blog-01.png

Social media marketing

Of je nu kiest voor leuke TikToks, smakelijke foto's of serieuze berichten, jij deelt dankzij deze online platformen waardevolle berichten met je doelgroep. Je gaat met hen in interactie op een relatief goedkope en makkelijke manier. Maar hoe pak je dat aan?

WAT JE VAN ONS MAG VERWACHTEN?

Jouw berichten zullen passen bij je verhaal. We zorgen ervoor dat:

Je imago goed zit. 

Social media op de juiste manier worden ingezet om jouw doelen te bereiken. 

Of je best kiest voor Facebook, Instagram, TikTok, YouTube of Twitter? En waarover je posts zullen gaan? Dat bepalen we in de eerste fase. 

Eerst zien en dan geloven? 👇

Lees onze cases

caro-tiktok-1200x627.png

6 redenen om aan social media marketing te doen

👉 Social media marketing is hét voorbeeld van digitale mond-tot-mondreclame. En dat is nog steeds de sterkste vorm van reclame. 

👉 Facebook, Instagram en alle andere social media kanalen zijn veelzijdig. Je bereikt er een zeer specifiek publiek mee of een grotere massa. Je bent er gratis en low-level op aanwezig of betaalt de high-level-prijs. Je hebt het allemaal zelf in de hand.

👉 Je spendeert zoveel mediabudget als je zelf wilt. Hoe je dit bepaalt? Aan de hand van je social media strategie die we samen bepalen.

👉 Je krijgt de kans om mensen te overtuigen van jouw missie en visie. Door de platformen in te schakelen, versterk je de menselijkheid van je bedrijf.

👉 Mensen praten over je bedrijf op social media, met of zonder je toestemming. Join the conversation of start er zelf één.

👉 Elk bedrijf dat niet aanwezig is op social media, loopt een beetje achter. Het is geëvolueerd tot een basisbehoefte die volgers verwachten.

Hoe wij te werk gaan

We nemen tijd voor elkaar, bij ons op kantoor of bij jou. We bespreken je verwachtingen en leggen onze werkwijze uit.

1. Kick-off meeting : We gaan dieper in op de mogelijkheden voor jouw verhaal en hoe social media marketing daarin past. 

2. Strategie bepalen : We bepalen de strategie die we zullen hanteren voor jouw merk alsook de mogelijkheden van gesponsorde berichten. We hanteren in je strategiebepaling onder andere de technieken van het Hero Hub Hygiene model.

3. Team samenstellen : We stellen een copywriter, community manager, designer, strateeg en project manager aan. Dat team zal brainstormen over mogelijke posts voor elk social media kanaal. We werken er een aantal uit en delen ze met jou.

innekegebruers-bedrijfsfotografie-thinktomorrow-herentals-hetlevenopdewerkvloer-107.jpg

Hoe wij te werk gaan

4. Contentkalender opstellen : Wanneer de strategie voor iedereen duidelijk is, maken we de eerste contentkalender. Die geeft een idee van wanneer we welk bericht voorzien te delen en op welke kanalen. Een handig en glashelder overzicht voor jou en het team. We stemmen regelmatig met je af en verwerken je feedback zorgvuldig.

5. Posten, afwachten en bijsturen : Als de eerste - al dan niet geadverteerde- berichten de wereld zijn ingestuurd, laten we het platform zijn werk doen. Onze community manager volgt de reacties nauwgezet op.

6. Meten en rapporteren : Maandelijks of driemaandelijks analyseren we alle resultaten van je social media kanalen. Welke posts dragen bij tot de vooropgestelde doelen en KPI’s? Waar gaat het goed en waaraan moeten we nog sleutelen?

innekegebruers-bedrijfsfotografie-thinktomorrow-reclamebureau-hetlevenopdewerkvloer-28.jpg

Wil je meer hulp?