Search Engine Advertising

Een zoekterm in Google levert vaak honderden pagina’s met resultaten op. De kans bestaat dat jouw website op één van die pagina’s staat, maar welke? Dat wordt bepaald dankzij relevante teksten, goede call-to-action-knoppen en een webontwerp die focussen op de gebruiker. Beter bekend onder de term seo. Of Search Engine Optimization.

Wil je zéker zijn van een plaats aan de top? Investeer dan in betalende zoekopdrachten. Deze staan altijd boven of onder de organische zoekresultaten en dus ook direct zichtbaar

Waarom SEA?

Betalende zoekresultaten zorgen altijd voor een grotere visibiliteit en voor een doelgerichte en geoptimaliseerde conversie. Hoe? Search is een actieve handeling. Doordat de gebruiker zelf zeer specifiek op zoek gaat naar een product of dienst dat hij op dat moment nodig heeft. Je vervult zijn of haar behoefte en dus moet je hem daarvan al niet meer overtuigen.

✅  Relevant verkeer naar je website.
✅  Gemakkelijk retargeting van doelgroepen.
✅  Meetbare resultaten.
✅  Lage kosten per conversie.

Wil jij Search Engine Advertising (SEA) ook inzetten voor jouw merk? Give us a call!

Hoe werkt SEA?

Platformen als Google en Bing gebruiken biedsystemen op zoekwoorden die gebruikers ingeven om tot jouw product of dienst te geraken. Maar niet enkel dat bedrag is van belang. Google hecht ook waarde aan de kwaliteit van de advertenties en de pagina’s waar je naar verwijst. Voor niet relevante advertenties straft Google je af.


Hoe je een relevante advertentie opzet?
In 7 éénvoudige stappen staan jouw advertenties te pronken bovenaan de zoekpagina! 👉
Als digital marketing agency helpen wij je maar al te graag met het opstellen en het opvolgen van advertenties in Google.

  1. Strategie en doelstellingen bepalen
  2. Advertentiebudget beslissen
  3. Relevante zoekwoorden toevoegen
  4. Kwalitatieve advertenties opmaken
  5. Conversies instellen
  6. Campagnes opstarten en optimaliseren
  7. Opvolgen, meten en bijsturen

Hoe wij Google advertenties opzetten

Strategie bepalen 🎯
We bespreken samen welke doelstellingen je voor ogen hebt en welk budget. Welke advertenties passen er in jouw marketingplan?

Zoek­wo­or­don­der­zoek 🔎
Om te weten welke advertenties we nodig hebben, moeten we weten waar mensen naar op zoek zijn. Door een keywordanalyse te maken, stel je al snel vast op welke zoekwoorden je de focus moet leggen. Die kun je dan later effectief inzetten om straffe campagnes op te zetten.

Adver­ten­ties en campagnes opmaken 📯
We weten nu waar gebruikers naar op zoek zijn. Tijd om advertenties op te stellen. Of we gaan voor puur tekstuele Google advertenties, banners, filmpjes of andere manieren bepalen we samen. Op basis van je marketingstrategie bekijken we wat het beste werkt voor jouw business.

Wij - en Google ook - houden niet van clickbait en misleidende reclame. We gaan voor de doelgerichte en geoptimaliseerde aanpak. We schrijven advertenties met een persoonlijke touch. Advertenties waar we zelf ook op zouden klikken!

Opvolging en rapportering 📈
De resultaten en impact van de advertenties volgen we dagelijks op. Wat werkt en wat werkt niet? Door conversies te linken aan de advertenties en zoekwoorden, creëren we rendabele campagnes.

Maandelijks rapporteren en overleggen is noodzakelijk. Zo houden we de vinger aan de pols en spelen we snel in op veranderingen in jouw business en die van concurrenten.

Wij zijn niet aan ons proefstuk toe.

De volgende merken zijn dankzij ons team alvast zeker van relevante, rendabele en kwalitatieve advertenties

Of er nog andere soort advertenties bestaan? Wees daar maar zeker van!
Je kunt ook kiezen voor display, shopping, Gmail of YouTube
advertenties. Christof en Kevin nemen maar al te graag de tijd om jou hierover te informeren.

optiphar Hanolux Drisag Selexion Minimax

Waarom je voor Think Tomorrow kiest

Wij zijn het digital marketing agency dat digitaal denkt, marketing ademt en om jouw business geeft. We willen niet alleen de uitvoerder zijn, maar ook de kritische noot en pingponger die jou uitdaagt!

We zeggen niet dat digitale marketing onze passie is. Dat voel je. We zeggen niet dat we om je merk of bedrijf geven. Dat merk je.

Digitale ervaringen creëren, samen met jou. Dat is onze missie.

Voel zelf het verschil in aanpak. Don’t be shy, praat met ons!

📞 +32 14 84 91 00

Waarom je voor Think Tomorrow kiest
© 2021 Gemaakt met ♡ in Herentals. Samen met jou creëren we digitale ervaringen