Propere rebranding met persoonlijke touch

Een project voor Contenti door

thinktomorrow-team-0007-ben.jpg
thinktomorrow-team-0005-kevin.jpg
thinktomorrow-team-0004-johnny.jpg
thinktomorrow-team-0000-tijs.jpg
thinktomorrow-team-0003-marlo.jpg

branding

marketing

creatieve campagnes

branding

content creation

social media

branding

marketing

creatieve campagnes

branding

content creation

social media

Stomend sterk voorstel

Strijk- en huishoudhulp met een glimlach.

Het DNA van Contenti matcht 100% met dat van ons. Daarom wist het Think Tomorrow team meteen hoe ze de rebranding zouden aanpakken. Workshopgewijs gingen we aan de slag en betrokken we alle personeelsleden in de transitie.

contenti-visual-thinktomorrow.png

Zij maken je bedrijf

Geloof in je mensen

De bedrijfsleider achter Contenti focust zich op mensen. Hij is ervan overtuigd dat het de mensen zijn die het verschil maken in een bedrijf. "Geloof in elke persoon en zet in op iemands talenten, zodat die altijd doet wat hij graag doet. Dan presteert hij het beste." Die visie leunt sterk aan bij onze bedrijfswaarden. Hans van Contenti en onze TT-leider Kevin zaten meteen op dezelfde golflengte. Dat gaf vonken!

Wil jij ook een vuurtje aansteken met Kevin? 😉
Bel hem
 +32 14 84 91 00

contenti-thinktomorrow-full-visual.jpg

Projectmotief

medewerkers en klanten gelukkig maken

De fusie tussen de bedrijven Ten Diensten en ‘t Gerief maakte de nood voor een rebranding hoog. Het Kempische team achter huishoud- en strijkhulp zocht een partner voor een nieuwe naam en bijpassende frisse huisstijl.

contenti-casestudie-thinktomorrow.png

Onze werkwijze

Wij vertrouwen op tientallen jaren ervaring en ons gezond verstand, maar vooral op onze menselijke aanpak.

Grootste uitdaging? De fusie

Het moeilijkste gedeelte van deze opdracht was niet de rebranding op zich. Het was het samenbrengen van twee bedrijven met een totaal verschillende mindset. Beide bedrijven verdienden het om evenwaardig te worden behandeld in de bepaling van een nieuwe bedrijfscommunicatie. Want alle content zou worden herschreven. We zochten en vonden een sterke kapstok die beide bedrijven weerspiegelde, de smile. 'Werken met een glimlach', werd de basis van dit nieuwe bedrijfsverhaal.

thinktomorrow-contenti-rebranding-1.jpg
thinktomorrow-contenti-rebranding-2.jpg
thinktomorrow-contenti-rebranding-3.jpg
thinktomorrow-contenti-rebranding-4.jpg
thinktomorrow-contenti-rebranding-5.jpg
thinktomorrow-contenti-rebranding-6.jpg
thinktomorrow-contenti-rebranding-7.jpg
thinktomorrow-contenti-rebranding-8.jpg
thinktomorrow-contenti-rebranding-9.jpg

Externe communicatie

Nu de huisstijl van Contenti bepaald was, moest alle communicatie hierop worden afgestemd.

  • We organiseerden een bedrijfsfotoshoot.

  • We creëerden een nieuwe website.

  • We namen zelfs het drukwerk op ons.

Ja, dat lees je goed. Hoewel digitale communicatie onze expertise is, vinden we het belangrijk dat alle communicatie over alle kanalen heen hetzelfde is. Noem het 360° marketing.

Daarom traden we opnieuw buiten onze comfortzone en namen we ook het drukwerk op ons. De bedrijfswagens en etalages van Contenti werden bestickerd, we zorgden voor banners, flyers en zo veel meer.

 

contenti-thinktomorrow-busje.jpg

Opvallend positief kleurenpalet

Rebranding met een glimlach

Tijd voor het logo en de huisstijl. Een ding stond vast: de smile zou erin voorkomen.

We maakten een analyse van bestaande huishouddiensten en poetsbureaus zodat Contenti er zeker tussenuit zou springen. Uit een vijftal ontwerpen kozen de beslissingnemers allemaal hetzelfde. We waagden bovendien de sprong om twee sterke kleuren met elkaar te mengen. Kracht. Vertrouwen. Warmte. In your face.

Eens nadenken over jouw rebranding?
Bel Kevin +32 14 84 91 00

contenti-casestudie-think-tomorrow.png

Onze visie

Elke rebranding

is een startpunt,

geen eindpunt,

punt.

Rebranding als startpunt

Een rebranding en nieuwe website zijn voor ons altijd een startpunt, geen eindpunt. 

Gezien de ongelijke verdeling in vraag en aanbod voor huishoudhulp, is een employer branding campagne de volgende stap. Zo trekken we sterk, nieuw talent aan dat past bij de mindset van Contenti. 

Benieuwd hoe we dat aanpakken? De casestudie voor Soubry is een voorsmaakje van ons kunnen.

con-190.jpg
contenti-huishoudhulp-vrouw-met-grote-glimlach-wast-ramen.jpg

Ook een fusie in ‘t verschiet?

Wij sturen jouw rebranding.