Digitale luxe met beheerbaarheid voor Hanolux
Hanolux
Een project voor Crius Group door
Hun website beantwoordde niet meer aan hun visie. Ze bieden enorm marktspecifieke oplossingen aan die destijds niet meer strookten met de algemene insteek van hun site. Met meer dan 30 jaar ervaring in hun broekzak hebben ze uiteraard een heel concrete dienstverlening opgebouwd, waar krachtige producten uit voortvloeiden. Dit allemaal met een kristalheldere visie voor ogen.
Onze uitdaging? Deze concrete visie vertalen naar een digitaal resultaat, met eenvoudige beheerbaarheid in meerdere talen.
Tijdens de eerste gesprekken werd het snel duidelijk dat WordPress, ondanks zijn CMS en vele plug-ins, niet flexibel genoeg was hiervoor. Crius Group wilt zich zélf bezig houden met content en structuur. Snel van start gaan! Maar meertaligheid is enkel bereikbaar via een plug-in binnen WordPress: via een omslachtige manier dus. Daar krijgen we zelf de kriebels van. Gelukkig hebben wij bij Think Tomorrow al veel ervaring met meertalige websites en de beheerbaarheid ervan. Ons doel van dit project was de beheerbaarheid en gebruiksgemak vooropstellen. Wat vind jij van het resultaat? 👇
👉 We startten met een kick-off meeting. Hier leerden we alles over hun dienstverlening, de producten in hun gamma, de evenementen die ze organiseren ... Maar ook wat hun toekomstplannen zijn. Die zaken waar ze nog niet mee bezig waren, maar wél over een jaar op de planning zagen staan. (Interessante whitepapers, eigen publicaties, een Crius Academy …)
👉 Via user stories achterhaalden we hoe zij precies de beheerbaarheid van een website zagen.
👉 Op basis van hun bestaande site stelden we een nieuwe sitemap structuur op. Eentje waarbij de focus lag op nieuwe producten, aangeboden diensten en hun toekomstvisie.
👉 Via wireframes vertaalden we die sitemapstructuur naar concretere pagina’s waarbij we blokgewijze voorbeelden gebruikten. Voorbeelden: dus niet wat het zou worden. 🤯
"“Voor onze nieuwe website stonden gebruiksgemak en rechtlijnigheid voorop. Think Tomorrow heeft ons gedurende het gehele proces bij de hand genomen en begeleid om onze wensen te vertalen naar een duidelijke, frisse website. Hun klare visie en lange termijn denken maakt ze een fijne partner om mee samen te werken. En het resultaat mag er zijn.”"
Inne Engels - Sales & Marketing Assistant
bij Crius Group
Crius Group helpt andere bedrijven met het creëren, beheren en publiceren van content. Daar zijn zíj vooral sterk in. Onze taak was puur de beheerbaarheid ervan. Een admin-paneel waar ze hun eigen website in beheren, meertalig, op een eenvoudige manier.
👉 De wireframes kregen kleur, typografieën, afbeeldingen en al wat voorbeeldtekst. Zo creëerden we een visuele identiteit waarop Crius Group hun verhaal kon bouwen. Een modern én flexibel design die de visie van Crius Group méér benadert.
👉 Beheerbaarheid van deze pagina’s was de laatste stap. Dankzij de wireframes was het duidelijk dat de structuur van de pagina’s altijd hetzelfde is. Veel blokken kwamen ook op verschillende pagina’s terug. Zo heb je onderaan de pagina vaak een “call to action-blok”. Deze blok beheert Crius Group op één centrale plek, zodat het met één simpele knop op verschillende plaatsen wordt aangepast. Kinderspel, of niet?
Wij zetten de website op, jij beheert hem. Zonder je druk te hoeven maken over de lay-out. Wij zorgen dat jij je focust op de inhoud en de structuur van jouw website. Gemakkelijk toch?
Neem gerust contact op 👉