innekegebruers-bedrijfsfotografie-thinktomorrow-reclamebureau-hetlevenopdewerkvloer-28.jpg

Search Engine Advertising

Wil je zéker zijn van een plaats aan de top van Google's zoekresultaten? Investeer dan in betalende zoekopdrachten of Search Engine Advertising (SEA). Deze zorgen voor een grotere visibiliteit en voor een doelgerichte aanwezigheid voor bepaalde zoektermen. 

Maar denk eraan: SEA is een oplossing zolang je ervoor betaald. Op lange termijn moet je aan je SEO gaan werken. 

Hoog ranken in Google's zoekresultaten

Een zoekopdracht in Google levert vaak honderden pagina’s met zoekresultaten op. De kans bestaat dat jouw website op één van die pagina’s staat, maar op de welke? Dat wordt bepaald door Google. In de toekomst zal Google deze pagina's laten verdwijnen en werken met een steeds verder ladende pagina. Ja, zo werkt het al op mobiel.

De keuze wordt gemaakt op basis van allerlei factoren: relevante inhoud, een logische informatie-architectuur, een correcte technische opzet, snelheid van de website, autoriteit van de website ...

Kortom: een website-ontwerp dat focust op de gebruiker. Wil je aan deze elementen werken? Die inspanningen zijn binnen marketing beter bekend onder de term SEO of Search Engine OptimizationVergeet daarbij nooit je website zelf. Het design en de inhoud hebben ook een impact op je advertenties. Hoe? Dat leggen we verder graag uit.


SEA is een garantie

Wil je zéker zijn van een plaats aan de top? Investeer dan in betalende zoekopdrachten of SEA. Deze staan altijd boven of onder de organische zoekresultaten - per direct zichtbaar! Er zijn heel wat verschillende mogelijkheden.

Zoekopdrachten in Google gebeuren ongeveer 50 000 keer per seconden wereldwijd. En daar zijn veel zoekopdrachten bij die betrekking hebben op jouw product of dienst. Er staan is dan ook noodzakelijk. Wij zorgen voor je online zichtbaarheid en zoeken naar de ideale combinatie tussen zichtbaarheid en conversies.

Zoekopdrachten bestaan uit woorden, woordcombinaties en de laatste jaren meer uit volzinnen. Die zoektocht naar de juiste zoekopdrachten in functie van kosten en opbrengsten is een dagelijkse optimalisatie die wij voor je beheren.

google-suggest-werking.png

Verkoop je producten? Dan is Google Shopping advertenties een optie die je niet mag vergeten. Want dankzij Google Shopping advertenties worden je producten niet met een tekstadvertenties getoond maar met producttitel, foto en prijs. Ideaal voor zij die specifiek op zoek zijn naar dat product in jouw webshop.

Met Google Shopping en een Google Merchant Center koppeling is je catalogus om te adverteren steeds up-to-date. 

image08-6.png

Wat is het tegenovergestelde van een actieve zoekopdracht? Demografische segmentatie waardoor banners interessant worden. Want banners van Google terwijl je op andere websites surft, vraag je niet. Die krijg je. Als adverteerder bepalen we samen met jou de doelgroepen, websites, onderwerpen... die we hanteren. Op die manier werken we versterkend met andere communicatiekanalen.

Google Bannering kan je inschakelen op vele niveau's. In sommige gevallen is remarketing een interessante piste. Heeft je business nood aan veel herinnering, teasing of een langere beslissingstermijn? Dan is remarketing de ideale manier om niet niet vergeten te worden. Want we kennen het allemaal: uit het oog, uit het hart.

3a07db994997895ef3ffdd7626c.jpg

YouTube, onderdeel van Google is het grootste videoplatform ter wereld. Ook daar kan je adverteren met banners, tekstadvertenties en natuurlijk video. Er zijn heel wat mogelijkheden en opties voor YouTube.

YouTube is de visuele zoekmachine geworden de laatste jaren. Waarom teksten lezen als je de oplossing uitgelegd krijgt in een video? Mensen zijn lui! Video's als oplossingen kent dan ook nog steeds een sterke groei.

Wil jij weten wat Google Ads en YouTube voor jouw business kunnen betekenen?

guidelines-to-create-google-ads-video-ad.webp

Wat je van ons mag verwachten?

Wij zorgen eerst voor een straffe strategie. We voeren hiervoor eerst een uitgebreide zoekwoordenanalyse uit. We gaan na welke zoekopdrachten precies interessant zijn voor jouw business en bepalen welke kansen nog open liggen in jouw vakgebied. 

Dagelijks optimaliseren wij je account voor de beste resultaten. Regelmatig overleg zorgt ervoor dat we werken op focuspunten die jij hebt met je business.

Wil jij Search Engine Advertising (SEA) ook inzetten voor jouw merk? 

 

Give us a call!  +32 14 84 91 00

website-eindgebruiker.jpeg

Waarom SEA?

Betalende zoekresultaten zorgen altijd voor een grotere visibiliteit en voor een doelgerichte en geoptimaliseerde conversie. Hoe? Search is een actieve handeling

De gebruiker gaat zelf zeer specifiek op zoek naar een product of dienst dat hij op dat moment nodig heeft. Je vervult zijn of haar behoefte en dus moet je hem daarvan al niet meer overtuigen. Dat zorgt voor: 

✅ Relevant verkeer naar je website.
✅ Gemakkelijke retargeting van doelgroepen.
Meetbare resultaten.
✅ Lagere kosten per conversie.

HOE WERKT SEA?

Zoekmachines als Google en Bing gebruiken biedsystemen. Hier kan je dagelijks bieden op relevante zoekwoorden die gebruikers ingeven om tot jouw product of dienst te geraken. Maar niet enkel dat dagelijks bod bedrag is van belang. 

Ze hechten ook waarde aan de kwaliteit van de advertenties en van de pagina’s waar je naar verwijst. 👉 Voor niet relevante advertenties straffen ze je af.


HOE ZET JE EEN relevante advertentie op? 

In 7 eenvoudige stappen banen jouw advertenties zich een weg naar de top van de zoekresultaten: 

  1. Strategie en doelstellingen bepalen
  2. Advertentiebudget beslissen
  3. Relevante zoekwoorden toevoegen
  4. Kwalitatieve advertenties opmaken
  5. Conversies instellen
  6. Campagnes opstarten en optimaliseren
  7. Opvolgen, meten en bijsturen

👉Als ervaren marketeers helpen wij je met het opstellen en het opvolgen van advertenties in Google Ads. 

HOE WIJ GOOGLE ADVERTENTIES OPZETTEN

1. Strategie bepalen 🎯

We bespreken samen welke doelstellingen je voor ogen hebt en welk budget. Welke advertenties passen er in jouw marketingplan?

2. Zoek­wo­or­dENon­der­zoek 🔎

Om te weten welke advertenties we nodig hebben, moeten we weten waar mensen naar op zoek zijn. Door een keyword analysis te maken, stel je al snel vast op welke zoekwoorden je de focus moet leggen. 

3. Adver­ten­ties en campagnes opmaken 📯

We weten nu waar je doelgroep naar op zoek is. Tijd om advertenties op te stellen. Of we gaan voor puur tekstuele Google advertenties, banners, filmpjes of iets anders, dat bepalen we samen.

4. Opvolging en rapportering 📈

De resultaten en impact van de advertenties volgen we dagelijks op. Wat werkt en wat werkt niet? Door conversies te linken aan de advertenties en zoekwoorden, creëren we rendabele campagnes.

Maandelijks rapporteren en overleggen is noodzakelijk. Zo houden we de vinger aan de pols en spelen we snel in op veranderingen in jouw business en die van concurrenten.

 

Let's talk about SEA

Zij gingen je voor

De volgende merken zijn dankzij ons team alvast zeker van relevante, rendabele en kwalitatieve advertenties.

hanolux-klant.png
minimax.png
selexion.png
c&a.png
drisag-logo-horizontal.png

Wij zijn niet aan ons proefstuk toe

Of er nog andere soort advertenties bestaan? Wees daar maar zeker van! Je kunt ook kiezen voor Display, Shopping, Gmail of YouTube advertenties. 

 

Bel of mail en vraag naar Christof of Kevin. 

Zij nemen met plezier de tijd om jou hierover te informeren.

thinktomorrow-teamfoto-wfull.png

Advertenties op Google? Wij ontzorgen en bieden resultaten!