Hoe krijg je leads naar je website?

Doe je het liever zelf? Knap! Er bestaan talloze digitale tools die je een handje kunnen helpen bij lead generation. We delen graag onze favorieten met jou. We werken er zelf mee en zouden het ook inzetten voor jouw bedrijf. 

HubSpot

HubSpot is een platform waar je niet alleen je e-mailmarketing en website mee vormgeeft of automatisch nieuwsbrieven mee opzet. Je kunt er ook formulieren aan linken, ze koppelen aan de rest van je marketing en interessante analyses mee maken. In amper enkele seconden ken jij je open, bounce en conversion rates. En nog zo veel meer!

[Lees alles over HubSpot]

Mailchimp

Mailchimp is zonder twijfel de bekendste tool voor e-mailmarketing, maar je kunt het ook voor andere marketing doeleinden gebruiken. Het is dan wel niet zo uitgebreid als HubSpot, gebruiksvriendelijk is het in elk geval. Met Mailchimp zet je overzichtelijk en snel automatische mails op, integreer je gemakkelijk in je website en kun je uitgebreide statistieken opvragen. 

Social media

Tijdens de customer journey heeft de klant verschillende contactpunten of touchpoints met je bedrijf. E-mailmarketing en website zijn er daar enkele van, maar social media behoort daar zeker ook toe. Al die contactmomenten zie je dan ook best als kansen om de klant positief te verrassen. Een sterke social media strategie vervolledigt jouw marketingplaatje en verhoogt de kans op lead generation.
Zowel in de fase voor als na de aankoop is social media belangrijk. Want naast een manier om je bedrijf te leren kennen, is het ook een ideaal reviewplatform. Veel klanten delen immers graag hun ervaringen via social media en reviewsites, waarmee ze de aankoopbeslissing van andere klanten beïnvloeden. Word-of- mouth is - volgens nilsson.nl - de aanleiding in 37% van de aankoopbeslissingen. Reviews hebben een nog groter effect. Maar liefst 47% van de consumenten laat zich beïnvloeden door customer reviews. Die strategie kan dus maar beter op punt staan.

Google

Nog een interessante is Google. De kans bestaat dat je wellicht op deze pagina bent beland via Google. 😉

Search Engine Advertising is namelijk heel goed om verkeer naar de website te leiden en om mensen te bereiken die op zoek zijn naar een bepaald product of dienst. Als ze dan op je website zijn geweest, kun je hen retargeten via verschillende kanalen zodat je deze koude leads kunt omzetten naar warme leads. 
Investeren in Search Engine Advertising kan dus direct en indirect leads opleveren. Betalende zoekresultaten zorgen altijd voor een grotere visibiliteit en voor een doelgerichte en geoptimaliseerde conversie. Hoe? Doordat de gebruiker zelf zeer specifiek op zoek gaat naar een product of dienst dat hij op dat moment nodig heeft, moet je hem daarvan al niet meer overtuigen.

Zin om samen digitaal te gaan?

Wij kunnen alvast niet wachten om jou te ontmoeten. Klik even door naar onze contactpagina of kom eens af! Wij nemen je graag mee in de digitale wereld.

© 2021 Gemaakt met ♡ in Herentals. Samen met jou creëren we digitale ervaringen