innekegebruers-bedrijfsfotografie-thinktomorrow-reclamebureau-hetlevenopdewerkvloer-60.jpg

Search Engine Optimisation

Hoger scoren in Google? Zoekmachines als Google en Bing vormen één van de belangrijkste verkeersbronnen van een website of webshop. Wist je dat er dagelijks zo’n 3,3 miljard zoekopdrachten op Google zijn? Je houdt deze zoekmachine dus maar beter te vriend als je bovenaan de zoekresultaten wilt komen.

Hoger scoren in Google?

WAT IS SEO

Er zijn talloze factoren die bepalen op welke plaats je terechtkomt in de zoekresultaten van zoekmachines als Google en Bing. Om je website hoger te doen scoren binnen zoekmachines kan je aan al deze aspecten werken. 

Zoekmachineoptimalisatie, heet dat dan zo mooi. Als marketeers korten wij dit af naar seo. Anderen noemen het 'hoger scoren in Google'. We geven je graag wat meer uitleg. 👇

seo.png

SEO op basis van 3 pijlers

Wil jij hoger en beter scoren in Google?

De tool Google Search Console is onze beste vriend. De ideale plaats om na te gaan waar de eerste verbeterpunten liggen. Daarnaast focussen we op 3 cruciale pijlers.

✍️ SEO content
👷‍♀️ UX en UI om over naar huis te schrijven
👨‍💻 SEO technisch optimaliseren

SEO CONTENT ✍️

Goed geschreven, behulpzame teksten zijn de basis van online vindbaarheid. Content is dan ook nog steeds king. 👑 We gaan na hoe scanbaar jouw content is voor zoekmachines als Google en Bing. We bekijken ook welke zoektermen relevant zijn voor je doelgroep en in welke mate we deze kunnen inzetten in je teksten en titels.

Autoriteit van je website 

Of je zomaar wat kunt schrijven met de zoekwoorden die je vindt in de keyword analyse? Nee, web browsers zijn slimmer dan dat en kijken naast de zoekwoorden ook naar de relevantie voor de gebruiker en naar wat anderen denken over jouw website. Je autoriteit, met andere woorden. 

Hoe vaker andere autoritaire websites linken naar jouw webpagina's, hoe hoger je qua Site Authority scoort. Die techniek noemen ze ook weleens linkbuilding. Maar zomaar her en der links verspreiden heeft weinig zin, natuurlijk. Bing - maar vooral Google - kennen de trucjes van de foor en straffen je daarop fel af.

Ook interne links - links naar andere pagina’s binnen jouw website - zijn puntenpakkers bij Google. Dat doen we altijd doordacht en wanneer gepast. 

TECHNISCH OPTIMALISEREN 👨‍💻

Waar naast je teksten en links ook op gelet wordt? De structuur, redirects en bijhorende meta data van je website.

Klinkt als een helse fanfare in je oren? Bekijk ons dan gerust als de architect voor jouw project. We kijken dus niet alleen naar het uiterlijk van je online gebouw, maar onderzoeken ook de structuur en in hoeverre alle bouwelementen elkaar dragen en versterken.

Google en Bing zetten dagelijks allerlei robots en algoritmes in om bij zoekacties de websites eruit te halen die het beste beantwoorden aan de vraag van de gebruiker. 

Door de technische aspecten van je SEO op punt te zetten, maak je het voor de robots en algoritmes makkelijker om je website te scannen en te indexeren. Zo heb je weer een streepje voor. 😉

We kijken naast je scanbare content ook naar:

👉 Laadsnelheid: hoe lang het duurt vooraleer je pagina geladen is? En dat is best zo snel mogelijk, want Google heeft het niet zo voor trage slakken. 😜

👉 Veiligheid: ook hier raak je bij Google een gevoelige snaar. Een veilige website herken je aan de ‘s’ achter de ‘http' of aan het 'groene' slotje dat voor je domeinnaam staat.

👉 Alt-tags voor afbeeldingen: de naam die jij je afbeelding geeft, bevat best je bedrijfsnaam en enkele woorden waar gebruikers op zoeken.

👉 Meta data: de korte titel en samenvatting van je webpagina die te zien is wanneer je zoekt in een browser. En Google houdt van duidelijkheid, maar dat wist je ondertussen misschien al? 

UX EN UI OM OVER NAAR HUIS TE SCHRIJVEN 👷‍♀️

De relevantie van je pagina’s voor de gebruiker, de logische navigatiestructuur en de volledigheid van antwoorden die jij geeft op vragen van de gebruiker. Dat is de derde pijler waar we aandacht aan besteden. 

Een logische hiërarchie en een duidelijke opbouw maken het bezoek aan jouw website niet alleen voor de gebruikers aangenaam, ook zoekmachines houden van deze aanpak. Investeren in de user experience - of gebruikerservaring - en de daarbij horende user interface van je websitegebruiker is dan ook cruciaal. 

Elke websitebezoeker moet goesting krijgen om actie te ondernemen: contact opnemen of misschien zelfs iets kopen op je website. Daar spelen we op in. 💪  We (her)bekijken je navigatiestructuur, spelen met knoppen en kleuren en analyseren of je hele verhaal logisch in elkaar steekt. 

Je merkt het. Wij spreken de taal van je gebruiker én van Google en zijn met plezier je vertaler van dienst!

thinktomorrow-teamfoto-wfull.png

Hoger en beter scoren in Google?

Wil je weten wat seo voor jouw bedrijf kan betekenen?

Benieuwd hoe je website of webshop momenteel scoort?

Benieuwd naar quick wins?

HET VERSCHIL TUSSEN SEO EN SEA

Waar je bij SEA betaalt om hoog te staan in de zoekresultaten, doe je dat bij SEO niet. Wat doe je dan wel? Door in te zetten op relevante content en de juiste, state-of-the-art techniek, scoor je punten bij zoekmachines als Google en Bing.

SEA staat voor Search Engine Advertising en is dus een vorm van betaalde reclame. Je koopt een stukje advertentieruimte binnen een zoekmachine om je eigen website of webshop te promoten. 

 

Vertrouw SEA aan ons toe