AI-generated content, hoe wij ermee omgaan

It’s all over the place. AI-generated content 🤯 #!%ocking zalig, of eerder super scary? Wij delen met jou onze visie. Maar eerst gaan we over tot de essentie. Want wat is dat eigenlijk, AI-generated content?
Geschreven door Sarah Bogaerts
thinktomorrow-chatgpt.png

Is it magic?

Wat is dat nu, AI-generated content?

AI-generated content is online content die gecreëerd is door artificieel intelligente (AI) software. Het zijn intelligente computerprogramma’s die informatie verzamelen rond een onderwerp en content creëren op basis van enkele parameters. Nice, toch?

Volgens ChatGPT, momenteel één van de populairste AI content generators, is de definitie: 

"AI-gegenereerde inhoud verwijst naar elk type media, zoals tekst, afbeeldingen of video's, die gemaakt zijn met behulp van kunstmatige intelligentie-algoritmen. Deze algoritmen kunnen op grote hoeveelheden gegevens worden getraind en kunnen vervolgens nieuwe inhoud genereren op basis van patronen en trends in die gegevens. Voorbeelden van ai-gegenereerde inhoud zijn computergegenereerde kunst, automatische tekstsamenvattingen en machine-gegenereerde nieuwsartikelen."

Wij omarmen nieuwe tools

AI-generated content, onze visie

Wij zien AI niet als een bedreiging voor onze sector, eerder als een ondersteuning of hulpmiddel in onze content creatie. Wij omarmen nieuwe tools. We zetten ze strategisch in op bepaalde momenten in onze werking. Niet om het onszelf makkelijk te maken, wel om onszelf scherp te houden.

Gaan jouw social media posts AI geschreven zijn? Neen. 
Gaat jouw website AI gemaakt zijn? Neen.

Wij schrijven, designen en creëren om harten te raken, geen hoofden. Met onze campagnes, branding en strategieën werken we met en op emotie. Dat mis je bij AI-generated content. Onze tussenkomst blijft daarom altijd cruciaal. 

prompt: a child in armour, riding a small dragon, flying towards adventure with a rainbow in the background

thinktomorrow-a-child-in-armour-riding-a-small-dragon-flying-towar-700bdfc9-b7e8-46a6-ab3e-43662677151e.png

Externe brainstormpartner

Hoe wij AI gebruiken als digital agency

De content die AI genereert, is ideaal om concepten, droombeelden en ideeën weer te geven, net omdat het geen branding bevat of bevooroordeeld is. Wij gebruiken AI-generated content dan ook als inspiratie- of sturingstool

  • Om te brainstormen.
  • Om nieuwe inzichten te krijgen.
  • Om onze concepten te visualiseren.

Die co-creatie maakt van ons nog betere marketeers, designers, copywriters en developers.

prompt: Art deco cherries pattern with mobile phone

shutterstock-2247556251.jpg
thinktomorrow-ai-generated-content-slack.png

#a-future-with-ai

AI leeft in ons bedrijf

Een mega denktank als extra collega, dat is toch super handig? AI-generated content van spelers als ChatGPT, Bard by Google en You.com zal dus niet direct onze job overnemen, maar wel makkelijker maken.

Op Slack maakten we intussen een apart chatkanaal aan om nieuwtjes te delen rond AI-generated content. We communiceren onze bevindingen, probeersels en onze mening.

💡#TIP COPYRIGHT

Als je met AI-generated content naar buiten komt, is het belangrijk om dit te vermelden aan je publiek. Zorg ervoor dat een lezer weet dat de tekst of afbeelding AI-generated is.  Wie weet moeten we binnenkort aangeven dat iets net wél human generated is. 😉

Deze post is niet ai-gegenereerd

bloed, zweet en tranen heeft deze post gekost

Deze post is niet ai-gegenereerd

bloed, zweet en tranen heeft deze post gekost

innekegebruers-bedrijfsfotografie-thinktomorrow-herentals-hetlevenopdewerkvloer-58-copy.jpg

AI-GENERATED CONTENT OOK INTERESSANT VOOR JOUW MARKETING?

Kevin bespreekt het graag met jou aan onze toog.

Met een Duvel of twee. 😉