We gingen aan de slag en geven jullie graag enkele tips:
- Creëer duidelijke call-to-actions: We spreken dan over zowel design als copywriting. Zorg er voor dat mensen meer willen weten. Geen button met 'klik hier' maar wel 'wil je meer weten?' Ook het design moet duidelijk zijn maar niet schreeuwerig. Roepen werkt niet (meer). Bezoekers klikken niet omdat je het vraagt of zegt, wel omdat ze het zelf willen. Zorg voor een aangename en duidelijke call-to-action.
- Ga voor een sterke UI: We spreken over User Interface, niet User Experience zoals veel wordt misbegrepen. UX is individueel, UI is wat we als digital agency creëren en over nadenken. Een design moet vertrouwen geven aan de bezoeker. Vertrouwen zorgt er voor dat een bezoeker meer wil weten en verder wil gaan in de richting van jouw bedrijf.
- Snelheid: Hier kunnen we kort zijn. Een website moet snel zijn! Punt. Zorg voor een laadtijd onder 1,5 seconde.
- Wees relevant: Het lijkt logisch maar relevantie is topprioriteit. Waarom zouden je bezoekers doorklikken of meer lezen als je geen relevantie kan bieden? Niet alleen je homepage moet hieraan voldoen maar elke pagina van de website.
- Wees onweerstaanbaar: Copywriting moet duidelijk zijn, maar ook sexy en onweerstaanbaar. Goede copy vertelt je verhaal, vertegenwoordigt je imago en zorgt er voor dat bezoekers zich identificeren met de informatie die je aanbiedt.
We gingen aan de slag met bovenstaande elementen. De resultaten zijn dan ook niet te negeren. De bounce rate daalde na de upgrade van gemiddeld 76% naar 22%. Dit betekent niet alleen een boost voor seo, maar vooral dat we bezoekers relevanter doorheen de website kunnen leiden.
Is de website nu relevanter en vinden bezoekers meer informatie? Ja hoor. Want ook de gemiddelde tijd die bezoekers op de site spenderen gaat de hoogte in, van 2:13 minuten naar 4:40 minuten.
Is dit nu de ideale formule? Nee hoor. Elke situatie is anders en moet individueel bekeken worden. Bezoekers en surfgedrag evolueren constant en het is dus belangrijk dat je er voor zorgt dat ook jouw website, het digitale naamkaartje, meegaat met zijn tijd.