Casestudie - Fixall

Internationale website en social media, gefixt!

Uniformiteit over 15 verschillende talen

Fix ALL® is de meest universeel bruikbare lijmkit in de markt. Hun producten worden gebruikt voor afdichten en monteren van allerlei verschillende bouwmaterialen op alle ondergronden en in alle omstandigheden.

Voor Fix ALL® ontwikkelden we een gebruiksvriendelijke admin waar ze hun productgamma per land kunnen beheren. Zo kunnen ze vanuit hun website doorlinken naar alle andere websites, zonder dat ze moeten inboeten aan uniformiteit.

FA.png

Een community van hobbyisten tot specialisten (in 12 talen)

Fix All - of T-Rex voor de Spaanse en Portugese vrienden - is opgericht in 1966. Na al die jaren is het merk een vaste waarde geworden op de markt van chemische bouwspecialiteiten. Praktisch overal waar je gaat en staat in de bouw- en kluswereld kom je deze lijmkit tegen, want Soudal in maar liefst 130 landen actief is. Het kleine, Kempisch bedrijf is dus snel uitgegroeid tot een internationaal merk waarbij hun marketing steeds belangrijker werd voor hun aanwezigheid op de (ruime) markt.

Een community van hobbyisten tot specialisten (in 12 talen)

Sterke social media strategie

Fix All, T-rex en een sterke social media strategie om je op de digitale markt te plaatsen. Soudal zorgt ongetwijfeld voor het eerste. En wij? Wij namen maar al te graag hun social media onder onze vleugels. Vijf jaar lang een gezonde mix aan DIY’s, bouwblunders én de maandelijkse kalenderposts verschenen op hun Facebookpagina in maar liefst 15 (!) talen. Een trouwe, mannelijke community van hobbyisten tot specialisten in het vak, die uitbreidt!

Sterke social media strategie

Sterk design met product voorop

Voor de klant was het uitermate van belang dat hun product voorop staat, liefst zo opvallend mogelijk. Dus het beheren van hun productgamma was de key om een nieuwe website te lanceren. Maar omdat een website voor ons méér is dan een schap in de winkel, zijn we samen met Fix ALL® op zoek gegaan naar wat er nog voor hun belangrijk is.

Ieder Fix ALL®-product heeft zijn unieke USP’s, eigenschappen én toepassingen. Naast het tonen van het productgamma, was het visualiseren van al deze elementen ook belangrijk. Achterliggend wilde de klant zo inspelen op de steeds vernieuwende markt en hun concurrenten zo proberen voor te zijn.

Sterk design met product voorop

Van een universeel tot landafhankelijk productgamma

Nadat de eerste producten werden ingevuld voor de Belgische markt, werd het al snel duidelijk dat ze het systeem ook wilden gebruiken voor andere markten. Maar omdat iedere markt zijn eigen productgamma heeft, mocht een product niet gewoon vertaalbaar zijn.

Schrijven wij binnenkort ook een case over jouw project?

Bij Think Tomorrow houden we van nieuwe uitdagingen. Vertel ons over jouw bedrijf en waarom je een online boost verdient. Wie weet komt jouw project binnenkort dan wel tussen onze casestudies te staan. Go for it! 👉

Zin om samen digitaal te gaan?

Wij kunnen alvast niet wachten om jou te ontmoeten. Klik even door naar onze contactpagina of kom eens af! Wij nemen je graag mee in de digitale wereld.

Samen met jou creëren we digitale ervaringen

Schrijf je in voor de TT-specials

Think Tomorrow
Lierseweg 81
2200 Herentals

+32 14 84 91 00
info@thinktomorrow.be

Think Tomorrow. Digital Marketing Agency © 2019 Gemaakt met ♡ in Herentals.