E-mailmarketing

E-mailmarketing en nieuwsbrieven zet je in de eerste plaats niet in om
leads te genereren. Say what?! Inderdaad, je zet ze in om een trouwe band op te bouwen met je klanten.  Als die band er is en je op de juiste momenten subtiele zetjes geeft, dan
kan lead generation een logisch gevolg zijn. Maar focussen op het puur commerciële, daar houdt niemand van. Dan werkt e-mailmarketing ook niet.

5 redenen waarom e-mailmarketing een goed idee is

☝️ Het is goedkoop.
☝️ Je kunt het automatiseren.
☝️ Door regelmatig te mailen naar je doelgroep, blijf je top of mind.
☝️ Je bouwt een band op met (potentiële) klanten.
☝️ Het kan je verkoop boosten.

Wat wij voor jou doen

E-mailmarketing kun je perfect zelf opzetten, maar wij willen het ook voor jou doen. Door onze experts in te schakelen, zit je sowieso safe. 
We zijn er om je bij te staan op verschillende niveaus: 

  • opstellen van e-mailstrategie.
  • E-mail templates te ontwerpen. 
  • Tone of voice te bepalen.
  • Nieuwsbrieven uit te schrijven.
  • Resultaten te bundelen in een overzichtelijk rapport.

Ja, help me met mijn e-mailmarketing

Wat wij voor jou doen

Zelf aan de slag gaan? Prima!

Mailchimp en HubSpot zijn twee tools die we aanraden en zelf gebruiken. 

📤 HubSpot
We zijn echt fan van e-mail automations. Tools zoals HubSpot of Mailchimp zijn daar ideale tools voor. Het zijn platformen waar je niet alleen automatisch nieuwsbrieven mee kunt opzetten en vormgeven. Je kunt er ook formulieren aan linken, ze koppelen aan de rest van je marketing en interessante analyses mee maken. In amper enkele seconden ken jij je open, bounce en conversion rates. Maar nog zo veel meer!
Lees hier alles over HubSpot
🐵 Mailchimp
Mailchimp is misschien wel de bekendste tool voor e-mailmarketing. Het is dan wel niet zo uitgebreid als HubSpot, gebruiksvriendelijk is het in elk geval. Met Mailchimp zet je overzichtelijk en snel automatische mails op, integreer je gemakkelijk je Wordpress website en kun je uitgebreide statistieken opvragen. 
Wat je in elk geval moet hebben om met e-mailmarketing aan de slag te gaan? Een duidelijke marketingstrategie. En daar zijn wij beresterk in!
Ontdek het in deze cases

4 gouden tips van expert Sofie

Vind je jezelf al een expert op het vlak van e-mailautomation? Ga je zelf aan de slag? We geven je graag nog wat extra tips mee!

💡 Werk op maat van de ontvanger
E-mailmarketing laat je toe om gepersonaliseerde content bij je ontvanger te krijgen. Maak gebruik van de data over je ontvangers en zorg ervoor dat je elke e-mail persoonlijk en doelgericht opzet.
💡 Wissel af in soorten content
Je hebt ongetwijfeld héél wat te vertellen. En geloof ons, naar die persoonlijke toets, die kijkjes achter de schermen en interne geheimen zijn veel lezers op zoek. Wissel het af met financiële incentives, cadeautjes en concrete beloningen voor het vertrouwen en je hebt de basis voor een krachtige e-mailstrategie.
💡 Automation is in!
Behalve als het lijkt op een automatische nieuwsbrief. (Got it? 😉) Automation is goed op voorwaarde dat je de ervaring van de ontvanger verbetert. Mail je alleen om commercieel te zijn? Dan haken je ontvangers snel af.
💡 Maak doordachte content en een sterk design op basis van je doelstellingen
Ga je investeren in je branding met e-mailmarketing? Dan sta je maar beter sterk in je schoenen. Voorzie relevante content, onthoud dat niet iedereen dezelfde e-mailclient heeft en bied meerwaarde voor de ontvanger.

Snak je naar meer tips? Lees onze whitepaper en begin zelf aan je e-mailmarketing in 4 stappen.

Schrijf je in voor de TT-specials

Blijf jij graag op de hoogte van alles wat wij doen bij TT? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief!

© 2020 Gemaakt met ♡ in Herentals. Samen met jou creëren we digitale ervaringen