Recruitment campagne Renotec

Een project voor Renotec door

thinktomorrow-team-0005-kevin.jpg
thinktomorrow-team-0001-sofie.jpg

If not now, when?

Renotec is een prominente speler in België op het gebied van restauratie, renovatie en alle aanverwanten diensten voor de meest impressionante en toonaangevende gebouwen. En daarvoor hebben ze sterke mensen nodig met een brede kennis. Van arbeiders tot ingenieurs, van projectleiders tot calculators, en zo veel meer. Dat vraagt om een sterke recruitment campagne.

Renotec is een sterk groeiend bedrijf en biedt haar mensen een gedegen opleiding, een mooi loonpakket en vooral uitdagende projecten. Dan mag je terecht trots zijn? Je mag dan zelfs een beetje ‘stoefen’. Met deze employer branding campagne zetten ze hun mensen sterk in de kijker en laten ze zien hoe het is om bij Renotec te werken.

Daar waar employer branding de basis vormt van hun eigenheid, is de recruitment campagne het verlengde om dit uit te dragen op alle mogelijke kanalen.

If not now, when? Geen arrogantie maar wel keiharde waarheid. Want als je nu niet solliciteert voor het bedrijf van je dromen, wanneer dan wel?

👉 https://renotec.be/wearenotec/
👉 https://renotec.be/ifnotnowwhen/

Adverteren in het straatbeeld

De slogan werd verwerkt in de naam. Of was het nu omgekeerd? 🤔 Maar een concept blijft een concept als er geen distributie is. En laat distributie nu net dé manier zijn om die extra mile te gaan: een recruitment campagne. Naast de traditionele kanalen maakten we gebruik van de grote infrastructuur van Renotec zelf:

Wat doe je als je meer dan 500 bestelwagens en vrachtwagens hebt? Juist! Bestickeren, want die wagens zijn rijdende advertenties. 🚚

Wat doe je als je de grootste gebouwen in België onder handen neemt? Banners maken en showen! Hun gloednieuw kantoorgebouw in Geel is dan ook dé plek om je verhaal uit te dragen. 🏢

ijrpplnc.jpeg

Online campagnes

In het straatbeeld opvallen, is niet meer voldoende. Zeker niet als je ook de jongere generatie wil aantrekken. Daarvoor kijk je niet meer naar de eerste werkervaring, maar maak je hen op de schoolbanken al bewust van hun toekomstige keuze.

Daarom schakelden we voor deze job campagne social media in met de combinatie van YouTube Advertenties. Waarom? Omdat we net daar perfect de doelgroep kunnen bereiken. Zeer gericht en met sterke boodschappen zetten we jongeren aan het denken over hun toekomstige job.

Angst voor die nieuwe stap? Bij Renotec laten ze geen enkele nieuwkomer aan hun lot over. Iedereen krijgt een ervaren peter of meter naast zich. Dat vertrouwen wilden we van in het begin meegeven.

Adverteren waar de doelgroep zich bevindt

"Toch niet elke student zit op social media?", horen we je denken. Dat klopt, ook daar hebben we aan gedacht in onze recruitment campagne.

Hoe praten studenten onderling met elkaar (buiten op sociale media)? Op café natuurlijk. We zorgden ervoor dat Renotec direct in het zicht van de jongeren kwam met flyers en bierviltjes in zorgvuldig geselecteerde café’s. Want ja, tegenwoordig is dat per studierichting. Raadseltjes, stoere praat en vooral een ambitieuze toekomst waren de kernboodschappen van dienst in deze job campagne.

Meer weten over employer branding of recruitment campagne?

renotec-beer-coaster.png

Onder de indruk?

Ook advies nodig?

Zit je met een vraag?

Benieuwd wat wij kunnen?

Onder de indruk?

Ook advies nodig?

Zit je met een vraag?

Benieuwd wat wij kunnen?

#trots