Contentmarketing en branding hand in hand

Een project voor Kenwood door

Caro_1.png
Sarah_1.png
2-2.jpg
titanium-xl-n-2.jpg

Als digital agency onderschatten wij nooit het belang van branding voor een merk. Op lange termijn komt een sterke branding je merk alleen maar ten goede en volgen die sales vanzelf. Loyale fans die affiniteit hebben met het merk, daar streven we naar voor onze opdrachtgevers. Hoe we dat doen? Door alles te geven op vlak van contentmarketing via social media! 💪

HERO HUB HYGIENE MODEL

Laten we beginnen bij het begin, want met contentmarketing via social media alleen kom je er natuurlijk niet. 😉

Klinkt het hero hub hygiene model van Google je bekend in de oren? Dat geloof ik graag, het is dan ook een vaak toegepast model in de marketingwereld. En terecht! Waarom? Door het model toe te passen breng je een duidelijke structuur aan in je marketingplan en bijhorende contentcreatie. Ontdek hieronder wat elk onderdeel van het model nu precies betekent en hoe wij dit toepassen voor onze opdrachtgever Kenwood! 👇

screenshot-2022-03-31-at-14.png

Hygiene content

Onder hygiene content valt de content die je op pull basis aanbiedt aan je doelpubliek. Deze content speelt dus in op de zoekvraag van je doelpubliek: zij zijn op zoek naar iets en jij biedt hen het antwoord via kanalen zoals je website en je social media. En jij bent natuurlijk zo slim om bij de creatie van deze content SEO steeds in het achterhoofd te houden. 👌

Denk bij hygiene content aan content zoals recepten, handleidingen, tutorials en FAQ’s. Je kunt deze content dan ook beschouwen als ‘hulpcontent’.

Hub content

Onder hub content valt de content die je actief pusht naar je doelpubliek en dit op regelmatige basis. Met deze content zorg je ervoor dat jouw doelpubliek een sterkere verbondenheid voelt met jouw merk. Je speelt in op de interesses van je doelgroep en deelt die dingen waarvan je weet dat ze het leuk vinden. En psst… hoe leuker de content gebracht wordt, hoe beter! 😉

Hier kan het bijvoorbeeld gaan om terugkerende formats of een bepaalde stijl van content die je deelt met je doelgroep via social media, je blog of YouTube-kanaal. Hub content vormt dan ook de basis voor de contentmarketingstrategie die we toepassen voor de branding van onze opdrachtgevers. Maar later meer daarover.

Hero content

Onder hero content vallen grote campagnes en belangrijke momenten waar je maar enkele keren per jaar mee uitpakt. Wanneer je dit goed aanpakt, blijf je gegarandeerd plakken in het geheugen van je doelgroep! 🤩 Ook voor Kenwood zijn er tal van creatieve acties!

Deze campagnes vragen dan ook een groter budget dan je hub en hygiene content, dus zorg ervoor dat je je hero content doordacht en weloverwogen inplant. Meer weten over booming campagnes? Check dan zeker ons e-book!

HOE PAKKEN WIJ DAT AAN VOOR KENWOOD?

Hoe passen wij dit model nu toe voor onze opdrachtgever Kenwood? Als hun social media partner in crime zetten wij volop in op hub content en een bijhorende contentmarketingstrategie gefocust op branding en engagement. De hygiene content onderhouden ze vooral zelf door hun website aan te vullen met leuke recepten, handige FAQ’s en productinformatie.

CONTENTMARKETING ❤️ BRANDING

Concreet betekent de hub content voor Kenwood een vast aantal posts per maand op zowel Facebook als Instagram die actief gepusht worden naar de doelgroep. Voeg daar nog community management met een persoonlijke touch aan toe, et voila!

Het resultaat? Een groeiende community aan loyale fans die zich verbonden voelen met het merk en steeds stijgende brand awareness voor Kenwood.

tekengebied-1.png

EN NU JIJ!

Wil jij ook aan de slag met het hero hub hygiene model om aan je branding te werken? Wij staan voor je klaar! Kom eens langs voor een vrijblijvende babbel. ☕️ Dan bekijken we samen wat wij voor jou kunnen betekenen. 👇

Onder de indruk?

Ook advies nodig?

Zit je met een vraag?

Benieuwd wat wij kunnen?

Onder de indruk?

Ook advies nodig?

Zit je met een vraag?

Benieuwd wat wij kunnen?

HOW ABOUT YOU?

Bij Think Tomorrow gaan we hard of gaan we niet. Vertel ons over jou, je merk en je bedrijf. Dan maken wij het graag nóg beter. 👇

#trots