Winactie gedragen door bakfanaten

Een project voor Soubry door

johnny-2.png
Sofie_1.png
Sarah_1.png
soubry-winactie.png

Soubry staat bekend voor zijn waanzinnig lekkere pasta, maar wist je ook dat het merk bloem voor brood in het gamma heeft? De kans is zelfs heel groot dat er nu een pak bloem in je keukenkast staat. Dat is tenslotte bij veel Belgen het geval.

Wij kregen de opdracht om een winactie uit te denken die een samenwerking tussen Soubry en Kenwood in het licht zette. Het overkoepelende doel was dan ook ‘zo veel mogelijk mensen bereiken’. Hoe wij deze opdracht aanpakten? Met beide handen en een strategisch uitgeschreven stappenplan. 😉

Stap 1: doelgroep en kanalen bepalen

Voor wie is deze campagne?

Vooraleer we een campagneconcept bepalen, is het van belang te weten welke doelgroep we voor ogen hebben. Dat is altijd onze eerste stap. Op die manier kunnen we beter inspelen op de interesses en de hoeveelheid deelnames zo groot mogelijk maken. 

De doelgroep van zowel Soubry als Kenwood is over het algemeen redelijk breed. Dat was ook het geval voor deze winactie. We hadden dan ook mannen en vrouwen vanuit heel België voor ogen. Dat betekende dus ook dat we zowel Nederlands- als Franstalige mensen wilden aanspreken en tevens van alle leeftijden. Het was wel cruciaal dat alle deelnemers interesse toonden in deze domeinen: bakken, gebak, recepten, nagerechten, taart, koken, etc. 

273111534-7049486285092884-5715340075707477405-n.jpg
139368995-5016795508361982-3014137211443577375-n.jpg
bakeittillyouwinit.jpg
52504057-2587882104586680-5462139854282293248-n.jpg
afbeelding.png

Stap 2: prijs bepalen

Make it big or go home

De prijs waar de deelnemers voor zouden strijden, was van bij de start duidelijk: een gloednieuwe Kenwood keukenrobot en een Soubry bakpakket vol met lekkers. Voor zo’n mooie prijzen mocht er wel een kleine uitdaging in zitten.

Maarrrrrr... het mooie van deze hele winactie?
Alle deelnemers werden beloond voor hun inzet met een klein bedankje: een tegoedbon van Kenwood (t.w.v. € 100) en kortingsbonnen van Soubry!

soubry-flyers.jpg

Stap 3: concept bepalen

Bakken tot je wint

Alle ingrediënten lagen op tafel voor een campagneconcept dat elke voorbijscrollende bakliefhebber zou lusten. 

We bedachten een winactie waarbij deelnemers een broodje van eigen deeg op basis van bloem van Soubry zouden bakken, fotograferen en insturen. Inschrijven voor de campagne was mogelijk via de door ons gemaakte landingspagina waar deelnemers evenzeer hun foto’s en/of recepten konden insturen.

landingpagina-bakeittillyoumakeit.png

Stap 4: lanceren

Genieten van de inzendingen

Een hele maand lang kregen we de allerleukste foto’s en recepten binnen. Sommigen haalden letterlijk alles uit de kast om kans te maken op die steengoede prijzen. Alsof ze die keukenrobot en dat Soubry pakket broodnodig hadden. 😉

Uiteindelijk werd er een winnaar gekozen. En daarbij schakelden we Hans Martens voor in, winnaar van Bake-off Vlaanderen 2019.

afbeelding.png

Wist je dat...

Alles start met content creëren.

Video is dé manier die we graag inschakelen bij social media. Als één beeld meer zegt dan 1000 woorden, wat doen 25 beelden per seconde dan? Deze heerlijke receptenvideo's werden gemaakt, samen met de winnaar van Bake Off - Hans Martens.

Onder de indruk?

Ook advies nodig?

Zit je met een vraag?

Benieuwd wat wij kunnen?

Onder de indruk?

Ook advies nodig?

Zit je met een vraag?

Benieuwd wat wij kunnen?

HOW ABOUT YOU?

Bij Think Tomorrow gaan we hard of gaan we niet. Vertel ons over jou, je merk en je bedrijf. Dan maken wij het graag nóg beter. 👇

#trots