door de transparantie van hun interesses kun je hen een persoonlijkere en betere service bieden. Je kennis start niet vanaf nul en dat is aangenaam voor je prospect en jezelf.

Hoe wij lead generation toepassen voor jouw merk

Stevige lead generation strategie in 3 stappen.

👣 1: Content met een grote C

De eerste stap is om content te creëren die jouw doelgroep(en) interesseert en fascineert. Contentmarketing om het helemaal juist te zeggen. Relevante content creëren, dat wel, natuurlijk. 
Beginnen doe je altijd in de eerste fases van de customer journey: awareness en consideration. En het liefst op die kanalen die bij je doelgroep passen. Zo relevant en oprecht mogelijk je verhaal naar buiten dragen, dat is wat telt. Of inbound marketing daar ook bijhoort? Reken maar van yes!

👣 2: Menselijke marketing

De tweede stap is om al deze waardevolle informatie op een doordachte manier in te zetten. Met als voornaamste doel bezoekers omzetten naar leads. Makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. 
Het gaat er vooral om dat je op een doordachte manier potentiële klanten warm maakt voor jouw diensten of producten, en ze op het juiste pad brengt. Het pad naar een uiteindelijke aankoop. 
Door aantrekkelijke content te voorzien, geven klanten zelf de eerste interesse aan. Je kunt zo voldoen aan de noden die zij al expliciet hebben geuit. Zo hebben je klanten het gevoel de touwtjes zelf in handen te hebben en ervaren ze niet dat klassieke sales-gevoel. 
Het is dus niet zoals cold calling. Gewoon in het wildeweg rondbellen om uiteindelijk auto’s te verkopen aan iemand zonder rijbewijs, zeg maar. Lead generation zorgt, in combinatie met menselijke marketing, voor een win-win situatie tussen bedrijven en (mogelijke) klanten. 
Je hoort ons hier spreken over doordachte en menselijke marketing. En daar hoort vooral inbound marketing bij. Een ideologie waar Think Tomorrow met man en macht achter staat.

👣 3: Nurturing

Vertrouwen is iets dat je opbouwt, ook als merk of bedrijf. 
Een contact of lead via één interactie is dan ook onvoldoende om het vertrouwen te krijgen en direct over te gaan tot sales. Een nurturing campagne kan je hierbij helpen. Stelselmatig en op regelmatige basis meerwaarde bieden aan je leads kan het vertrouwen opkrikken en ervoor zorgen dat je lead uiteindelijk zelf beslist om verdere stappen te ondernemen.
Wij geloven in een kwalitatieve aanpak. Leads genereren doe je niet in één keer. Je overtuigt een prospect niet in één keer. Wil jij ook doordachte, menselijke marketing? Onze experts stellen met plezier een plan op.

Ja, ik wil aan inbound marketing doen
Nee, ik ga graag zelf aan de slag met lead generation tools

Waarom je voor Think Tomorrow kiest

Wij zijn het digital marketing agency dat digitaal denkt, marketing ademt en om jouw business geeft. We willen niet alleen de uitvoerder zijn, maar ook de kritische noot en pingponger die jou uitdaagt!

We zeggen niet dat digitale marketing onze passie is. Dat voel je. We zeggen niet dat we om je merk of bedrijf geven. Dat merk je.

Digitale ervaringen creëren, samen met jou. Dat is onze missie.

Voel zelf het verschil in aanpak. Don’t be shy, praat met ons!

📞 +32 14 84 91 00

Waarom je voor Think Tomorrow kiest
© 2020 Gemaakt met ♡ in Herentals. Samen met jou creëren we digitale ervaringen