Soubry staat bekend voor zijn waanzinnig lekkere pasta, maar wist je ook dat het merk bloem voor brood in het gamma heeft? De kans is zelfs heel groot dat er nu een pak bloem in je keukenkast staat. Dat is tenslotte bij veel Belgen het geval.

Wij kregen de opdracht om een winactie uit te denken die een samenwerking tussen Soubry en Kenwood in het licht zette. En met deze twee trouwe klanten in ons portfolio was deze winactie het perfecte recept voor een bloeiend succesverhaal! KPI’s konden er nog niet bepaald worden, want het was de eerste keer dat we voor deze merken samen een campagne opzetten. Het overkoepelende doel was dan ook ‘zo veel mogelijk mensen bereiken’. Hoe wij deze opdracht aanpakten? Met beide handen en een strategisch uitgeschreven stappenplan. 😉

Stap 1: Doelgroep en kanalen bepalen

Vooraleer we een campagneconcept bepalen, is het van belang te weten welke doelgroep we voor ogen hebben. Dat is altijd onze eerste stap. Op die manier kunnen we beter inspelen op de interesses en de hoeveelheid deelnames zo groot mogelijk maken. 

De doelgroep van zowel Soubry als Kenwood is over het algemeen redelijk breed. Dat was ook het geval voor deze winactie. We hadden dan ook mannen en vrouwen vanuit heel België voor ogen. Dat betekende dus ook dat we zowel Nederlands- als Franstalige mensen wilden aanspreken en tevens van alle leeftijden. Het was wel cruciaal dat alle deelnemers interesse toonden in deze domeinen: bakken, gebak, recepten, nagerechten, taart, koken, etc. 

Nu de doelgroep duidelijk was, konden we makkelijk de juiste communicatiekanalen inzetten. Al was ook dat een vanzelfsprekende keuze, want dankzij onze jarenlange samenwerking op vlak van communicatie en het opbouwen van hun social media community, wisten we perfect hoe we deze doelgroep konden bereiken: via advertenties op social media kanalen, de nieuwsbrieven en flyers in alle Soubry verkooppunten. Op hoop van ‘degen’ dat er veel inschrijvingen zouden komen. Oké, flauw mopje. 😉

Stap 2: Prijs vaststellen

De prijs waar de deelnemers voor zouden strijden, was van bij de start duidelijk: een gloednieuwe Kenwood keukenrobot en een Soubry bakpakket vol met lekkers. Voor zo’n mooie prijzen mocht er wel een kleine uitdaging in zitten. 

Het mooie van deze hele winactie? Alle deelnemers werden beloond voor hun inzet met een klein bedankje: een tegoedbon van Kenwood (t.w.v. € 100) en kortingsbonnen van Soubry!

Stap 3: Concept bepalen

We kenden de doelen en de doelgroep, we wisten de prijs. Alle ingrediënten lagen op tafel voor een campagneconcept dat elke voorbijscrollende bakliefhebber zou lusten. 

We bedachten een winactie waarbij deelnemers een broodje van eigen deeg op basis van bloem van Soubry zouden bakken, fotograferen en insturen. Inschrijven voor de campagne was mogelijk via de door ons gemaakte landingspagina waar deelnemers evenzeer hun foto’s en/of recepten konden insturen.

Stap 4: Winactie live zetten en opvolgen

Een hele maand lang kregen we de allerleukste foto’s en recepten binnen. Sommigen haalden letterlijk alles uit de kast om kans te maken op die steengoede prijzen. Alsof ze die keukenrobot en dat Soubry pakket broodnodig hadden. 😉

Uiteindelijk werd er een winnaar gekozen. En daarbij schakelden we Hans Martens voor in, winnaar van Bake-off Vlaanderen 2019.

Stap 5: Scoren alsof het warme broodjes zijn

De winactie actie Broodje Van Eigen Deeg was een groot succes en is voor herhaling vatbaar. Wie weet komt er ooit weleens een Koekje Van Eigen Deeg? 😉

Zin om samen digitaal te gaan?

Wij kunnen alvast niet wachten om jou te ontmoeten. Klik even door naar onze contactpagina of kom eens af! Wij nemen je graag mee in de digitale wereld.

© 2021 Gemaakt met ♡ in Herentals. Samen met jou creëren we digitale ervaringen.