Digitale luxe met beheerbaarheid voor Hanolux

Een project voor Hanolux door

Ben_1.png
johnny-2.png
Tijs_2.png
Sofie_1.png
Sarah_1.png

Altijd in vakantiesfeer

Hanolux biedt kwaliteitsvolle tuinmeubelen, relaxerende jacuzzi’s en stomende sauna’s aan in het hart van de Kempen. Van die kwaliteit moesten hun bezoekers ook online kunnen proeven, vonden wij.

Met Think Tomorrow beheren we al enkele jaren de Google Ads van Hanolux via reclamebannering, YouTube-advertenties en relevante zoekcampagnes. Altijd lag de focus op naamsbekendheid. Maar webpagina’s naar waar die advertenties leidden, waren niet altijd congruent.

De website was eigenlijk slechts een hulpmiddel voor hun offline verkoop. Hoog tijd om het succes van hun online aanwezigheid bij de kern aan te pakken. De website moest de sfeer en beleving van 3000m2 showroom ook online overbrengen.

Het opgebouwde vertrouwen tussen Hanolux en Think Tomorrow zette zich zo verder in een intensieve en strategisch uitgedachte samenwerking rond het hele online verhaal.

hanolux-tribu-2021-amanu-3-full.jpeg
hanolux-logo-nieuwe-website.png

"Topwerk van jullie kant met de oplevering. Ben heel tevreden met het resultaat en de manier van werken. Geef mijn complimenten zeker ook aan de rest van het team."

Zaakvoerder

bij Hanolux

SFEERVOL DESIGN, STERKE STRATEGIE & AANDACHT VOOR SEO

Zelf te beheren website

We gingen voor een website die niet alleen mooi oogt, maar ook past bij het merk én snel vindbaar is. En één die het liefst van al ook eenvoudig zelf te beheren is. Daar komt ons eigen sitemanagement systeem Chief goed van pas.

MAIN FOCUS: SEO

Hanolux wilde nog beter vindbaar zijn in Google en andere webbrowsers.

Ze wilden als één van de eersten verschijnen tussen de zoekresultaten en dus moest er aandacht worden besteed aan relevante teksten, een logische websitestructuur en belangrijke achterpoortjes in codering. Dat is wat ze noemen zoekmachineoptimalisatie (SEO).

tribu-tuinmeubelen-kopen-antwerpen-tafel-stoel-design-full.jpeg

Copywriting en websitestructuur

Na een uitgebreid zoekwoordenonderzoek schoot onze copywriter in actie door heldere en vindbare teksten te schrijven. Maar uit het onderzoek bleek ook dat er nog veel meer relevante content nodig was voor de ideale vindbaarheid. Aan die content wordt vandaag nog steeds hard gewerkt, want contentmarketing is nu eenmaal een ding tegenwoordig.

Daarnaast maakten we ook een algemene analyse van de ideale websitestructuur voor Hanolux. Zo werd er gekeken naar een gebruiksvriendelijke menu en logische pagina-opbouw. Want geloof het of niet, ook Google houdt van structuur. Als je website makkelijker te crawlen is door de Googlebots of Bing Bot, weten zoekmachines meteen wat er op jouw website te vinden is. Voor die optimalisatie word je sowieso beloond. 📈

ofyr-kopen-cortenstaal-barbecue-vuur-2-full.jpeg

Wil jij net als Hanolux zelf aan de slag met de webteksten van jouw website?

Ontdek in onze whitepaper “11 basistips voor sterke websiteteksten” de simpelste trucjes

Ja, breng me naar die whitepaper

Laat je het liever aan ons over? Kevin en Marlo verwachten je telefoontje.

Bel hen op 014 84 91 00

WEBDESIGN DAT RUST EN LUXE UITADEMT

Sfeervol ontwerp

Naast een stevige websitestructuur, maakten we ook tijd voor een fris en modern ontwerp. Eentje waar eenvoud siert. Oordeel zelf of het gelukt is.

Hanolux is een merk dat - naast de allerbeste Ofyr barbecue of de nieuwste Infraworld sauna - ook een intense beleving wil aanbieden. Wist je trouwens dat je in hun showroom elke jacuzzi gratis en op afspraak kunt testen? Mét een glaasje bubbels in de hand, uiteraard. 🥂 Die unieke belevingsstrategie moest ook online worden doorgetrokken.

Onze designers maakten een moodboard die hun inspiratie in één oogwenk samenbracht zodat het team van Hanolux perfect kon volgen welke stijl we voor ogen hadden. Al snel merkten we dat we op dezelfde golflengte zaten.

jacuzzi-j335-bubbelbad-hanolux-large.jpg

Vakantiegevoel online

We gaven een moderne toets aan het bestaande design en focusten met verschillende blauwtinten op vertrouwen, eenvoud en degelijkheid. De kleuren staan daarnaast ook garant voor het vakantiegevoel dat je ervaart bij ‘outdoor living’. 

Door in te spelen op grootschalige foto’s en ruimte te voorzien tussen de elementen, creëerden we een luxueuze uitstraling. En dat alles zonder te veel af te stappen van de huisstijl die ze jarenlang hanteerden.

Het ontwerp was er, tijd voor de opbouw van de nieuwe website.

Bekijk hier de nieuwe website van Hanolux

79340610-2632198330203363-5579383626715365376-o-full.jpeg

ZELF BEHEERBARE WEBSITE MET CHIEF

Makkelijke beheerbaarheid

Wat Hanolux miste bij hun vorige website was de makkelijke beheerbaarheid van de inhoud. Hun wens was om in een paar eenvoudige klikken zélf aanpassingen te doen aan hun website. Wij bouwden de fundering en het algemene draagvlak, aan Hanolux om de inhoud te voorzien. 

Na een korte introductie over Chief - ons huisgemaakt adminpaneel - kan het team van Hanolux nu zelf aan de slag met hun content. Precies zoals gevraagd. Op een eenvoudige manier opendeurdagen of promoties toevoegen, teksten aanpassen en een flinke dosis beeldmateriaal op de website plaatsen voor de ultieme sfeerbeleving. Het kan allemaal!

Hanolux admin outdoor living in Chief
Hanolux outdoor living pagina in Chief

REDIRECTPLAN VOOR AUTORITEIT IN GOOGLE

Wat met de autoriteit?

Een terechte bezorgdheid die ze hadden bij het vernieuwen van hun website was hun autoriteit op vlak van zoektermen en hun paginaranking in Google

“Komt ons jarenlang werk om hoog te komen in Google nu in het gedrang met de nieuwe website?” Nee, hoor. Dankzij onze jarenlange ervaring zijn we niet aan ons proefstuk toe. We kennen de kneepjes van het vak en passen die voor al onze klanten toe. Daarom maakten we voor de lancering van de nieuwe website een redirectplan. Zo konden we de oude url’s zo goed mogelijk mee overnemen en leiden naar de juiste nieuwe stemmingspagina. 

Wees gerust, ook voor ons is de livegang van een nieuwe website een zenuwslopend moment. Rustig blijven en een nauwe opvolging zijn de twee sleutels voor een succesformule.

HARD WERKEN BELOOND

Afwachten, analyseren en bijsturen

Na de release van een nieuwe website is het altijd even afwachten. Google moet de nieuwe info nog verwerken en dus moet je het algoritme zijn werk laten doen. Daar heb je een portie geduld voor nodig, maar ook vertrouwen in je eigen expertise. 

Gedurende de eerste maand van een lancering volgen we via Google Analytics en de Search Console op hoe het verkeer naar de website het doet. Indien nodig, stellen we bij.  
Het vertrouwen in onszelf en maandenlange harde werk van onze TT’ers werd uiteindelijk beloond. We zien nu - vergeleken met enkele maanden geleden - een forse stijging in de informatie-aanvragen van onze opdrachtgever. En ook de drempel om contact op te nemen is aanzienlijk verlaagd in zowel België als Nederland. 

Met een regelmatige opvolging en een blijvende focus op relevante content, ziet het ernaar uit dat de top nog niet bereikt is. 🤘

branding

marketing

creatieve campagnes

branding

content creation

social media

branding

marketing

creatieve campagnes

branding

content creation

social media

HOW ABOUT YOU?

Bij Think Tomorrow gaan we hard of gaan we niet. Vertel ons over jou, je merk en je bedrijf. Dan maken wij het graag nóg beter. 👇