Globale social media met lokale twist
Old El Paso
Een project voor Soubry door
Op 1 maart ging de campagne voor de Soubry op Kamp actie online. Een project dat vroeg om teamspirit, scherpzinnige teamleden en een sterk staaltje design skills. Waarover we ons hoofd hebben gebroken, hoe we tot hét design kwamen en welke krachtige copy erachter schuilt, lees je hier!
Ondertussen is Soubry Op Kamp een jaarlijkse traditie geworden voor vele jeugdverenigingen.
Soubry kreeg de laatste jaren veel sponsoraanvragen en wilde daar iets mee doen. Ze wilden een campagne opstarten die jeugdverenigingen de kans biedt te smullen van gratis pasta op kamp. Bij Think Tomorrow denken we dan: bring it on! Een korte briefing en duidelijke afspraken waren de fundering van dit project.
Met een zeer beperkte deadline in het vooruitzicht was het duidelijk dat we nauw zouden samenwerken met de klant. Al zeggen we het zelf, het resultaat mag er zijn.
Starten aan een project doen we meestal met een brainstorm uurtje. We laten ons namelijk graag inspireren door elkaar en geven ideeën de ruimte om te groeien. Voor Soubry wisten we echter meteen hoe we het zouden aanpakken en was er dus weinig intern overleg nodig.
Kort na de briefing waren de eerste designs klaar. Door te overleggen met de klant en onze expertise met hun team te delen, creëerden we het ultieme design. Team dev ging daarna op zoek naar dé best werkende website, team design stortte zich op de look & feel van de wobblers, flyers en affiches. Team social zou het viraal laten gaan en onze copywriter ging aan de slag met leuke woordspelingen om de website, nieuwsbrieven, e-mails en alle andere communicatie vorm te geven. Het moest en zou boenk erop zijn.
Soubry verwachtte een communicatiestrategie die bij hen past. Het zou duidelijk zijn en toch niet droog, speels en toch niet kinderachtig. Kortom, de lijn doortrekken met wat er op de website en sociale media te vinden is. We mochten zelfs af en toe spelen met woorden en uitdrukkingen, yes! "Pasta of pasta ni?", "Koken jullie ook over van excitement?", "En daarmee pasta!" Ja hoor, ze zijn allemaal de revue gepasseerd.
Wekelijks stemden we onze ideeën en vorderingen af met Soubry. Een kritische blik hebben we allebei. Dat zorgt soms voor de nodige discussies, maar het laat ons altijd toe het beste van onszelf te geven. Misschien zelfs meer. Daar streven we naar.
Wij denken graag na over jouw knallend webproject. Zin om samen te werken?
"In samenwerking met Think Tomorrow werd 'Soubry op kamp' uitgewerkt, een on-line campagne waarbij jeugdverenigingen konden sparen voor gratis pasta. Het resultaat mocht er zijn! Naast een duidelijke en jeugdige website werd ook het nodige POS- en campagnemateriaal zoals affiches en flyers ontwikkeld. De volledige campagne werd ten slotte aangekondigd, geboost en afgesloten met een perfect getimede communicatiestrategie dmv nieuwsbrieven, e-mails en sociale media binnen de Soubry huisstijl en met de juiste tone of voice."
Ann Dhoedt
Marketing & Sales Director bij Soubry
1 maart 2019 was het dan zo ver. De facebookpost werd gelanceerd en zorgde meteen voor honderden inschrijvingen. Alle andere communicatie volgde heel nauwgezet en weloverwogen. Onze schouders zien nog blauw van de klopjes die we elkaar hebben gegeven. Trots op ons werk en alweer klaar voor een nieuwe uitdaging!
Ligt die nieuwe uitdaging bij jou? We kijken uit naar jouw bericht
branding
marketing
creatieve campagnes
branding
content creation
social media
branding
marketing
creatieve campagnes
branding
content creation
social media
Bij Think Tomorrow gaan we hard of gaan we niet. Vertel ons over jou, je merk en je bedrijf. Dan maken wij het graag nóg beter. 👇