Social Content

Heb je beslist om social media mee op te nemen in je marketingmix? Goed zo! Maar je bent natuurlijk niet de enige. Wat had je gedacht? ๐Ÿ˜‰  Wil je opgemerkt worden door je doelpubliek? Dan is eruit springen met je social content de boodschap! ๐Ÿคธ

Natuurlijk begin je niet zomaar met content te verzinnen. Vooraleer je hieraan begint, moet je je social media strategie op poten zetten. Eens dat in orde is, kun je aan de slag! ๐Ÿ‘‡

De juiste content is key

Met de juiste social content zorg jij ervoor dat jouw merk of bedrijf opvalt tussen een zee van branded content. Mensen worden dagelijks overspoeld met honderden berichten van andere merken en bedrijven. Waarom zouden ze meer aandacht moeten besteden aan jouw social content dan aan de social content van een ander? Juist. ๐Ÿ˜‰

Zorg er daarom voor dat jouwโ€ฆ

โœ…  Social content de juiste doelgroep aanspreekt
โœ…  Content relevant is voor deze doelgroep
โœ…  Waarde biedt.

Om eruit te springen moet je content kwalitatief, origineel en creatief zijn. Dat niet elke post zo kan zijn, dat begrijpen we. Maar maak hier wel je streefdoel van.

Social media is tweerichtingsverkeer met je doelpubliek

Probeer om de dialoog met je doelpubliek te stimuleren. Dit kun je doen door bijvoorbeeld vragen te stellen zoals โ€œWat is jouw favoriete pastasaus?โ€ bij een post over pasta. Op deze manier toon je dat je geรฏnteresseerd bent in wat je doelpubliek denkt en kun je een leuk gesprek aanknopen. Dit geeft jouw merk of bedrijf een leuk en vriendelijk imago, wat de naamsbekendheid alleen maar ten goede zal komen.

Een andere manier om de dialoog met je doelpubliek te stimuleren, is om een wedstrijd te organiseren. Is dit een must? Zeker niet. Is dit leuk voor je doelpubliek en verhoog je hiermee je naamsbekendheid? Absoluut.

Nog een laatste tip? Ga aan de slag met social media advertising om gezien te worden. Dit is geen magie, dus denk eraan: hoe beter de content, hoe beter je advertising! ๐Ÿ˜‰

Wissel af in formats

Social content kun je delen in verschillende formats. Wissel hier regelmatig mee af, zo weet jij welk format voor jou het beste werkt. Dit kun je zien aan hoe je doelpubliek hierop reageert. Welk format zorgt voor het meeste clicks en welk voor het meeste engagement? Door hiernaar te kijken, weet jij welk soort format je het best gebruikt op je social kanalen.

๐Ÿ‘‰ Foto
๐Ÿ‘‰ Grafische afbeelding
๐Ÿ‘‰ Video
๐Ÿ‘‰ Carousel
๐Ÿ‘‰ User generated content
๐Ÿ‘‰ Podcasts
๐Ÿ‘‰ Live video

Zeker niet doen op social media

๐Ÿ‘‰ Clickbait 

Maak geen gebruik van clickbait. Vermijd dus zinnen als โ€œDit geloof je nooit!โ€ en โ€œWat er hierna gebeurde laat je niet onberoerd!โ€ om daarna op een pagina te komen waar je bijna teleurgesteld bent dat je op de link geklikt hebt. Dat is een echte no-go voor je merk.

๐Ÿ‘‰ Misleiden 

Misleid geen mensen. Dat is niet alleen heel irritant, het is gewoon not done. Geef de mensen wat je belooft en zorg ervoor dat ze bij jou de allerleukste ervaring hebben.

๐Ÿ‘‰ Engagement bait 

Een voorbeeld van engagement bait: โ€œTag 3 mensen in de comments.โ€ Wat dan wel kan? โ€œVertel ons met wie jij op vakantie wil.โ€ In het tweede voorbeeld vraag je mensen niet direct om te reageren op de post, maar doe je dit op een indirecte manier. Ook al werkt dit goed op organische posts, het is geweten dat als je zoโ€™n post wil adverteren, de kans groot is dat platformen als Facebook jouw post zullen afstraffen. Of dit 100% zeker gaat gebeuren? Nee. We raden het af, maar het is zeker niet verboden. ๐Ÿ˜‰

Zin om samen digitaal te gaan?

Wij kunnen alvast niet wachten om jou te ontmoeten. Klik even door naar onze contactpagina of kom eens af! Wij nemen je graag mee in de digitale wereld.

© 2020 Gemaakt met โ™ก in Herentals. Samen met jou creรซren we digitale ervaringen