E-mail marketing is niet dood
E-mails (of in de volksmond: nieuwsbrieven) zet je in de eerste plaats niet in om leads te genereren. Say what?! Inderdaad, je zet ze in om een vertrouwensband op te bouwen met je doelgroep en ze relevante informatie door te sturen.
Als die band er is en je op de juiste momenten subtiele (en minder subtiele) zetjes geeft, dan kan lead generation een logisch gevolg zijn. Maar steeds focussen op het puur commerciële, daar houdt niemand van. Dan werkt e-mailmarketing ook niet.
Wij nemen jouw e-mail marketing strategie, opzet en analyse met plezier voor onze rekening. Als je onze experts inschakelt, zit je sowieso goed en veilig. We zijn er om je bij te staan op verschillende niveaus:
- Opstellen e-mailstrategie.
- E-mail templates ontwerpen.
- Tone of voice bepalen.
- Teksten schrijven.
- Resultaten bundelen in een overzichtelijk rapport.
5 REDENEN WAAROM
☝️ Het is goedkoop.
☝️ Je kunt het automatiseren.
☝️ Door regelmatig te mailen naar je doelgroep, blijf je top-of-mind.
☝️ Je bouwt een band op met (potentiële) klanten.
☝️ Het kan je verkoop boosten.
HUBSPOT
NIEUWSBRIEVEN
MAILCHIMP
AUTOMATION
WORKFLOWS
FLEXMAIL
HUBSPOT
NIEUWSBRIEVEN
MAILCHIMP
AUTOMATION
WORKFLOWS
FLEXMAIL
ZELF AAN DE SLAG GAAN? PRIMA!
Mailchimp en HubSpot zijn 2 tools die we aanraden en zelf gebruiken.
📤 HubSpot
We zijn grote fans van e-mail automations. Zowel HubSpot als Mailchimp zijn daar perfect op voorzien.
Het zijn platformen waar je niet alleen automatisch nieuwsbrieven mee kunt opzetten en vormgeven. Je kunt er ook formulieren aan linken, ze koppelen aan de rest van je marketing en interessante analyses mee maken. In amper enkele seconden ken jij je open, bounce en conversion rates. Maar nog zo veel meer!
🐵 Mailchimp
Mailchimp is misschien wel de bekendste tool voor e-mailmarketing. Het is niet zo uitgebreid als HubSpot, maar gebruiksvriendelijk is het in elk geval.
Je zet er overzichtelijk en snel (automatische) mails op, integreer je makkelijk je WordPress website en zie je uitgebreide statistieken.
Wat je in elk geval moet hebben om met e-mailmarketing aan de slag te gaan? Een duidelijke marketingstrategie. Laat ons daar nu net beresterk in zijn!
4 gouden tips van expertE Sofie
Vind je jezelf al een expert op het vlak van e-mail automation? Ga je zelf aan het werk? We geven je graag nog wat extra tips mee!
💡 Werk op maat van de ontvanger
E-mailmarketing laat je toe om gepersonaliseerde content bij je ontvanger te krijgen. Maak gebruik van de data die je ter beschikking hebt en zorg ervoor dat je elke e-mail persoonlijk en doelgericht opzet.
💡 Wissel af in soorten content
Je hebt ongetwijfeld héél wat te vertellen. En geloof ons, naar die persoonlijke toets, die kijkjes achter de schermen en interne geheimen zijn veel lezers op zoek. Wissel het af met financiële incentives, cadeautjes en concrete beloningen voor het vertrouwen en je hebt een basis voor een krachtige e-mailstrategie.
💡 Automation is in!
Behalve als het te hard lijkt op een automatische nieuwsbrief. (You got it? 😉) Automation is tijdbesparend en efficiënt, op voorwaarde dat je de ervaring van de ontvanger verbetert.
Mail je alleen om zonder meer en algemeen commercieel te zijn? Dan haken je ontvangers snel af.
💡 Maak doordachte content en een sterk design
Ga je investeren in je branding aan de hand van e-mailmarketing? Dan sta je maar beter sterk in je schoenen. Voorzie relevante content, onthoud dat niet iedereen dezelfde e-mail client heeft en bied meerwaarde voor de ontvanger.
Snak je naar meer tips?
Lees onze whitepaper en begin zelf aan je e-mailmarketing in 4 eenvoudige stappen.